Mobistar maakt roaming data opt-out, introduceert bundels

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nieuwe klanten die intekenen op een abonnement met mobiele data, krijgen voortaan de roamingdienst "Travel Data Daily" standaard geactiveerd. Mobistar wil met die dienst klanten aanmoedigen toch mobiele data te verbruiken in het buitenland.

Er komt een standaard dagelijks tarief beschikbaar aan 2 euro per 2 MB. Zonder de Travel Data Daily zou 2 MB meer dan zeven euro kosten. Er zijn bijkomende dagelijkse bundels aan 5 euro voor 10 MB en 15 euro voor 50 MB. Travel Data Daily is een roamingdienst die bedoeld is voor Zone EU+ (Europese Unie, Zwitzerland, Verenigde Staten, China). Bestaande klanten kunnen deze dienst activeren via de Klantenzone of door te bellen naar #130# en daar de optie te kiezen uit het keuzemenu.

Mobistar ziet dat klanten hun bel-, sms-, en surfgedrag in het buitenland aanpassen uit vrees voor een te hoge factuur. De Orange-dochter vindt dat daar weinig reden toe is omdat er naar eigen zeggen wel degelijk oplossingen bestaan om de kosten onder controle te houden. De introductie van Travel Data Daily is er om die psychologische barrière te doorbreken.

UB Frontpage
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

15 euro voor 50MB valt goed mee vind ik.
Zonder probleem google maps en coyote etc kunnen gebruiken.
Hopelijk komen andere operatoren ook met zulke opties.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

't Is wel 15 euro per dag natuurlijk. :\
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Woops, :?
Maar dan valt de 2€ /2MB nog altijd veel beter mee dan de 3.5€ per / MB dat ik nu betaal.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Die €2 is ook per dag als ik het goed begrijp, maar 2 MB zal wel opgesoupeerd zijn op een dag.

Een link naar de site van Mobistar: http://www.mobistar.be/nl/aanbod/info/i ... naal#tab-1
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

als je voor meerdere dagen weg bent vind ik de data roaming opties van BASE nog steeds de beste.
50eur voor 500MB/maand voor meeste EU-landen op BASE's Challenger netwerken (meestal 1 netwerk per land).
90eur voor 500MB/maand voor een heel pak netwerken (bijna alle EU netwerken en ook veel daarbuiten).

geen min. duur, dus kan je makkelijk activeren en desactiveren.
remus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 24 keer

ik betaalde onlangs 25€ voor 50mb data op te gebruiken bij Mobistar (EU + VS)
Roaming Internet Europa 50MB noemt het pakket
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”