Dell Vostro 1700: batterij w n herkend + shift toetsen KO

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
gTa
Starter
Starter

Hoi users,

Ik heb sinds een goeie 3 jaar een Dell Vostro 1700 laptop. Tot vorige week nooit enig probleem mee gehad.

Op reis haal ik 'm uit en wil 'm opstarten, maar de power-toets doet niks. Ik vermoedde dat de batterij leeg was (wat vreemd zou zijn aangezien 'ie geregeld aan de stroom hangt thuis) dus koppel de AC adapter aan. De batterij-indicator licht even een seconde op en gaat daarna weer uit. Power-toets doet nog altijd niks.

Na het uithalen van de batterij en het opnieuw aankoppelen van de ac adapter start de PC vanzelf op. En gaat in een soort van zelftest modus (F12?). Daarbij geeft hij van in het begin 2 foutmeldingen: power board not detected + keyboard not detected. Alle andere tests passeren perfect.

Eenmaal Vista opgestart is blijken de a-, q- en w-toetsen en de beide shift-toetsen niet te werken. Als ik de batterij insteek (laptop hangt aan ac adapter) zie ik geen batterij-indicator oplichten. Na verloop van tijd gingen de a-, q- en w-toetsen plots wél weer werken, de Shift-toetsen zijn nog altijd down.

Reeds gedaan:
- Gisteren heb ik het BIOS geupdatet, maar nog steeds geen oplossing.
- Batterij getest (toetsje met 5 LED's onderaan de batterij) -> 5 LED's lichten op.
- Keyboard test gedaan -> de linker én rechter Shift-toetsen zijn dood.
- Dell KB afgespeurd, maar niks gevonden. Lijkt me geen "typisch" probleem te zijn.

Ik vermoed dus schade, misschien transportschade? Wat kan er stuk zijn? Nog tips, of dingen die ik kan doen/testen?

Thanks a lot!!

Gilles
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Dell is ook nogal gevoelig aan de adapter, wordt die in de bios herkend als 65 of 90 Watt adapter?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”