Nummeroverdracht uitgevoerd zonder mijn toestemming
Geplaatst: 26 maa 2011, 23:24
Beste,
[het is eigenlijk niet echt een technische vraag, eerder een vraag omtrent wetgeving van nummeroverdracht]
Op 01/01/2011 begon ik te werken bij een nieuwe werkgever waar ik een toestel van de firma kreeg met Base Business 7 (onbeperkt bellen flat fee FUP). Natuurlijk interessant, ik mag het toestel ook privé gebruiken zoveel ik maar wil (is toch FUP).
Ik had zelf een privé SIM kaart met een abo, ik heb dat nummer al meer dan 10 jaar in mijn bezit.
Ik wou dus niet graag wijzigen van GSM nummer (en met 2 gsm's rondlopen zag ik ook niet zitten).
Ik vroeg ergens eens tussendoor aan de HR afdeling of ze mijn nummer niet konden overnemen en - mocht ik ooit de firma verlaten - dat nummer later terug kon meenemen en terug privé kon gebruiken.
Ze vroegen een kopie van mijn laatste persoonlijke factuur zodat ze het aan BASE eens konden vragen.
Men moest de vraag bekijken en ze gingen me iets laten weten. Ondertussen geen firma gsm gekregen maar een integrale terugbetaling van mijn persoonlijke GSM factuur, dus zo goed.
Ik ben hier eigenlijk niet echt meer mee bezig geweest (krijg toch terugbetaling van GSM kosten), tot ik deze week een maandelijkse factuur kreeg van BASE: 0 EUR te betalen!
Ik bel binnen op klantendienst BASE via het normale particuliere nummer, men zegt me dat ik niet naar dat nummer moet bellen (antwoordapparaat) maar dat ik als zakelijke klant naar de zakelijke klantendienst moest bellen. Ik wist dus eigenlijk al hoe laat het is.
Nu kom ik erachter dat mijn nieuwe werkgever dus mijn nummer heeft overgenomen en ik dus met BASE geen zaken meer heb, alle kosten worden nu rechtstreeks aan mijn werkgever gefactureerd.
Zo goed, echter had ik toch graag met mijn werkgever afspraken gemaakt over wat met het nummer gebeurde mocht ik ooit de firma verlaten. Die mogelijkheid is mij nu ontnomen.
Eigenlijk samengevat: BASE heeft mijn nummer 'overgedragen' aan mijn firma zonder mijn toestemming.
Ik heb hier nooit ergens een papier of document voor ondertekend.
Wat zijn mijn rechten?
Kan ik bijvoorbeeld over 3 jaar eisen dat BASE mij dat nummer integraal terug privé factureert?
Ik wil ook niet onmiddellijk moeilijk gaan doen bij mijn (toch nog steeds) vrij nieuwe werkgever.
Wat zijn mijn rechten?
Iemand?
[het is eigenlijk niet echt een technische vraag, eerder een vraag omtrent wetgeving van nummeroverdracht]
Op 01/01/2011 begon ik te werken bij een nieuwe werkgever waar ik een toestel van de firma kreeg met Base Business 7 (onbeperkt bellen flat fee FUP). Natuurlijk interessant, ik mag het toestel ook privé gebruiken zoveel ik maar wil (is toch FUP).
Ik had zelf een privé SIM kaart met een abo, ik heb dat nummer al meer dan 10 jaar in mijn bezit.
Ik wou dus niet graag wijzigen van GSM nummer (en met 2 gsm's rondlopen zag ik ook niet zitten).
Ik vroeg ergens eens tussendoor aan de HR afdeling of ze mijn nummer niet konden overnemen en - mocht ik ooit de firma verlaten - dat nummer later terug kon meenemen en terug privé kon gebruiken.
Ze vroegen een kopie van mijn laatste persoonlijke factuur zodat ze het aan BASE eens konden vragen.
Men moest de vraag bekijken en ze gingen me iets laten weten. Ondertussen geen firma gsm gekregen maar een integrale terugbetaling van mijn persoonlijke GSM factuur, dus zo goed.
Ik ben hier eigenlijk niet echt meer mee bezig geweest (krijg toch terugbetaling van GSM kosten), tot ik deze week een maandelijkse factuur kreeg van BASE: 0 EUR te betalen!
Ik bel binnen op klantendienst BASE via het normale particuliere nummer, men zegt me dat ik niet naar dat nummer moet bellen (antwoordapparaat) maar dat ik als zakelijke klant naar de zakelijke klantendienst moest bellen. Ik wist dus eigenlijk al hoe laat het is.
Nu kom ik erachter dat mijn nieuwe werkgever dus mijn nummer heeft overgenomen en ik dus met BASE geen zaken meer heb, alle kosten worden nu rechtstreeks aan mijn werkgever gefactureerd.
Zo goed, echter had ik toch graag met mijn werkgever afspraken gemaakt over wat met het nummer gebeurde mocht ik ooit de firma verlaten. Die mogelijkheid is mij nu ontnomen.
Eigenlijk samengevat: BASE heeft mijn nummer 'overgedragen' aan mijn firma zonder mijn toestemming.
Ik heb hier nooit ergens een papier of document voor ondertekend.
Wat zijn mijn rechten?
Kan ik bijvoorbeeld over 3 jaar eisen dat BASE mij dat nummer integraal terug privé factureert?
Ik wil ook niet onmiddellijk moeilijk gaan doen bij mijn (toch nog steeds) vrij nieuwe werkgever.
Wat zijn mijn rechten?
Iemand?