Symbolic Links in Windows XP

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

Weet iemand toevallig of er tools oid bestaan om echte Symbolic Links in NTFS op XP te krijgen ? Via Google kom ik altijd op dezelfde Link Shell Extension tool terecht. Deze biedt op Win7 wel werkende Symlinks aan, maar bij XP krijg ik enkel Hardlinks als mogelijkheid. Maar jammer genoeg volstaan hardlinks niet voor wat ik wil doen.

Ter info. Wat ik wil doen is het volgende. Ik heb eenzelfde applicatie die ik op verschillende PCs gebruik (XP Home/Pro, Win7, Vista). Enkele config files hiervan zou ik willen sharen op alle PCs. Hiervoor zou ik Dropbox willen gebruiken maar dan moeten de files in de Dropbox folder staan. Via SymLinks kan ik dan vanuit de applicatie-directory een link leggen naar de files in de Dropbox locatie.
De reden waarom HardLinks niet werkt, is door de manier waarop Dropbox nieuwe versies pullt. Blijkbaar movet hij de oude versie van een file naar een hidden directory en creëert een nieuwe file met de eigenlijke filename in de Dropbox locatie. Gevolg is dat je met een HardLink dan blijft verwijzen naar de vorige versie.

Als iemand andere oplossingen weet, is dat natuurlijk ook goed.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

linkd.exe uit de Windows Server resource kit of junction.exe van Sysinternals gebruiken.
Ik heb al sinds den beginne op die manier folders uit andere locaties in m'n Dropbox-folder gezet. Werkt feilloos.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

Junction gisteren nog geprobeerd, maar lijkt precies enkel op directory niveau te werken. Ik wil immers specifieke files sharen uit die app directory. Of 't moet zijn dat ik iets verkeerd deed.
Zal eens die linkd proberen. Edit: en linkd.exe doet net hetzelfde blijkbaar, dus zal dan ook niet werken, denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”