Wat ik mis in al de provideroverzichten is een indicatie of de aangeboden vaste lijn een echte vaste lijn is zoals die van Belgacom.
Bijvoorbeeld zo'n aanbod van Scarlet spreekt mij wel aan, maar in de kleine lettertjes staat dat hun vaste lijn niet compatibel is met een alarmcentrale.
Ook bvb. de telefoon in een lift moet een echte vaste lijn zijn, geen voip en andere toestanden.
Weet er iemand welke providers wel allemaal een echte vaste lijn aanbieden, zoals voor een alarmcentrale of een lift?
alternatief vaste lijn belgacom gezocht
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 26 keer
Gunny,
Geen enkele provider die een modem om de telefonie aan te bieden zal officieel je alarm centrale supporteren, dit heeft met het feit te maken dat zo'n modem stroom nodig heeft en men hiervoor niet garant kan staan dat deze niet uitvalt. Ook is er het feit van de extra POF omwille van de zaak dat de modem defect kan gaan en je dan dus geen telefoonlijn meer ter beschikking hebt.
De meeste bedrijven kiezen daarom voor een alternatieve vaste telefonieprovider + apart een Belgacom vaste lijn voor hun alarm.
Geen enkele provider die een modem om de telefonie aan te bieden zal officieel je alarm centrale supporteren, dit heeft met het feit te maken dat zo'n modem stroom nodig heeft en men hiervoor niet garant kan staan dat deze niet uitvalt. Ook is er het feit van de extra POF omwille van de zaak dat de modem defect kan gaan en je dan dus geen telefoonlijn meer ter beschikking hebt.
De meeste bedrijven kiezen daarom voor een alternatieve vaste telefonieprovider + apart een Belgacom vaste lijn voor hun alarm.

- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Een discovery lijn is voldoende voor alarmsystemen.
Ik schakel met m'n bedrijf nu volledig over op VoIP en voor het alarmsysteem heb ik net een discovery lijn besteld.
Ik schakel met m'n bedrijf nu volledig over op VoIP en voor het alarmsysteem heb ik net een discovery lijn besteld.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
Een discovery line wordt toch niet meer verkocht aan nieuwe klanten? waar heb je die nog kunnen bestellen???
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- bralm
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 18 keer
En ik vermoed dat ze dit ook nooit verkocht hebben aan bedrijven...xenne schreef:Een discovery line wordt toch niet meer verkocht aan nieuwe klanten? waar heb je die nog kunnen bestellen???
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Had het aan onze accountmanager gevraagd en die zij dat hij het ging nazien en me terugbellen. Is dus inderdaad niet mogelijk! Dan maar een netwerkkaart in de alarmdoos steken, of een GSM 'module'.