Ik heb me nog geen 14 dagen geleden een sub notebook aangeschaft , een 11,6" HP Pavilion dm1-3100sb...
Kweet het HP maar de specs en prijs stonden me aan om mn netbookje te vervangen..
Gisteren opeens werden alle vensters in windows groen (start menu ect), opstartscherm is links zwart, rechts roze ! , bureaublad langs de rechterkant zwermen pinkende roze,rode ect pixels enfin alle kleuren van de regenboog...
Spelen mel allerhande instelling van de grafische kaart brengen geen soelaas, alsook herinstallen drivers noch de image vd fabrieks instellingen terugzetten...
Seffens breng ik hem maar terug bij de dealer...
Wat denken jullie ? grafische kaart, scherm ?
Scherm notebook, kleurboek
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Is ofwel je grafische kaart ofwel de LCD display. Ik gok op het laatste, want aan je beschrijving lijkt het scherm zich hetzelfde te gedragen als wat ik een tijdje geleden voorhad met een netbook die gevallen was. Heb toen een ander LCD panel moeten steken.
Wat het juist is zou je kunnen checken door een monitor aan de laptop te hangen. Als je daar wel ok beeld hebt, dan is het dus het LCD Panel (wellicht een loszittende connector aangezien panels niet zomaar kapot gaan) zoniet is het de graka. Hoedanook is dit iets dat ze in garantie moeten fixen.
Wat het juist is zou je kunnen checken door een monitor aan de laptop te hangen. Als je daar wel ok beeld hebt, dan is het dus het LCD Panel (wellicht een loszittende connector aangezien panels niet zomaar kapot gaan) zoniet is het de graka. Hoedanook is dit iets dat ze in garantie moeten fixen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Tnx, de dealer zei ook zoiets als mogelijk een loszittende connector/panel of mss de grafische kaart...tju niet aan gedacht die eerst nog es aan een monitor te hangen..
Gezien de korte tijdspanne van aankoop zenden ze normaal een nieuw toestel op maar gezien de vooraad momenteel nihil is word het waarschijnlijk een reparatie dacht hij
(hopelijk dan geen miserie nadien, ge kent dat hé na een reparatie...)
Gezien de korte tijdspanne van aankoop zenden ze normaal een nieuw toestel op maar gezien de vooraad momenteel nihil is word het waarschijnlijk een reparatie dacht hij

(hopelijk dan geen miserie nadien, ge kent dat hé na een reparatie...)
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Klinkt mij ook als een slecht contact t.h.v. de aansluiting van je monitor (idd waarschijnlijk losgekomen connector) of, gezien de jonge leeftijd van je laptop, een slechte soldering aldaar ...
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Hopelijk is het een prob met de connector/panel want na wat te lezen op het web zou bij de aanwezigheid van roze kleuren al op het bootscreen voor het windows laadt wel eens de grafische kaart kunnen zijn...
En dit wanneer er geen voorraad is van deze modellen en er dus geen nieuw toestel opgestuurd kan worden...
Een reparatie van een nieuw moederbord dan ? zal ook nog een tijdje aanslepen zekers ?
En dit wanneer er geen voorraad is van deze modellen en er dus geen nieuw toestel opgestuurd kan worden...
Een reparatie van een nieuw moederbord dan ? zal ook nog een tijdje aanslepen zekers ?