City somber over Belgacom

Nieuws omtrent telecommunicatie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Credit Suisse en HSBC snoeien maandag in het koersdoel voor Belgacom. Het Zwitserse beurshuis zet het aandeel meteen ook op zijn verkooplijst. Het is het zoveelste beurshuis uit de Londense City dat fors het mes zet in de vooruitzichten voor de Belgische telecomgroep.

Bron: De Tijd
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Niet verwonderlijk als BGC niet echt wil concurreren door bijvoorbeeld volop voor glasvezel te gaan (een alternatieve provider moest er maar eens van profiteren, maar ondertussen blijft men wel zelf verstoken van een moderne techniek).
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Zolang er snelheidsverhogingen mogelijk blijven zie ik niet in waarom belgacom meteen massaal fibre zou moeten uitrollen.
Mochten ze morge bekendmaken dat ze fibre gaan uitrollen, zouden ze trouwens meer dan 1 downgrade tegelijk krijgen. (kost verschrikkelijk veel geld)
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Onvoorstelbaar zwak bedrijf.
De helft van de bevolking blijft verstoken van hun TV en hun VDSL diensten, dit is al jaren zo en ze doen er niks of weinig aan.
Ze hadden trouwens beter hun TV diensten via satelliet aangeboden, zoals Bellens voorganger van
plan was, dit ging hun geen windeieren gelegd hebben, maarja. Nog een geluk dat ze de politici achter zich hebben
anders waren ze al lang failliet.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Hier zijn ze in de straat lege wachtbuizen komen leggen. Hoogstwaarschijnlijk voor fiber in te blazen. De buis werd in een lus in de hele lengte van de straat gelegd. En komt precies uit bij een Telenet kast...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gray schreef:Zolang er snelheidsverhogingen mogelijk blijven
Zoals de 16 Mbits die ik kan krijgen op VDSL2 bedoel je :bang:

Los van TN z'n "testen" is dit 6 maal trager dan wat ik bij TN kan krijgen... en dan kan ik nog TV kijken/opnemen op een quasi onbeperkt aantal toestellen. En ook al gebruikt TN niet echt fiber... marketing is vandaag een enorm sterke troef, en je kan het moeilijk ontkennen dat ze ook dat beter in Mechelen kunnen dan in Brussel.
Gray schreef:Mochten ze morge bekendmaken dat ze fibre gaan uitrollen, zouden ze trouwens meer dan 1 downgrade tegelijk krijgen. (kost verschrikkelijk veel geld)
Denk je dat ieder bedrijf dat een grote investering doet een downgrade krijgt ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

lucdec schreef:Onvoorstelbaar zwak bedrijf.
De helft van de bevolking blijft verstoken van hun TV en hun VDSL diensten, dit is al jaren zo en ze doen er niks of weinig aan.
Ze hadden trouwens beter hun TV diensten via satelliet aangeboden, zoals Bellens voorganger van
plan was, dit ging hun geen windeieren gelegd hebben, maarja. Nog een geluk dat ze de politici achter zich hebben
anders waren ze al lang failliet.
En dan hadden er 1 miljoen klanten een satelliet opgehangen aan hun muur.

Ik denk het niet.
tommos
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Als Belgacom fibre levert, dan zal dit wel aan 1Mb/s zijn ofzo en 'binnenkort' 2Mb/s ..want Belgacom is heel goed bezig :-D
marketing is vandaag een enorm sterke troef, en je kan het moeilijk ontkennen dat ze ook dat beter in Mechelen kunnen dan in Brussel.
Toch.. Belgacom verkoopt zijn TV toch als 'gratis', en mensen trappen daar toch vollop in. EN bezorgt Belgacom extra fake klanten op.. decoders die bij de mensen thuis liggen, maar niet gebruikt worden omdat ze er toch 'niet voor betalen'. (ze moesten eens weten dat ze 6€ terug krijgen als ze decoder terug binnen brengen)
En als je weet dat Belgacom toch aan 850.000 mensen hun tv brol heeft kunnen verkopen, dan weet je dat hun marketing eigenlijk wel heel goed is.
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

ik heb beiden :

Belgacomtv en telenet. Ik zou niet weten wat er mis is met beide... Ok bij de een kan je opnemen op een server , bij de andere niet...
Ik zou niet weten wat er nu zo slecht is aan belgacom tv. Bij beiden is het beeld zeer goed.
Het zijn 2 verschillende bedrijven... dus een andere strategie.

Indien ze beiden hetzelfde zouden verkopen voor exact dezelfde prijs dan nog zou het voor sommigen niet goed genoeg zijn en zou er gekeken worden naar
de buurlanden... Kijk wat ze daar kunnen en wat wij niet kunnen.

Ik ben tevreden over beiden.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

tommos schreef:Als Belgacom fibre levert, dan zal dit wel aan 1Mb/s zijn ofzo en 'binnenkort' 2Mb/s ..want Belgacom is heel goed bezig :-D
Momenteel zit ik gesynct op 50Mb/s down en 6Mb/s up... en dat bij belgacom . :P :banana:
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 46 keer

Gray schreef:Zolang er snelheidsverhogingen mogelijk blijven zie ik niet in waarom belgacom meteen massaal fibre zou moeten uitrollen.
Mochten ze morge bekendmaken dat ze fibre gaan uitrollen, zouden ze trouwens meer dan 1 downgrade tegelijk krijgen. (kost verschrikkelijk veel geld)
alsof een beursmakelaar wakker ligt van Fiber en dergelijke. Winst, of mogelijke winst, dat telt en niks anders voor de beurs.
Afbeelding
Gray
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Gray schreef:Zolang er snelheidsverhogingen mogelijk blijven
Zoals de 16 Mbits die ik kan krijgen op VDSL2 bedoel je :bang:

Los van TN z'n "testen" is dit 6 maal trager dan wat ik bij TN kan krijgen... en dan kan ik nog TV kijken/opnemen op een quasi onbeperkt aantal toestellen. En ook al gebruikt TN niet echt fiber... marketing is vandaag een enorm sterke troef, en je kan het moeilijk ontkennen dat ze ook dat beter in Mechelen kunnen dan in Brussel.
Gray schreef:Mochten ze morge bekendmaken dat ze fibre gaan uitrollen, zouden ze trouwens meer dan 1 downgrade tegelijk krijgen. (kost verschrikkelijk veel geld)
Denk je dat ieder bedrijf dat een grote investering doet een downgrade krijgt ?
Wel als het gaat om onnodige investeringen, de snelheid voor belgacomgebruikers gaat nog steeds jaar na jaar omhoog, niet voor iedereen (bij sommige zal het inderdaad wachten zijn op fibre, bij diegene die wat afgelege wonen zal het nog zeer lang wachten zijn) de fibre to home kost gewoon zeer veel geld en de return of investment is zeer beperkt. Zijt dus maar zeker dat het koper nog ettelijke jaren zal uitgemolken worden.

Trouwens 16 Mbit is toch niet zoweinig? Ik heb jaren aan 4Mbit gewerkt en daarvoor jaren aan 56Kbit, DAT was een probleem! :lol:
tommos
Member
Member

fvhbrugge schreef: Momenteel zit ik gesynct op 50Mb/s down en 6Mb/s up... en dat bij belgacom . :P :banana:
En hoeveel % van het aantal mensen in Belgie is dat?
En jij betaald evenveel als iemand met 4Mb/s..
dit is enkel mogelijk bij Belgacom/dsl
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gray schreef:Wel als het gaat om onnodige investeringen
Onder het motto 640 KB is genoeg of wat ?
Gray schreef:Trouwens 16 Mbit is toch niet zoweinig?
Wel als daar nog twee TV streams af moeten... oei, dat kan niet in HD :roll:
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

tommos schreef:Als Belgacom fibre levert, dan zal dit wel aan 1Mb/s zijn ofzo en 'binnenkort' 2Mb/s ..want Belgacom is heel goed bezig :-D
marketing is vandaag een enorm sterke troef, en je kan het moeilijk ontkennen dat ze ook dat beter in Mechelen kunnen dan in Brussel.
Toch.. Belgacom verkoopt zijn TV toch als 'gratis', en mensen trappen daar toch vollop in. EN bezorgt Belgacom extra fake klanten op.. decoders die bij de mensen thuis liggen, maar niet gebruikt worden omdat ze er toch 'niet voor betalen'. (ze moesten eens weten dat ze 6€ terug krijgen als ze decoder terug binnen brengen)
En als je weet dat Belgacom toch aan 850.000 mensen hun tv brol heeft kunnen verkopen, dan weet je dat hun marketing eigenlijk wel heel goed is.

Telenet vermeld toch ook nooit dat de mensen gemiddeld €13.33 extra moeten betalen?! Dat noem ik gewoon mensen moedwillig in het zak zetten. En das niet voor €6! En brol? Ik heb toch nog nooit moeten klagen van belgacom-tv, terwijl mijn telenet decoder geregeld vast kwam te zitten (en dat met 3 verschillende decoders).
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Laten we eerlijk zijn...kabel/telefoon/sat : het heeft allemaal voor en nadelen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:het heeft allemaal voor en nadelen...
Maar in eerste instantie gaat het daar niet over... wel over de perceptie dat BGC een bedrijf is dat de markt amper kan volgen... laat staan voor zijn (en dat terwijl het op een immense berg geld zit).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

hardyscript schreef:ik heb beiden :

Belgacomtv en telenet. Ik zou niet weten wat er mis is met beide... Ok bij de een kan je opnemen op een server , bij de andere niet...
Ik zou niet weten wat er nu zo slecht is aan belgacom tv. Bij beiden is het beeld zeer goed.
Het zijn 2 verschillende bedrijven... dus een andere strategie.

Indien ze beiden hetzelfde zouden verkopen voor exact dezelfde prijs dan nog zou het voor sommigen niet goed genoeg zijn en zou er gekeken worden naar
de buurlanden... Kijk wat ze daar kunnen en wat wij niet kunnen.

Ik ben tevreden over beiden.
Ik ken 2-3tal die belgacom heeft ik heb telenet; de verschillen zijn er en in de ene heeft begalcom een voordeel maar vooral telenet scoort toch iets beter op vele dingetjes vind ik.

De beeldkwaliteit hangt ook bij telenet van zender tot zender af maar over het algemeen en dat is ook op een correcte test op canvas getoond was telenet iets beter qua beeldkwaliteit, niet het een wereld van verschil was maar ze hadden dus dezelfde tv en zender gekozen en telenet scoorde dus een beetje beter.

Internet; zonder twijfel telenet voor mij, bij mijne maat is z'n internet niet bepaald snel te noemen en bij de andere die ik ken als deze z'n belgacom tv en internet openzet dan vertraagt zijn internet. Bij telenet ligt de snelheid eens lager als het op de drukste momenten is maar het verschil is wel zo dat ik daar niks tot nauwelijks wat van merk terwijl toen ik bij mijn maten was ik dat wel merkte (ondertussen is er wel al eentje die naar telenet is overgestapt en de andere is dat ook nog van plan).

Telefonie; geen flauw idee om eerlijk te zijn, ik heb met beiden niet meteen een probleem ondervonden éénmaal alles werkte en goed was aangesloten, hier vind ik beiden wat mij betreft evengoed scoren. Mss ik bij belgacom telefonie mss wat sneller geruis of gekraak had als ik naar iemand belde maar nog een andere maat en die ook telenet heeft heeft het bij deze ook voor dus in deze komen ze dus gelijk uit wat mij betreft. ;).

Wat nog al veel voorgevallen is is dat belgacom dikwijls achterop hinkt; toen je bv bij telenet 2 programma's kon opnemen moest je in deze bij belgacom maar liefst 1jaar langer op wachten bij belgacom, maar liefst 1jaar, dat is toch echt wel lang vind ik, in deze had telenet een enorm voordeel ook.

Voorlopig merk ik wel belgacom beter scoort en iets verder staat ivm hun tv die je op smartphone enzo kan bekijken.

En dan de extra's die je kan nemen; daar heerst telenet in voor mij; ze hebben prime film en sport en nog bepaalde andere goeie zenders als extra pakket, daar kan belgacom gewoonweg niet aan.

Wat er mis is aan beiden? Heel wat toch? Beiden hebben een klantendienst die niet je datte is, beiden durven smerige streken uithalen en beiden zijn te duur vind ik en bij beiden luisteren ze te weinig naar de klanten vind ik. En ik zal wel nog een aantal zaken vergeten zijn die niet in me opkomen nu.

Er is dus geen enkele perfect en tja, je moet een keuze maken, je kan evenzeer satteliet nemen en deze gaan dan zeggen; hey, ik moet niet extra betalen zenne voor die bv national geographic channels enz....maarja, ik ben der al niet voor omdat ik geen schotel aan huis wil hangen hebben of staan hebben ;).
Ge kunt ze kussen
tommos
Member
Member

(en dat terwijl het op een immense berg geld zit).
Berg geld welke mooi gestort wordt op de rekeningen van de ex RTL top en waarmee enkele waalse bedrijven mee gekocht wordt, maar niet geinvesteerd wordt in innovatie.
ja ja, innovatie... dat houdt niet op bij VDSL2 - fibre, etc.

Ik blijf er nog steeds bij..Belgacom TV stelt niks voor. Het enige wat je kan doen is tv kijken, en als je een beetje geluk hebt ook opnemen/afspelen.
Voor de rest heeft Belgacom TV het minst aantal zenders, de minste services (mail, social networking, browing, etc), de traagste (in zappen & opstarten).
Zelfs Mobistar, wat nieuw is, heeft al veel meer in zijn winkel dan Belgacom welke al 6 jaar aan het spartelen is.

Maar ja..binnenkort..mss met hun nieuw platform.. ahum.. zoals hun Online, welke vorig jaar in beta ging gaan..ahum..
Gray
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Gray schreef:Wel als het gaat om onnodige investeringen
Onder het motto 640 KB is genoeg of wat ?
Gray schreef:Trouwens 16 Mbit is toch niet zoweinig?
Wel als daar nog twee TV streams af moeten... oei, dat kan niet in HD :roll:
Wel als 16Mbit teweinig is is de oplossing telenet :wink:
Gray
Elite Poster
Elite Poster

tommos schreef:
(en dat terwijl het op een immense berg geld zit).
Berg geld welke mooi gestort wordt op de rekeningen van de ex RTL top en waarmee enkele waalse bedrijven mee gekocht wordt, maar niet geinvesteerd wordt in innovatie.
ja ja, innovatie... dat houdt niet op bij VDSL2 - fibre, etc.

Ik blijf er nog steeds bij..Belgacom TV stelt niks voor. Het enige wat je kan doen is tv kijken, en als je een beetje geluk hebt ook opnemen/afspelen.
Voor de rest heeft Belgacom TV het minst aantal zenders, de minste services (mail, social networking, browing, etc), de traagste (in zappen & opstarten).
Zelfs Mobistar, wat nieuw is, heeft al veel meer in zijn winkel dan Belgacom welke al 6 jaar aan het spartelen is.

Maar ja..binnenkort..mss met hun nieuw platform.. ahum.. zoals hun Online, welke vorig jaar in beta ging gaan..ahum..
Belgacom maakt de laatste jaren en maanden wèl vooruitgang, BGC-tv begint eindelijk deftig te werken, men kan via N-PVR opnemen, men kan van op afstand opnemen, de opstartsnelheid van de decoders (uit zonder stroom is al voor 3/4 versneld) de zapsnelheid is met de nieuwste decoder ook veel sneller, onbeperkt downloade is ondertusse ook realiteit geworde, de snelheid gaat ook steeds verder omhoog. Tv op mijn android werkt ook perfect. Binnekort nog lancering van Onlive game platform enz. enz...
Dat terwijl de prijs slechts de index heeft gevolgd.

Had ge dat allemaal 5 jaar geleden gedacht?? Ik niet.
Trouwens die berg cash dient vooral om de staatskas te spekke, 150 euries per gezin per jaar. :!:
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

tommos schreef:
fvhbrugge schreef: Momenteel zit ik gesynct op 50Mb/s down en 6Mb/s up... en dat bij belgacom . :P :banana:
En hoeveel % van het aantal mensen in Belgie is dat?
En jij betaald evenveel als iemand met 4Mb/s..
dit is enkel mogelijk bij Belgacom/dsl
Waar heb jij gezeten de voorbije weken? Of ben je al vergeten wat telenet flikt met hun groene/rode uren en sinds kort het shapen van torrent verkeer.

Dan heb ik liever een stabiele 16Mbit waar ik 100% zeker van ben dat ik ze krijg dan een kabelverbinding van telenet waar niemand van weet wat ze morgen gaan doen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zolang mensen zo ijdel zijn om te betalen om 50mbit of 100 mbit op hun speedtest te zien verschijnen, zal telenet goed blijven boeren.
99,9% van het volk dat hier post dat 16mbit te weinig is, heeft geen enkele toepassing die meer dan dat nodig heeft.

En kom niet af met dieje blu ray die je vandaag om 18:00 illegaal gaat downloaden om hem om 20:00 te kunnen bekijken hé :bang:

Maar de meesten vinden het normaal om 100+ euro per maand neer te leggen voor supersnel internet (allé speednet dan toch)

Die telenet marketing mannen zijn echt wreed goed bezig ...
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Inderdaad , de telenet marketing is heel goed bezig.
Iedereen gelooft dat ze die snelheid nodig hebben.

Maar meeste mensen hebben de snelheid en ook de volume niet nodig.
Ikzelf heb de volume wel nodig maar laten we eerlijk zijn, de meeste mensen niet en een snelheid van meer dan 20/30Mb is voor de meeste mensen meer als voldoende.

De meeste mensen willen een zo goedkoop mogelijk abonnement
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Volgens... ?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Volgens de installateur die al met 10000 klanten heeft gesproken.

En lord Utopia , asl jij nog steeds wil denken dat "userbase" representatief is voor de belgische bevolking dan blijf jij maar verder dromen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Had dat waar geweest wat jij zegt, dan had iedereen een 20 euro ADSL-lijn bij een ADSL-provider. Droom jij maar lekker verder. ;)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Droom jij maar voort Lord Utopia. Mensen willen weldegelijk veel minder betalen voor hun internet en televisie. Het is de noodzaak die er voor zorgt dat ze toch een duurder abonnement nemen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

In Vlaanderen is het 'sneller dan de buren' effect toch niet te onderschatten, denk ik, en voor dat beetje snobisme is een meerprijs zelfs een goeie zaak.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Belgacom durft inderdaad geen harde reclame voeren. De rollen moesten maar eens omgekeerd zijn, Telenet zou dan de kans zeker niet laten liggen om met de belachelijke FUP meter te spotten...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Om even tot de essentie te komen...
Hij denkt dat de Belgische telecomspelers het meest te verliezen hebben, omdat zij een groot deel van hun omzet uit sms-verkeer halen.
Dit kan inderdaad een probleem worden. Uiteindelijk is SMS verkeer nu pure winst (ik ken de essentie niet maar SMS-verkeer maakt gebruik van ruimte in het verkeer tussen GSM en mast die voor niets anders gebruikt kan worden). Dus ja, als je jarenlang iets dat gratis is kan verkopen aan 0,10 cent of meer dan doe je een goede zaak. Er is al veel concurrentie gekomen door de SMS-bundels maar die zou inderdaad nog kunnen verhogen door zaken zoals Smartphone maar ook door de aanwezigheid van alternatieve spelers zoals Mobile Vikings.
tommos
Member
Member

toch dat bepaalde belgacommers zo'n oogkleppen hebben.
Dan heb ik liever een stabiele 16Mbit waar ik 100% zeker van ben dat ik ze krijg dan een kabelverbinding van telenet waar niemand van weet wat ze morgen gaan doen.
Jij hebt liever constant 16Mb, dan bv 50Mb dat af en toe dropped naar bv 16Mb?
gaga!
En je moet nu niet doen alsof je bij Belgacom constant 16MB hebt. Al de mensen die constant 16Mb/s..raise your hands.. t zal stil blijven dan hoor.
Om nog te zwijgen van al die mensen die nog niet eens VDSL2 kunnen krijgen.
En 16Mb die met 9Mb/s zakt als je een HD zendertje bekijkt. Dat heb je ook liever zeker?
Belgacom maakt de laatste jaren en maanden wèl vooruitgang,
BGC-tv begint eindelijk deftig te werken, men kan via N-PVR opnemen, men kan van op afstand opnemen,
Waw, wat een vooruitgang. Je kan zappen en je kan iets opnemen (meer kan je niet bij Belgacom tv) , en je MOET het binnen de 30dagen bekijken en daarna ben je het kwijt. Echte vooruitgang.
Als uw opname dan al lukt.
En dan mag je ook maar een klein aantal zenders opnemen, de rest gaat niet en dan mag je hopen dat je wel in aanmerking komt voor cPVR.

downloade is ondertusse ook realiteit geworde
Maar wel met constante aankoop van packs & reconnects...
de snelheid gaat ook steeds verder omhoog.
opnieuw voor een klein aantal mensen
Tv op mijn android werkt ook perfect.
Met 4 Nederlandstalige zenderkes. Wat een vooruitgang, innovatie..ahum.

Binnekort nog lancering van Onlive game platform enz. enz...
Dit 'binnenkort' was mid 2010... het mode woord van Belgacom..

Dat terwijl de prijs slechts de index heeft gevolgd.
de prijsstijging van Belgacom tv van 9.9€ naar 12€ 'toevallig' vergeten? Is geen index, maar een verhoging van *20%*
Of was er volgens u een indexatie van 20%?

Stop eens met de mensen te bedriegen en zeg zoals het is. En neen, ik ben geen "'Telenetter" ofzo, ik zeg alleen zoals het is, en wil ook dat andere mensen zeggen zoals het is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

redman schreef:En lord Utopia , asl jij nog steeds wil denken dat "userbase" representatief is voor de belgische bevolking dan blijf jij maar verder dromen.
Userbase.be is inderdaad in de verste verte niet representatief voor de Belgische bevolking.
Trojan schreef:Mensen willen weldegelijk veel minder betalen voor hun internet en televisie.
Iedereen wil minder betalen... maar wil men er ook de moeite voor doen ? Belgen zijn gewoon te lui, en zaken zoals triple-play maakt ze gewoon nog luier. Dit is trouwens niet enkel voor internet, maar ook zo voor electriciteit, bank en verzekering, ...
Trojan schreef:Het is de noodzaak die er voor zorgt dat ze toch een duurder abonnement nemen.
En bij hoeveel procent bestaat die noodzaak... 10, 20... % Waarom zit de rest dan inderdaad niet op die 20 euro ADSL lijn ?
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Amai zeg, voor sommige ist ook nooit goe... :roll: Ga dan gewoon naar telenet? Ale, ik ben wel content, en nochtans ook veeleisend!!
(ook al hoop ik dat de b-box 3 er rap komt met N-wireless en ze ook iets gaan doen aan het energieverbruik.)

Voor de rest ben ik zeer tevreden prijs/kwaliteit.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

N zou volgens mij wel sneller beschikbaar kunnen zijn bij de BBOX2 (hardware is aanwezig ervoor), zeker wanneer ze gaan samenwerken met FON.
Energieverbruik... dat voelen ze zelf niet in hun portemonnee dus daar zou ik nog niet direct op rekenen enja... wie is zich ervan bewust? UB, TIK, (tweakers)?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Trojan schreef:Droom jij maar voort Lord Utopia. Mensen willen weldegelijk veel minder betalen voor hun internet en televisie. Het is de noodzaak die er voor zorgt dat ze toch een duurder abonnement nemen.
Dan wil ik toch mooi bronnen zien vanwaar jullie al die statements halen. En daarbij: je spreekt jezelf dan tegen.

Als ze echt zoveel minder willen betalen, moeten providers als Scarlet en Edpnet toch boomen? Waarom blijven producten als Intense en Favorite dan zo populair en wordt Start minder aangekocht als Comfort?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De meeste mensen hebben alleen maar gehoord van telenet en belgacom, de rest kennen ze niet.
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Lord Utopia schreef:
Trojan schreef: Als ze echt zoveel minder willen betalen, moeten providers als Scarlet en Edpnet toch boomen? Waarom blijven producten als Intense en Favorite dan zo populair en wordt Start minder aangekocht als Comfort?
Weet iemand wat de verhoudingen zijn tussen Intense / Favourite / Comfort & Start ( hiermee bedoel ik aantallen tov van het totale aantal abonnees bij BGC ?)
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef: Dan wil ik toch mooi bronnen zien vanwaar jullie al die statements halen. En daarbij: je spreekt jezelf dan tegen.
Ik zal in het vervolg de gesprekken met mijn klanten opnemen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Lord Utopia schreef:Waarom blijven producten als Intense en Favorite dan zo populair en wordt Start minder aangekocht als Comfort?
Tja, waarom rijden mensen met een SUV of 4x4 terwijl ze netjes altijd op de baan blijven ?

Maar we zijn de rollen aan het omdraaien... in dit topic is de vraag waarom "beleggers" en dus niet wij, een Belgacom minder aantrekkelijk vinden dan een Telenet.
Trojan schreef:Ik zal in het vervolg de gesprekken met mijn klanten opnemen.
Vraag hen dan meteen ook eens waarom ze geen alternatieve provider nemen. Nogmaals, iedereen wil goedkoper ... maar weinigen willen er de moeite voor doen (en dat merk ik zelfs bij mezelf, ook ik overweeg of VoIP misschien wel een alternatief is, maar langs de andere kant is het zo gemakkelijk van bij m'n TN pack met Telefonie te blijven).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”