asterisk phone to phone setup

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Code: Selecteer alles

mobiel abonnement -> did nummer -> asterisk pbx -> sip trunk -> mobiele nummers
De bedoeling is dus naar een Belgisch DID nummer te bellen vanaf een Belgische simkaart. Vervolgens wordt er doorgeschakeld naar een gsmnummer naar keuze van diegene die belt naar de Asterisk centrale.

Weet iemand of het mogelijk is een bovenstaande setup te bouwen en op welke termen ik hiervoor zou moeten zoeken?
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Je kan zelfs samen met DISA en callback iets leuk maken. (handig voor roaming kosten!)
1) je belt naar een nummer
2) dat nummer belt je terug
3) nu zit je op de DISA en kan je gewoon bellen

Trouwens als je DISA gebruikt kan je alles automatiseren !

in je GSM zet je de nummers zo
00320000000p00321111111#

Waarbij 00320000000 je DISA nummer is en 00321111111 je contact nummer. Dan belt deze gelijk je centrale in en belt die naar je contact (uiteraard als je geen wachtwoord hebt)
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt, dit was exact wat ik zocht!

Wat het automatiseren betreft heb ik wel nog een vraag: is het ook mogelijk hierbij een passcode op te geven?
Indien dit niet gaat overweeg ik enkel authenticatie op CID te doen, in het worst case scenario van een hack ben je enkel je prepaid belwaarde kwijt.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Je kan een paswoord/pincode instellen.
Dat is ten zeerste aan te raden.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik heb dit toevallig gisteren ook opgezet, maar dan wel via een simbox->Fritzbox->sip configuratie.
Op mijn Nokia smartphone heb ik de app Dialer-X geinstalleerd, dat automatisch zorgt voor het omleiden van je telefoon (simbox bellen, pin code ingeven, bestemming ingeven). Je kan dan blijven bellen zoals vroeger, alleen duurt het opzetten van het gesprek iets langer. Voor Android/iPhone zullen dergelijke apps ook wel bestaan.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ben wel geinteresseerd in die callback mogelijkheid, maar hoe zet je dat juist op? Ik heb al een goedkope sip provider voor mobiel gevonden, die ik nu op mijn gsm (android) gebruik. Maar omdat ik niet altijd 3G of Wifi heb zou zo een callback mogelijkheid wel interessanter zijn. Wat heb ik juist nodig kwa hardware en software thuis?
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

seagull schreef:Je kan een paswoord/pincode instellen.
Dat is ten zeerste aan te raden.
Ik bedoelde het anders, je kan inderdaad een pincode instellen, maar valt dit ook te automatiseren zoals bij 00320000000p00321111111#?
Zodat je dus met andere woorden niet telkens een pincode moet indrukken, wachten op bevestiging en dan je te bellen nummer intoetsen.
johcla schreef:Ik heb dit toevallig gisteren ook opgezet, maar dan wel via een simbox->Fritzbox->sip configuratie.
Op mijn Nokia smartphone heb ik de app Dialer-X geïnstalleerd, dat automatisch zorgt voor het omleiden van je telefoon (simbox bellen, pin code ingeven, bestemming ingeven). Je kan dan blijven bellen zoals vroeger, alleen duurt het opzetten van het gesprek iets langer. Voor Android/iPhone zullen dergelijke apps ook wel bestaan.
Interessant :)

Zal eens proberen zoeken of zoiets ook bestaat voor android, merci voor de tip!
Wat voor simbox gebruik je? En in combinatie met wat voor simkaart als ik vragen mag?
Avenger 2.0 schreef:Ben wel geinteresseerd in die callback mogelijkheid, maar hoe zet je dat juist op? Ik heb al een goedkope sip provider voor mobiel gevonden, die ik nu op mijn gsm (android) gebruik. Maar omdat ik niet altijd 3G of Wifi heb zou zo een callback mogelijkheid wel interessanter zijn. Wat heb ik juist nodig kwa hardware en software thuis?
Voor Asterisk kan je een guide vinden op http://nerdvittles.com/index.php?p=73 (onder One Ringy-Dingy)
Je kan voor een Asterisk centrale opteren, met een Fritzbox kan het ook, verder weet ik niet wat je al staan hebt, wat je er aan wil uitgeven en of je nog andere PBX functies wil gaan gebruiken?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik gebruik een Fritzbox icm een simbox RL500.
Als sim gebruik ik eentje van Base, om ik reeds bij Base was. Waarschijnlijk heeft iedere provider wel een tariefplan om voordelig binnen het eigen netwerk te bellen.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”