Wanneer telefoonlijn BGC opzeggen ?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Mijn gebuur heeft een contract lopen tot 08/04/2011 Pack Telephony+internet (BGC classic + Internet Favourite(eigen adsl modem))
Vandaag is de nummeroverdracht doorgefaxt naar Weepee.
Wanneer zeg ik de Classic lijn op + overschakeling naar Intense + opzeg pack Internet Multi Security ?

Wacht ik tot de nummeroverdracht in orde is ?
Wacht ik tot 07/03/2011 ?
Vraag ik nu al intense aan & wacht ik met de opzeg tot de nummeroverdracht in orde is ?
maw, als hij vandaag upgrade naar intense kan hij dan volgende maand zijn BGC classic lijn nog opzeggen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

- je Classic lijn moet of mag je nooit opzeggen. De nummeroverdracht naar WeePee geldt automatisch als uw opzeg van de vaste lijn.
- als je de vaste lijn zou opzeggen voor de nummeroverdracht, dan ben je gegarandeerd je nummer kwijt, en kan je het zelfs niet meer overdragen.
- je zal wel een boete moeten betalen. Als je de overdracht nu al gefaxt hebt naar WeePee, dan zal deze overdracht waarschijnlijk binnen 2 tot 3 weken gebeuren, dus rond 7 maart. De boete zal dus het gemiste abonnementsgeld zijn tot en met 8 april (maar dat had je toch moeten betalen, zelfs als de nummeroverdracht pas dan zou gebeuren).
- de "boete" is zelfs goedkoper dan het abonnementsgeld, want op boetes is geen BTW.
- het risico dat je (tijdelijk) zonder internet kan vallen is niet denkbeeldig.

Ik zou het volgende doen in jouw plaats:
1) Van zodra WeePee de nummeroverdracht administratief met Belgacom geregeld heeft, zal je van Belgacom een schriftelijke bevestiging ontvangen van de opzeg van je telefoonlijn.
2) Van zodra je deze bevestiging van Belgacom hebt gekregen naar de KD bellen (0800 22800) en hen uitleggen dat dit alleen een opzeg van de telefoonlijn is, en je dus - zonder onderbreking - Internet wil behouden (zonder vaste lijn).
3) Bespreek met hen ook de upgrade naar Intense, en vergeet niet aan te dringen op één maand gratis Internet ("IT code 58"), zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=28152
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

oke, dan wacht ik tot die brief in de bus valt om te upgraden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

1. Bij opzeg specifiek vermeld dat enkel de telefoonlijn moest opgezegd worden
2. Wanneer de BGC brief toekwam (overschakeling 1/3) direct naar de helpdesk gebeld met de vraag of het in orde was, geen probleem..
3. Gisteren om half tien mail van wp dat de migratie in orde was, echter geen internet meer
4. Bel naar de helpdesk, maak u geen zorgen mijnheer ik zie dat uw internet niet is opgezegd, maar het duurt max 24h om een nieuw klantennummer aan uw internet te koppelen, u hoeft zelfs niks te doen, uw logins en wachtwoorden blijven hetzelfde
5. vandaag nog steeds geen internet, ik bel naar klanten dienst, uw internet is opgezegd en gisteren terug aangevraagd en zal op 9/3 terug aangesloten worden.
6. Bende Amateurs !
7. Wie betaalt de doorschakel kosten en de wireless internet ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

8. nu krijg ik opeens weer een sms dat ze op 8/3 gaan langskomen.. morgen dan maar weer eens naar de helpdesk bellen, er klopt niks meer van....
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Na een week zonder telefoon of Internet (dank u Belgacom) is alles ongeveer in orde gekomen. 't is te zeggen, ze zitten nog altijd op een profiel dat veel te laag is (wil er iemand dit nog eens nakijken voor mij ? pm ?)
Vandaag de eerste factuur gekregen van Belgacom, ik had verwacht dat ze na hun blunder van alles op te zeggen niet gingen blunderen in de facturatie, maar dat is nog te bezien.

Op de factuur :
Pagina
1 van 3

Uw factuur van 12 mei 2011 incl. btw
Abonnementen 81,12
Verbruik 0,40
Eenmalige kosten 89,57
Totaal bedrag van de factuur 171,10

Pagina
2 van 3

Internet Favorite zonder vaste lijn 09/03-30/06 43,46 162,24 21
Promotiekorting 09/03-30/06 -81,12 21
Happy Time (nationaal) Weekd. 8-17u naar andere vaste netwerken 1 01/03-31/03 0u01:16 0,40 21
Voortijdige opzegging Telefoonlijn Classic 1 01/03 12,04 -
Voortijdige opzegging Internet Favorite 1 01/03 27,54 -

Pagina
3 van 3

Installaties Internet Favorite zonder vaste lijn 1 09/03 50,00

Het was helemaal niet de bedoeling om internet op te zeggen, dus die 27.54€ zijn onterecht ?
Klopt die 50€ Installatiekost dan ?
Langs de andere kant geniet hij dan weer wel van een promo van 81.12€ omdat hij nieuwe klant is ?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Mijn internet en tv hebben ze ook van het koper gegooid bij portatie telefoonnummer naar weepee. Bij mij werd het de dag zelf nog terug geactiveerd, maar enkele uren zonder gezeten. Facturatie was een ramp, omdat ze het verkeerde produkt geactiveerd hadden (pack internet favorite + tv + internet security ipv generation + tv apart) en dan werden ook nog eens honderden euro's aangerekend voor activatie internet & tv. Maar ik heb nooit een cent te veel betaald. Facturatiedienst heeft steeds vlot credit nota's aangemaakt. Het is nu een jaar gelegen ongeveer, jammer dat de reflex om alles van het koper te smijten bij portatie telefoonnummer er nog altijd inzit blijkbaar........ In mijn geval was er geen sprake van een nieuw klantennummer, ook niet van een opzeggingsvergoeding voor internet (gelukkig maar, was nog geen maand internetklant), maar in jouw geval komt het misschien voordelig uit dat ze het zo gedaan hebben aangezien je kan genieten van promo, die activatiekost zou je er wel nog moeten afkrijgen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”