Code: Selecteer alles
mobiel abonnement -> did nummer -> asterisk pbx -> sip trunk -> mobiele nummers
Weet iemand of het mogelijk is een bovenstaande setup te bouwen en op welke termen ik hiervoor zou moeten zoeken?
Code: Selecteer alles
mobiel abonnement -> did nummer -> asterisk pbx -> sip trunk -> mobiele nummers
Ik bedoelde het anders, je kan inderdaad een pincode instellen, maar valt dit ook te automatiseren zoals bij 00320000000p00321111111#?seagull schreef:Je kan een paswoord/pincode instellen.
Dat is ten zeerste aan te raden.
Interessantjohcla schreef:Ik heb dit toevallig gisteren ook opgezet, maar dan wel via een simbox->Fritzbox->sip configuratie.
Op mijn Nokia smartphone heb ik de app Dialer-X geïnstalleerd, dat automatisch zorgt voor het omleiden van je telefoon (simbox bellen, pin code ingeven, bestemming ingeven). Je kan dan blijven bellen zoals vroeger, alleen duurt het opzetten van het gesprek iets langer. Voor Android/iPhone zullen dergelijke apps ook wel bestaan.
Voor Asterisk kan je een guide vinden op http://nerdvittles.com/index.php?p=73 (onder One Ringy-Dingy)Avenger 2.0 schreef:Ben wel geinteresseerd in die callback mogelijkheid, maar hoe zet je dat juist op? Ik heb al een goedkope sip provider voor mobiel gevonden, die ik nu op mijn gsm (android) gebruik. Maar omdat ik niet altijd 3G of Wifi heb zou zo een callback mogelijkheid wel interessanter zijn. Wat heb ik juist nodig kwa hardware en software thuis?