denk dat MobileVikings strenger is geworden met dataverbruik
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 96 keer
Ik heb een MV classic die ik voor data gebruik. Mijn 2gb was op van een nog niet vervallen herlading van 30 dagen. Nu merkte ik dat mijn dataverbinding steeds maar uitviel. Met veel moeite kon ik terug verbinden maar zodra ik iets opvroeg viel die verbinding terug uit. (ik probeerde de mobilevikings website op te vragen) Via een andere internetverbinding ben ik dan op de website kunnen komen om de status van mijn sim te raadplegen.
Mijn 2gb was dus op sinds zaterdag. Geen aanrekening zondag (was wel online) en maandag is er 1,88 euro voor 766 KB data afgegaan. En eigenlijk werkte het niet, de verbinding bleef steeds maar uitvallen. Ik heb direct herladen en kon direct terug stabiel verbinden.
Dat geeft mij dus de indruk dat MobileVikings de aanrekening van het effectief verbruik echt aan het aanrekenen is. (hun goed recht natuurlijk, wel nogal een bruuske overgang)
Mijn 2gb was dus op sinds zaterdag. Geen aanrekening zondag (was wel online) en maandag is er 1,88 euro voor 766 KB data afgegaan. En eigenlijk werkte het niet, de verbinding bleef steeds maar uitvallen. Ik heb direct herladen en kon direct terug stabiel verbinden.
Dat geeft mij dus de indruk dat MobileVikings de aanrekening van het effectief verbruik echt aan het aanrekenen is. (hun goed recht natuurlijk, wel nogal een bruuske overgang)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 137 keer
hier een iets andere ervaring
ik ontving een mail dat ik nog maar 2 dagen over had van mijn bundel
er stond ook dat bij niet herlading voor mijn data en sms'en zou moeten betalen.
het is er ondertussen nog niet van gekomen om bij te laden, maar data werkt nog steeds en is nog gratis. sms is uiteraard wel betalend.
ik heb ook geen problemen met m'n dataverbinding
misschien zal ik maar gefactureerd worden voor m'n dataverbruik bij volgende herlading?
ik ontving een mail dat ik nog maar 2 dagen over had van mijn bundel
er stond ook dat bij niet herlading voor mijn data en sms'en zou moeten betalen.
het is er ondertussen nog niet van gekomen om bij te laden, maar data werkt nog steeds en is nog gratis. sms is uiteraard wel betalend.
ik heb ook geen problemen met m'n dataverbinding
misschien zal ik maar gefactureerd worden voor m'n dataverbruik bij volgende herlading?
Laatst gewijzigd door xenne 01 feb 2011, 12:59, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
een ander wat?
-
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 127 keer
Heb hetzelfde voor, zelfs met een "gespijsde" rekening. Heeft dus niet te maken met de zgn. "grace period", maar eerder het brakke Base data-netwerk, vrees ik...
ooh. shiny.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik heb regelmatig totaal geen bereik als ik binnen ben, ik kan dus op zo'n momenten niet bellen, sms'en of surfen. Ofwel heel zwak signaal, waardoor internet zo goed als onmogelijk is (steeds disconnects, time-outs, ...). Als ik dan buiten ga heb ik plots 3G en gaat surfen vlot. Ik denk niet dat het de bedoeling is om telkens buiten te gaan staan om een beetje mobiel te kunnen surfen...
In een andere smartphone heb ik een Proximus Pay&Go kaartje zitten, en daarmee kan ik zo goed als overal vlot online.
Het zou ideaal zijn moest MV gebruik kunnen maken van het Proximus netwerk, maar dat zie ik niet gauw gebeuren
In een andere smartphone heb ik een Proximus Pay&Go kaartje zitten, en daarmee kan ik zo goed als overal vlot online.
Het zou ideaal zijn moest MV gebruik kunnen maken van het Proximus netwerk, maar dat zie ik niet gauw gebeuren
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Met momenten valt het gehele signaal weg, zodat ik dus zelfs niet meer kan bellen.
Ook regelmatig dat het constant verspringt tussen EDGE en 3G, op zo'n momenten is surfen ook zo goed als onmogelijk, een speedtest geeft dan als resultaat slechts enkele bytes per sec.
Ook regelmatig dat het constant verspringt tussen EDGE en 3G, op zo'n momenten is surfen ook zo goed als onmogelijk, een speedtest geeft dan als resultaat slechts enkele bytes per sec.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 468 keer
- Bedankt: 59 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Gebruik sinds kort een kleine USB verlengkabel zodat ik de stick voor m'n Netbook kan buiten hangen.
Nu kan ik terug bijna overal mobiel internetten.
Al is de snelheid op sommige plaatsen bedroevend laag.
Nu kan ik terug bijna overal mobiel internetten.
Al is de snelheid op sommige plaatsen bedroevend laag.
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Dat is idd zo als je die 50MB ineens verbruikt.
Maar van zodra je 100x 0.5MB verbruikt: ==> 15 EUR.
Want het is 15ct/MB per volle MB. Bij elke aparte connectie is het maw 15ct, ook al verstuur/ontvang je maar enkele KB.
Bron: ondervinding.
Maar van zodra je 100x 0.5MB verbruikt: ==> 15 EUR.
Want het is 15ct/MB per volle MB. Bij elke aparte connectie is het maw 15ct, ook al verstuur/ontvang je maar enkele KB.
Bron: ondervinding.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 90 keer
Forceer het signaal op 3G, dan valt 'm niet terug op EDGE.
Internet = Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered /
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 85 keer
Was er bij mv geen fup? nu eerlijk gezegd zit ik er soms ook een paar dagen over maar ik heb niets gemerkt dat er iets aangerekend is voor data, .. indien dit zo moest zijn laat ik nog iets weten.
edit:
men vriendin zit er over en kijk eens aan ze heeft wel 15 euro nog op de rekening staan maar heeft 0bytes over, tuurlijk is het niet de bedoeling om continue het op deze manier te gebruiken dus laden zal wel gebeuren maar, .. ff om on topic te zijn bij mij wordt het niet aangerekend.
Data 09:12:06 09:12:15 942 bytes web.be € 0,00 Classic
edit:
men vriendin zit er over en kijk eens aan ze heeft wel 15 euro nog op de rekening staan maar heeft 0bytes over, tuurlijk is het niet de bedoeling om continue het op deze manier te gebruiken dus laden zal wel gebeuren maar, .. ff om on topic te zijn bij mij wordt het niet aangerekend.
Data 09:12:06 09:12:15 942 bytes web.be € 0,00 Classic
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 17 keer
idd als je 3G forceert heb je
1) je kunt niet gebeld worden terwijl je aan het surfen bent en omgekeerd (gsm fallback is nl uitgeschakeld)
2) val je buiten bereik van de 3g antenne kun je ook niet meer gebeld worden...
en ja ik heb al 1 persoon die nog 31 euro heeft staan (jumbo) en betaald per kilobyte verkeer...
dus als zijn telefoon elke 5 minuten email checkt is ie eraan voor de moeite...
herladen is onnozel...het wordt duurder bellen als ie maar 15 euro herlaad... en eer ie de 40 euro opkrijgt...hij zit nu nog aan 31euro... zijn laatste herlaadbeurt was van eind oktober...
en afgelopen vrijdag is het beginnen "rekenen" en was zijn "bundel" op 0euro gevallen
gelukkig staan de emailapplicatie niet continue te draaien en heeft ie nu geleerd om thuis zijn "wifi" hotspot te gebruiken ipv mobile vikings
1) je kunt niet gebeld worden terwijl je aan het surfen bent en omgekeerd (gsm fallback is nl uitgeschakeld)
2) val je buiten bereik van de 3g antenne kun je ook niet meer gebeld worden...
en ja ik heb al 1 persoon die nog 31 euro heeft staan (jumbo) en betaald per kilobyte verkeer...
dus als zijn telefoon elke 5 minuten email checkt is ie eraan voor de moeite...
herladen is onnozel...het wordt duurder bellen als ie maar 15 euro herlaad... en eer ie de 40 euro opkrijgt...hij zit nu nog aan 31euro... zijn laatste herlaadbeurt was van eind oktober...
en afgelopen vrijdag is het beginnen "rekenen" en was zijn "bundel" op 0euro gevallen
gelukkig staan de emailapplicatie niet continue te draaien en heeft ie nu geleerd om thuis zijn "wifi" hotspot te gebruiken ipv mobile vikings
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 92 keer
Ja niet moeilijk als er zo een paar tussen zitten dat ze beginnen rekenenherladen is onnozel...het wordt duurder bellen als ie maar 15 euro herlaad... en eer ie de 40 euro opkrijgt...hij zit nu nog aan 31euro... zijn laatste herlaadbeurt was van eind oktober...
Mv is nog steeds een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 17 keer
er ging vnl opgetreden worden als het "dataverbruik" de spuigaten uitliep...eg als mensen dus >2gigabyte gingen gebruiken (FUP & Grace periode)... maar in dit geval had die persoon in die 4 maand zelfs geen 2gigabyte verbruikt
als ie al 40kbyte per dag in 5 sessies verbruikt is het al veel... en dan valt het wel "duur" uit met Mobile Vikings...
dan kun je beter de 50mbyte van Mobistar ofzo nemen... maar dat heb je pas vanaf 25euro/maand en niet vanaf 15euro/maand
inzake concurrentie zie ik idd niet direct iets... of misschien via een Telenet Shake of Belgacom pack?
iemand die herlaad op 7 januari... zijn tellers zijn ook gisteren op 0 gezet. voorlopig is het Web verkeer nog gratis...
de andere die wel betaalde voor zijn surfgebruik was na 3,5 maand...
als ie al 40kbyte per dag in 5 sessies verbruikt is het al veel... en dan valt het wel "duur" uit met Mobile Vikings...
dan kun je beter de 50mbyte van Mobistar ofzo nemen... maar dat heb je pas vanaf 25euro/maand en niet vanaf 15euro/maand
inzake concurrentie zie ik idd niet direct iets... of misschien via een Telenet Shake of Belgacom pack?
iemand die herlaad op 7 januari... zijn tellers zijn ook gisteren op 0 gezet. voorlopig is het Web verkeer nog gratis...
de andere die wel betaalde voor zijn surfgebruik was na 3,5 maand...
-
- Elite Poster
ze zijn blijkbaar strenger aan het worden ja...
ik was vergeten bijladen en ontving onderstaand bericht via mail/sms
eerste maal dat ik dit krijg
ik was vergeten bijladen en ontving onderstaand bericht via mail/sms
Code: Selecteer alles
Waarschuwing!
Aangezien je gratis databundel is vervallen, ben je betalend aan het surfen. Gelieve te herladen om je bundel te hernieuwen.
-
- Elite Poster
strenger niet, er is nog steeds een overgangsperiode, maar men verwittigd gewoon wanneer een bundel een tijd verlopen is, hun service blijft werken, en dus zie ik het probleem niet, .. ze zeggen enkel dat het verlopen is klaar, .. zonder hun service stop te zetten wat ik op zich wel goed vind, dan weet ik dat het op is en kan herladen zonder dat ik hier last van ondervind.
-
- Elite Poster
een probleem is het niet echt nee, maar vroeger kon je gewoon gratis blijven surfen als je vergeten opladen was. dus vandaar: ze zijn strenger en zien er op toe dat je niet blijft profiteren. en na dat bericht zijn ze me effectief gaan facturen voor m'n dataverbruik
-
- Elite Poster
daar heb ik als gebruiker niet echt zicht op, maar ik kan me voorstellen van wel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
- Bedankt: 237 keer
Ze zouden beter de grace periode afschaffen en vanaf de eerstvolgende dag beginnen aanrekenen met het gewone beltegoed. Nu zit ik met €90 die ik enkel gebruik als ik in het buitenland ben met roaming.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik laad voor 40€, daar doe ik meestal 3 maanden mee. Gedurende die 3 maanden gebruik ik regelmatig eens internet. Tot op heden nog niet extra moeten betalen en dat moet kunnen vind ik.
Reden: gebruik op die 3 maanden dan misschien ook maar 150mb in totaal, dus echt verlies doen ze niet echt .... aangezien ik eigenlijk op een maand veel meer zou kunnen gebruiken.
Reden: gebruik op die 3 maanden dan misschien ook maar 150mb in totaal, dus echt verlies doen ze niet echt .... aangezien ik eigenlijk op een maand veel meer zou kunnen gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
- Bedankt: 237 keer
Iets zegt mij dat MV die gieg elke maand moet aankopen en niet verbruikt volume voor hun ook verloren gaat. Die grace periode is dan enkel om het ongebruikte volume van andere klanten op te doen. Maar van zodra er geen overschot meer is omdat iedereen profiteert van de grace periode of zijn volume volledige opgebruikt dan is het spelletje gedaan en moet iedereen elke maand nieuw volume kopen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
dat kan nog altijd enkel misschien niet meer maanden lang zoals jij het misbruikt hebt ! Maar bij mij blijft het gewoon verder werken en meestal kort daarop herlaad ik, .. soms zelfde dag, soms week a 2 weken later hangt een beetje van belwaarde af.xenne schreef:een probleem is het niet echt nee, maar vroeger kon je gewoon gratis blijven surfen als je vergeten opladen was. dus vandaar: ze zijn strenger en zien er op toe dat je niet blijft profiteren. en na dat bericht zijn ze me effectief gaan facturen voor m'n dataverbruik
en als er niet zo'n mensen waren die constant 3 maand gebruik maken van een service waar ze eigenlijk, maar een maand voor betalen, .. had het misschien nog gekund, maar er zijn er altijd die geen grenzen kennen en niet beseffen dat aan zulke praktijken om den duur een eind komt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 7 keer
Er zijn ook diensten die je kan gebruiken om dat beltegoed gedeeltelijk terug op je rekening te krijgen. Zo kan je uiteindelijk voor 7.5 € je smsen en je internet krijgen, handig als je niet veel belt, zoals ik.Trojan schreef:Ze zouden beter de grace periode afschaffen en vanaf de eerstvolgende dag beginnen aanrekenen met het gewone beltegoed. Nu zit ik met €90 die ik enkel gebruik als ik in het buitenland ben met roaming.
On-topic: Zal waarschijnlijk ook wel wat te maken hebben met hun populariteit de laatste tijd. Goed dat ze dit wat strenger controleren, heb verhalen gehoord van mensen die maandenlang het systeem misbruikten. Ik vind het wel een zalige dienst, want ik vergeet altijd te herladen, en dan is het leuk om te zien dat je niet 5 euro kwijt bent voor een paar minuten te surfen... Door zo'n zaken krijg ik het gevoel dat hun dienst gerunt wordt door mensen, en niet door geldwolven (ik ga geen namen noemen... )
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Dat kan bijvoorbeeld via Smscity. De wisselrate als je belt naar het 0905-nummer is 48%: dus voor zo'n gesprek van 1.5 euro dat je naar het nummer belt, kan je 0.72 euro laten uitbetalen.liegebeestig schreef:@ccfan En over welke diensten hebben we het dan? Hoe doe je dat, geld recupereren uit je opgeladen krediet?
http://nl.smscity.com/helpdesk/?faqCat=6 > credits uitbetalen
-
- Pro Member
- Bedankt: 3 keer
Hoe snel na de eigenlijke vervaldag heb je dit gekregen?xenne schreef:ze zijn blijkbaar strenger aan het worden ja...
ik was vergeten bijladen en ontving onderstaand bericht via mail/smseerste maal dat ik dit krijgCode: Selecteer alles
Waarschuwing! Aangezien je gratis databundel is vervallen, ben je betalend aan het surfen. Gelieve te herladen om je bundel te hernieuwen.
Ik heb juist een kaartje besteld voor mijn zoon en ik reken eigenlijk wel een beetje op die grace period. Zonder die grace period heb ik beter alternatieven.