3starsnet en scarlet VDSL

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
deviantmind
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb sinds kort VDSL van scarlet. Ik had dus al een SIP account bij 3starsnet, die heeft altijd goed gewerkt, tot nu. Nu bleek mijn telefoon (linksys SPA962) zich wel te registreren op sip.3starsnet.com, maar als ik belde of gebeld werd, dan kon ik de andere persoon wel horen, maar de andere persoon kon mij niet horen.

Nu las ik via http://annunaki.nl/lifehack/telefonie/b ... providers/ een zogenaamde oplossing:

Code: Selecteer alles

1.  Ga in je internetbrowser naar http://192.168.1.1
  2.  Klik aan de linkerkant op ‘Advanced settings’
  3.  Klik aan de linkerkant op ‘Telephone’
  4.  Wijzig in het tabblad ‘General’ het poortnummer overal naar 49060. Dat is dus op 3 plaatsen.
  5.  Wijzig in het tabblad ‘General’ het adres naar ‘sip.3starsnet.com’. Dat is dus op 3 plaatsen: achter SIP-domain, Proxy-address en Registrar address.
  6.  Wijzig in het tabblad ‘Line 0′ het telefoonnummer naar je telefoonnummer bij 3starsnet.
  7. Wijzig in het tabblad ‘Line 0′ de Username naar je telefoonnummer bij 3starsnet. Vul ook je bijbehorende wachtwoord in.
  8.  Vink in het tabblad ‘Line 0′ onder ‘Physical Interface Association’ de vinkjes aan achter ‘Phone1′ en ‘Phone2′.
  9.  Sla alle instellingen op en herstart je BBox.
Ik voerde deze instellingen door in mijn sagem modem van scarlet. Hierna kan ik terug naar buiten bellen, en de contactpersoon kan mij terug horen. Maar als ik nu gebeld wordt, dan neemt de modem het gesprek op zich, en rinkelt de telefoon dus niet. (Ik heb de instellingen van mijn SIP rechtstreeks in mijn telefoon steken).

Hoe kan ik mijn telefoon+modem zo instellen dat ik kan bellen, gebeld worden, en zodat mijn contactpersoon mij ook kan horen (altijd handig, anders is het zo'n eenzijdig gesprek).
deviantmind
Starter
Starter

heb het zelf kunnen oplossen na het raadplegen van misschien wel 50 threads in deze richting en vele dingen te proberen.

Moest rechtstreek SIP gegevens in de telefoon doen, en in de router moest enkel het poortnummer worden veranderd zodat de router niet meer luisterde op de standaardpoort. Hierna werkte alles. EINDELIJK :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”