DVB-T ontvangst in Kempen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

net een nieuwe TV gekocht met DVB-T tuner.
Ik woon in Oud-Turnhout, vrij dichtbij de zender die in de Schuurhovenberg straat staat.
Als ik een antennekabel gewoon in mijn TV steek (zonder echte antenne dus), kan ik al direct 3 zenders ontvangen: ActuaTV, GunkTV en info kanaal.
Dit zijn proefuitzendingen van Telenet.
Echter totaal geen ontvangst van de zender in Schoten.

Ik heb ook al contact gehad met andere personen die met deftige antenne zeggen ook geen ontvangst te hebben van Schoten, zelfs niet buiten.
Dus geen Een, Canvas etc.

Mailtje gestuurd naar Norkring, die zeggen:

Code: Selecteer alles

Vandaag worden de zenders één, één+ , canvas en canvas + gratis uitgezonden vanuit volgende locaties:
Egem - Gent - Sint-Pieters-Leeuw - Brussel - Veltem - Schoten - Antwerpen en Genk

Later dit jaar komt Telenet met een commercieel aanbod waarbij ook uitgezonden zal worden vanuit Oud-Turnhout.momenteel voeren zij al enkele tests uit met de zenders Gunk TV en Actua tv.

Om DVB-T te kunnen ontvangen heb je een DVB-T antenne nodig die je aan je TV aansluit, een kleine binnenhuisantenna. Deze kan je in de electrospeciaalzaak kopen. Vb. Makro, krëfel, Vandenborre,...
En in een volgende mail ook:

Code: Selecteer alles

De kans is klein dat telenet de zenders van VRT mee gaat opnemen in hun aanbod, daar deze free to air blijven.
De vraag wanneer Telenet met zijn aanbod komt, kunnen wij niet beantwoorden, daarvoor moet ik je jammer genoeg naar Telent doorverwijzen.
Met 2 vragen blijf ik dus:
1) Kan iemand bevestigen dat je in Oud-Turnhout met een binnenhuis of buitenhuis antenne daadwerkelijk Schoten kan ontvangen? Tot nu toe heb ik alleen ontkennende antwoorden gehoord, waarvan 1 persoon die het ook daadwerkelijk geprobeerd heeft. Zou ik graag weten vooraleer ik daadwerkelijk een antenne koop.
2) Is er geen wet of zo dat Een en Canvas overal in België daadwerkelijk te ontvangen moeten zijn? Voorwaarde voor een democratie is dat de bevolking ook daadwerkelijk geinformeerd moet zijn, etc. Allee, ik vind het vrij belachelijk: in Oud-Turnhout staat een zender, enkel vertikt men het om daar de free-to-air zenders op te plaatsen! (waarschijnlijk enkel omdat die niet van Norkring is, maar zij die huren)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Ik heb in Turnhout getest met zo'n klein portable DVB-T TVke, geen probleem!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Een antennekabel is geen antenne hé, je kan dan zelfs nog beter proberen met gewoon een koperdraadje. Een behoorlijke antennekabel is zelfs net afgeschermd ...

Als je handig bent en een soldeerbout hebt kan je zelf een testantenne maken met 2 bierblikjes
http://www.pi4zlb.nl/Zelfbouw/DVB-T/Bie ... tenne.html, werkt dikwijls beter dan de binnenhuisantennes
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”