Goeieavond allemaal,
Wij zitten hier met een oudere FB en modem die ik voorlopig nog even wil houden.
Tot voor kort gebruikten we internet en conventionele telefonie van Belgacom maar we zijn volledig overgeschakeld naar Edpnet.
Om uit te bellen was poivy al met succes de provider maar nu zou de FB ook moeten gaan dienen om in te bellen met het Edpnet sip account.
Ons telefoonnumer is reeds geporteerd en de accountgegevens hebben we ook. Rest nu alleen nog de inkomende telefoons te kunnen ontvangen.
Omdat de modem geen UPnP heeft + er zijn wat problemen om de FB zelf een PPPoE sessie te laten maken, was ik op zoek naar informatie hoe dat te doen en Philippe had het al over poorten openzetten - is me nog niet helemaal duidelijk welke - maar nu zag ik dat DMZ hier evt kan dienen.
Ik heb die term wel al gezien en begrijp vaag wat het is maar weet niet of het hiervoor kan dienen.
Mijn vraag nu: is er iemand die weet of DMZ hier de oplossing is en zo ja, zou die hiermee willen helpen aub?
Dit is de handleiding van de modem ftp://ftp.lancom.de/LANCOM-Archive/LC-1 ... UAL-EN.pdf
Alvast héél fel bedankt!
ps: de FB heeft maar 1 ethernet poort, blijft die dan nog bereikbaar vanaf een pc hier op het netwerk?