In januari dit jaar kocht mijn vrouw een Samsung apollo i5800 smatphone in de Fnac.
Het betrof een Mobistar Star Pack.
Eén van de voordelen van dit (Android) toestel is het 'gratis' verkrijgen van updates indien deze beschikbaar zijn.
In mei was het dan zover en Android 2.2 werd beschikbaar voor dit toestel.
Echter bleef de update uit voor het toestel van mijn vrouw.
Na contact met Samsung bleek dat de update niet via de reguliere weg kon gebeuren omdat dit toestel was aangepast door Mobistar.
Op aanraden van Samsung Mobile Belgium moesten we ons toestel naar een Mobistar Center brengen zodat zij het kunnen opsturen naar Samsung.
Zij zouden dan de update doen.
Zo gezegd zo gedaan, wij naar het Mobistar Center in de Steenstraat nr 12 te Brugge.
Daar weigerde de (vermoedelijk) de zaakvoerder ons te helpen.
We toonden hem de communicatie van Samsung, maar in plaats van ons te helpen werd de man telkens grimmiger. Hij wou ons zo snel mogelijk zijn winkel uit (zal wel slechte reclame zijn voor hem) en behandelde ons echt slecht.
Los van dit blijft natuurlijk het feit dat we ons toestel niet zelf kunnen updaten en dat we van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Iemand nog een idee van wat wij kunnen doen ?
Mobistar gsm niet up te daten -> Mobistar weigert hulp
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
root het apparaat en doe het zelf?
edit google gechecked :
http://androidadvices.com/update-samsun ... -firmware/
http://www.androidexperts.org/update-sa ... -firmware/
http://www.cellphone-tutorial.com/2011/ ... mware.html
Als ik jouw was zou ik zorgen voor een custom rom blijkbaar wil niemand je toch support geven dus .. waarom zou je je het je aantrekken, .. en bij een custom rom heb je zelf meer controle over je toestel dus ..
'k heb op mijn htc en zte blade CM7 gezet (gingerbread) werkt veel sneller dan froyo, merk het verschil echt en ook een handige feature die ik trouwens nog moet testen voip (sip) is vanaf 2.3 geïntegreerd.
edit google gechecked :
http://androidadvices.com/update-samsun ... -firmware/
http://www.androidexperts.org/update-sa ... -firmware/
http://www.cellphone-tutorial.com/2011/ ... mware.html
Als ik jouw was zou ik zorgen voor een custom rom blijkbaar wil niemand je toch support geven dus .. waarom zou je je het je aantrekken, .. en bij een custom rom heb je zelf meer controle over je toestel dus ..
'k heb op mijn htc en zte blade CM7 gezet (gingerbread) werkt veel sneller dan froyo, merk het verschil echt en ook een handige feature die ik trouwens nog moet testen voip (sip) is vanaf 2.3 geïntegreerd.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Heb hetzelfde met mijn nokia 5800 bij proximus. Ik wil er geen tijd meer aan verliezen maar het is wel vervelend.
[
Post made via mobile device ]
[

- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
flashen met Odin zou ik zeggen, is echt niet mogelijk.... alle info op forum van xda-developers
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik laat het ook maar zo...(je kunt je zo altijd blijven opwinden)
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... y%2Capollo
Hopelijk wordt het geen soepe met de toekomstige 3.1 update voor de galaxy tab 10.1v via dat
kies prog pffff
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... y%2Capollo
Hopelijk wordt het geen soepe met de toekomstige 3.1 update voor de galaxy tab 10.1v via dat

- Ofloo
- Elite Poster
ik gebruik geen officiële roms meer er is altijd iets dat niet mogelijk is, .. juist zte blade gekocht direct CM7 erop klaar, .. ineens gingerbread geen tamtam, .. er zat 2.1 eclair op, de eerste telefoon zte dacht ik tja zal het maar laten staan vanwege de garantie, dag later zat het al vast dus .. zte blade met CM7 werkt tenminste langer dan een week. Die eclair zou 3 weken herstel tijd gekost hebben, had hem gekocht in makro, moet wel zeggen dat ze hem direct wilden omwisselen, maar er waren er geen meer in stock, .. dus heb maar gezegd dat ze hun toestel mogen houden en ben dan maar eentje in shopping center gaan halen voor dezelfde prijs en direct CM7 erop geflashed.
edit: wil er bij voegen dat de dame in makro enorm onvriendelijk was, alsof ik iets ging stelen, eerst moest ze de doos zien, dan wilde ze zeker zijn dat alles in de doos zat, en er nog sarcastische opmerkingen over maken, .. allé er zaten er 2 één geen probleem netjes afgehandeld de andere was alles te veel.
edit: wil er bij voegen dat de dame in makro enorm onvriendelijk was, alsof ik iets ging stelen, eerst moest ze de doos zien, dan wilde ze zeker zijn dat alles in de doos zat, en er nog sarcastische opmerkingen over maken, .. allé er zaten er 2 één geen probleem netjes afgehandeld de andere was alles te veel.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Eens naar een andere Mobistar-shop gaan. Als ze blijven weigeren kan je desnoods klacht indienen bij de Ombudsman (altijd het proberen waard). Op hun website staat duidelijk dat er een upgrade mogelijk is naar 2.2, dan kunnen ze u nu niets weigeren, hé.
- MabadosS
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
Bedankt voor de reacties.
Zelf de nieuwe software installeren via de niet reguliere weg zie ik momenteel niet echt zitten aangezien het toestel nog in garantie is.
Als ik iets fout doe, dan valt dit niet meer onder garantie.
Ik heb nu nog test aankoop aangeschreven en misschien ook nog de ombudsdienst.
Verder ook nog eens Samsung aangeschreven, want zij beweerden toch dat dit via een Mobistar Center moest.
Als dit niets uithaalt probeer ik het ook nog eens in een ander Mobistar Center, maar ik wacht eerst de reacties af.
Zelf de nieuwe software installeren via de niet reguliere weg zie ik momenteel niet echt zitten aangezien het toestel nog in garantie is.
Als ik iets fout doe, dan valt dit niet meer onder garantie.
Ik heb nu nog test aankoop aangeschreven en misschien ook nog de ombudsdienst.
Verder ook nog eens Samsung aangeschreven, want zij beweerden toch dat dit via een Mobistar Center moest.
Als dit niets uithaalt probeer ik het ook nog eens in een ander Mobistar Center, maar ik wacht eerst de reacties af.
- MabadosS
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
Normaal gebeurt dit via software van Samsung, maar omdat Mobistar z'n eigen aanpassingen deed aan de software kan het niet via de reguliere weg van Samsung (dit is door samsung bevestigd).
Ik heb zelf een Galaxy S en die kon zonder problemen via de software van Samsung een update krijgen.
Ik heb zelf een Galaxy S en die kon zonder problemen via de software van Samsung een update krijgen.
- Ofloo
- Elite Poster
eigenlijk is het schandalig dat als je een ander os op je telefoon draait dat dan de garantie vervalt, .. aangezien, je op je computer ook gewoon eender welk os kan draaien, allé dat vind ik toch.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik denk dat je garantie op het pc-toestel zelf ook vervalt.
't Is begrijpbaar waarom ze daar geen support op leveren, uiteindelijk kunt ge uw toestel zo ingewikkeld modden, dat ze daar bij de helpdesk/repaircentrum van Samsung of HTC er ook niet meer aan uit kunnen.
't Is begrijpbaar waarom ze daar geen support op leveren, uiteindelijk kunt ge uw toestel zo ingewikkeld modden, dat ze daar bij de helpdesk/repaircentrum van Samsung of HTC er ook niet meer aan uit kunnen.