Fritz!Box 7270

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
tomdegetel
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb een Fritz!Box 7270 aangeschaft en ik ondervind een probleem waarvoor ik geen oplossing kan bedenken.
Er zijn 2 telefoons op aangesloten: 1 SIP VOIP toestel en 1 DECT. Beiden staan goed geregistreerd maar als er een binnenkomende lijn komt, de SIP toont de callerID maar de DECT niet.
Nogthans ben ik heel zeker dat bij het begin v/d installatie kreeg ik wel de CallerID op het scherm van de DECT. Maar nu toont de DECT alleen een soort "int0" of zo.

Het gaat niet echt alleen over de CallerId want mijn probleem zit nog ergens anders: als ik opneem met het DECT toestel kan ik het "R" knopje niet gebruiken om door te schakelen bij voorbeeld.
Het is vreemd maar als ik met de DECT naar een buiten nummer bel, dan werkt het wel.
Ik heb alle instellingen bekeken en ik vind nog geen oplossing maar ik merk wel dat als het inkomende nummer in telefoonboek van FritzBox bestaat, dan toont de DECT wel de callerID.

Zou er iemand mij kunnen helpen?

Dank en groet,

Tom
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Zorg ervoor dat beide telefoons op dezelfde soort poort zyn aangesloten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tomdegetel
Starter
Starter

fdgroote schreef:Zorg ervoor dat beide telefoons op dezelfde soort poort zyn aangesloten.
Bedankt maar hoe kan ik dit nazien?
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Even verduidelijken. In mijn antwoord ging ik er van uit dat:
- Je de ingebouwde DECT functie van je Fritzbox NIET gebruikt.
- Je SIP-VOIP telefoon zelf met de VOIP operatoren contact maakt (en dus NIET van de Fritzbox gegevens gebruikt maakt).

Ik vermoed dat het momenteel bij jou als volgt zit:
- Je SIP-VOIP telefoon is met een LAN poort verbonden via een kabeltje (of draadloos via WIFI).
- Je (aparte basisstation van je) DECT telefoon is met een FON poort verbonden, via een kabeltje. (NIET op FONS0 aansluiten, tenzij ISDN telefoon).

Wis je accountgegevens op je SIP-VOIP telefoon, stel die in op je Fritzbox (en maak desgewenst belregels aan).
Sluit beide telefoons via kabel op eenzelfde soort poort aan: ofwel op FON1 en FON2, ofwel op LAN1 en LAN2 (en dus niet op FONx en LANy).
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

@fdgroote

ik begrijp jouw antwoord niet hoor.
* Een SIP telefoon is in principe bedoeld om te dienen als IP phone, dus te connecteren op de SIP server van de FritzBox.
* Een DECT toestel is bedoeld om draadloos te gebruiken, dus te connecteren op de DECT basis van de FritzBox.

Wat jij dus voorstelt is om beide toestellen te gebruiken op de analoge uitgangen van de FritzBox ?
Of .. om beide toestellen te gebruiken op de LAN poorten van de FritzBox ?

- Hoe kan je een SIP telefoon op een analoge poort aansluiten ???
- Hoe kan je een DECT telefoon op een LAN poort aansluiten ???

@tomdegetel

Gelieve, voor alle duidelijkheid, eens nauwkeurig te omschrijven op welke manier jouw toestellen met de FritzBox verbonden zijn. En wat exact wat jouw probleem is ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tomdegetel
Starter
Starter

Wel, alles staat uitgelegd in mijn tekst. Als ik het opnieuw moet beschrijven dan zou ik copy/paste doen ;)

Een DECT, een SIP (op LAN). De DECT toont niet de Caller ID, dat is het probleem.

Ondertussen opgelost, zelf gevonden. Ik schrijf het hierbij voor eventuele mensen die hetzelfde ondervinden:
In de configuratie van de DECT moet men GEEN uitgaande lijn selecteren, gewoon leeglaten. Dan wordt het nummer van de beller wel zichtbaar op de DECT.

Dank en groet,

Tom

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”