Win 7 - connectie met n.a.s. voor win xp

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Om hier een win7 computer te verbinden met een ouder nastoestel uit het xp tijdperk kon je bij win 7 business edition bij 'local security policy' / local policies / security options de optie network security lan manager authentication level op 'send LM & NTLM responses' kiezen.
Daardoor kon de client dan wel verbinding maken met de n.a.s. (buffalo terastation) (standaard is dat niet mogelijk omdat win 7 tov xp een hoger veiligheidsbeleid heeft)

Ik heb hier nu echter een private laptop met win 7 home edition, maar daar heb je geen local security policy ...
Is het dan uiitgesloten om verbinding te maken met de nas ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Als je eens surft op het net moet je zeker vinden hoe een home edition NTLMv2 aan kunt zetten. Je moet ergens iets kleins veranderen in het register. Het fijne weet ik er ook niet van maar het gaat zeker. Ik heb hier thuis win7, winXP, win2000 en win vista in netwerk staan. Allemaal zonder problemen.

Als je het niet vindt, laat dan maar weten. Dan stuur ik mijn "snel geschreven handleiding" wel door. Ik heb rap iets geschreven hoe thuisnetwerk opgebouwd moet worden omdat ik het anders vergeten ben al ik het nog eens moet doen.

Ik weet nu niet of dit anders is voor een nas, maar ik veronderstel van niet.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

De data is ondertussen overgezet via een externe schijf en een pc die wel kon connecteren, probleem dus opgelost.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”