Ik merk af en toe op dat bij het downloaden van heel populaire torrentbestanden mijn fritzbox (achter bbox2, bbox 2 enkel modem) 7140 de verbinding verbreekt en dit dus steeds is als de downloadsnelheid meer dan 21Mbs is vb 23. Mijn max. downloadsnelheid volgens abo voorwaarden is 25.
Deze snelheid staat ook ingegeven bij de fritzbox. Moet ik die dan daar verlagen om die onderbrekingen te vermijden ?
In de logfiles van de fritzbox kan je niets vinden want die wist alles op het moment dat hij de verbinding verbreekt ...
fritzbox 7140 achter bbox2 onderuit bij populaire downloads
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Bridged of PPPoE verbonden met de BBOX2, voor de zekerheid eens navragen, want kan het er niet echt uit opmaken 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Het verschil zou ik zelf niet weten, PPOE neem ik aan, de fritzbox heeft maar 2 opties: zelf een verbinding opbouwen of uw door de provider geleverde modem dat laten doen. Wachtwoord en gebruikersnaam worden dus op de fritzbox ingevuld in mijn geval evenals max. connectiesnelheden download upload.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3750 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Hou er rekening mee dat dit type FritzBox een ADSL2+ modem is, en dus per definitie niet voorzien is voor WAN -> LAN snelheden > 20 mbit/s. Zal wellicht te maken hebben met de (te) zware belasting van de CPU als die snelheden moet routeren van 25mbps ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Ok, bedankt. Wat me ook nog te binnen schiet: vroeger was op mijn bbox2 mijn account blijkbaar niet actief (apestaartje ging niet branden).
Maar enkele weken geleden merkte ik op dat mijn bbox toch wat achter was mijn zijn firmware. Enkele resets (van de bbox ) later was dit terug in orde maar om terug een werkende internetverbinding te krijgen heb ik mijn accountdetails ook op de bbox ingevuld. Mijn bbox, het lichtje van dat apestaartje brandt dus momenteel.
Mag/moet ik mijn accountgegevens in de bbox wissen (maar dan komen de updates blijkbaar niet binnen)?
Maar enkele weken geleden merkte ik op dat mijn bbox toch wat achter was mijn zijn firmware. Enkele resets (van de bbox ) later was dit terug in orde maar om terug een werkende internetverbinding te krijgen heb ik mijn accountdetails ook op de bbox ingevuld. Mijn bbox, het lichtje van dat apestaartje brandt dus momenteel.
Mag/moet ik mijn accountgegevens in de bbox wissen (maar dan komen de updates blijkbaar niet binnen)?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Je zou eens kunnen uitzoeken wat je lan to wan krijgt met iperf als het je interesseert.
Ik kreeg op een oude belkin er toch 40Mbit door (natuurlijk is deze test niet van lange duur, en vele connecties.)
Ik kreeg op een oude belkin er toch 40Mbit door (natuurlijk is deze test niet van lange duur, en vele connecties.)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3750 keer
- Recent bedankt: 12 keer
* Moet? Neen, het moet niet: je bouwt dan wel een PPPoE sessie op - met een publiek IP dat je niet gebruikt.fredo66 schreef:Mag/moet ik mijn accountgegevens in de bbox wissen (maar dan komen de updates blijkbaar niet binnen)?
* Mag ? Ja dat mag, voor zover ik het begrijp, komen de updates over VLAN20, en niet over de PPPoE sessie.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.