vroeger had ik een dynDNS instelling in de BBox ingesteld via een javascript(admin mode).
op die plaats lijkt nu de instelling(STB DHCP group) te zitten waarmee de belgacom tv een Ip address krijgt (stb)
dit laatste is goed om weten , maar waar kan ik mijn dynDNS instellen (gaat dat nog ??)
bredere vraag; met elke nieuwe firmware worden de javascript pointers naar extra menu's door elkaar gegooid....
zijn die javascript pointers ergens op het web te vinden per uitgebrachte firmware ?
BBOX2 dynDNS nieuwe firmware (xxxx40/xxx42?)
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 26 keer
Ga naar het adres van je modem http://192.168.1.1 (of welke ook je default gateway IP is)
Daarna kopier je in de adresbalk van je browser javascript:mimic_button('goto: 9037..') en klik je op enter.
Daar staat DynDNS nu met de Nieuwe Firmware
Daarna kopier je in de adresbalk van je browser javascript:mimic_button('goto: 9037..') en klik je op enter.
Daar staat DynDNS nu met de Nieuwe Firmware

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
Heeft er iemand toevallig een downloadlink naar die laatste firmware? Ik gebruik een Bbox2 voor VDSL van Edpnet, en krijg dus geen automatische updates binnen. Zou die van mij graag ook updaten (en bvb ook die dyndns instellen, ik doe dit nu vanuit de firmware van één van mijn bewakingscamera's, maar dat loopt soms mis).
Alvast bedankt!
Karel
Alvast bedankt!
Karel
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
pas nu valt mijn oog erop dat ook het eerste stuk van de runtime code is vervangen: bij mij is het 60R10A geworden (wat is ook alweer de functie van dat eerste stuk?)
Zou dit te maken hebben met het aangekondigde nieuws van dinsdag? Ook voor TV on PC hebben ze een nieuwe runtime code uitgebracht
Zou dit te maken hebben met het aangekondigde nieuws van dinsdag? Ook voor TV on PC hebben ze een nieuwe runtime code uitgebracht
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Hier
Runtime Code Version 60R109-60A040
Groeten,
Runtime Code Version 60R109-60A040
Groeten,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 52 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Here you go: http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A046.img.secure (60A046)KRL100 schreef:Heeft er iemand toevallig een downloadlink naar die laatste firmware?
Indien je 60A040 wilt: http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A040.img.secure
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 35 keer
ik vermoet dat die nieuwe idd wel er eens mee kan temaken hebben. maar 100% zekker ben ik ook niet
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Voor de duidelijkheid, dit is de recovery firmware.jaker schreef:http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_6 ... secure.res
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
dean3009 schreef:Here you go: http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A046.img.secure (60A046)KRL100 schreef:Heeft er iemand toevallig een downloadlink naar die laatste firmware?
Indien je 60A040 wilt: http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A040.img.secure
Van harte bedankt!!
Alles gedownd, vannacht als het vrouwtje slaapt eens wat bezighouding zoeken met de install!!
GRTS!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 19 keer
Dienen Belgacom gebruikers wel eerst de recovery firmware te flashen?silencer schreef:Ter info: Scarlet users hoeven de recovery firmware niet te flashen.
Runtime Code Version 6OS105-60A046
Mag deze firmware niet gewoon geflasht worden op de BBOX2? http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A046.img.secure
Of moet er nog eerst een recovery firmware op geflasht worden? En indien ja, welke is dat dan?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Ik heb nog bijkomende vragen als BGC gebruiker, op de vraag van hierboven.
Mag je de 60A046 ook erop zetten als je geen TV on PC gebruikt of hebt?
en gebeurt de upgrade dan niet automatich door BGC naar de laatste nieuwe firmware?
dank en vriendelijke groeten,
en gebeurt de upgrade dan niet automatich door BGC naar de laatste nieuwe firmware?
dank en vriendelijke groeten,
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met het rechtstreeks flashen, maar normaal is de volgorde eerst recovery firmware en dan de firmware in je link.simon1991 schreef:Dienen Belgacom gebruikers wel eerst de recovery firmware te flashen?
Mag deze firmware niet gewoon geflasht worden op de BBOX2? http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A046.img.secure
Of moet er nog eerst een recovery firmware op geflasht worden? En indien ja, welke is dat dan?
Normaal zou het niet nodig moeten zijn handmatig firmware te flashen (dit zou automatisch moeten gebeuren, eventueel na een reboot/reset van de modem). Probleem is dat het niet altijd automatisch gebeurd, in dat geval is het handig zelf de firmware te flashen. Je kan 60A046 zonder problemen gebruiken zonder TV on PC.jackho schreef:Ik heb nog bijkomende vragen als BGC gebruiker, op de vraag van hierboven.
En gebeurt de upgrade dan niet automatich door BGC naar de laatste nieuwe firmware?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
- Bedankt: 121 keer
Vind het altijd prachtig dat mensen firmware willen updaten zonder release notes te weten. Anderzijds maakt Belgacom die nooit bekend. Dit vooral omdat er release notes (kunnen) inzitten die wijzigingen aanbrengen ter voorbereiding van nieuwe producten. Voor de hobbyist kan het leuk zijn, maar is niet altijd zonder risico.
Iemand op de Belgacom community al naar release notes gevraagt ? Zeg er ook bij dat men de release notes kan bekend maken die niet met toekomstige producten of diensten te maken hebben.
Verwonderd mij trouwens dat deze niet vaak uitlekken, waarvoor ik bewondering heb . Heel af en toe zie ik dingen die letterlijk gecopy paste zijn van interne Belgacom systemen, dat diegenen die het naar buiten gebracht heeft ook eens nadenkt over de consequenties.
Iemand op de Belgacom community al naar release notes gevraagt ? Zeg er ook bij dat men de release notes kan bekend maken die niet met toekomstige producten of diensten te maken hebben.
Verwonderd mij trouwens dat deze niet vaak uitlekken, waarvoor ik bewondering heb . Heel af en toe zie ik dingen die letterlijk gecopy paste zijn van interne Belgacom systemen, dat diegenen die het naar buiten gebracht heeft ook eens nadenkt over de consequenties.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
- D3bian
- Elite Poster
Iemand weet of er al een nieuwe firmware uit is om die reboots op te lossen? xxx42 had het probleem met maximum 100 sessies op de webinterface en xxx46 blijkt probleem te hebben met een reboot om de x tijd.

- D3bian
- Elite Poster
Vandaag vraag van een maat gekregen of je de oude firmware kan terugzetten doordat de bbox sinds de nieuwe firmware constant reboot. Hij heeft HW versie 1 en ik begin te vermoeden dat die firmware versie niet echt lekker is voor die HW versie. Any idea?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Ik heb hier een gelijkaardig probleem. Runtime 46, hardware versie 1: reboot om de 8u en 11min (consequent) 

Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Er zijn al een aantal mensen bij wie hij gepushed is, bij mij in de omgeving precies nog niet. Ik weet niet of er verbeteringen zijn, apart van de Fonspot integratie (waar je nog niets van ziet).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
om welke reden doen ze de software upgrade bij de ene wel en bij de andere niet, is dit gewoon uit voorzorg indien er bugs moesten inzitten of is er een andere reden?
Bij mij is dit nog altijd Runtime Code Version 60R109-60A022
Bij mij is dit nog altijd Runtime Code Version 60R109-60A022