Scarlet Down?
Geplaatst: 31 jan 2011, 18:51
Hallo,
Om 16u54 werd mijn internetverbinding (incl telefoon) verbroken. Misschien niet geheel toevallig, maar op dat moment viel de elektriciteit hier ook voor 1 seconden uit. Genoeg om de wekkerradio's terug op 12u te zetten, maar niet genoeg om de Sagem volledig te herstarten (kan verder dan 16u54 in de logs kijken).
Ik krijg sindsdien bij VDSL Line Status: NOT CONNECTED!
Ik heb dit (toevallig) ook deze vrijdagmorgen gehad, maar dan was het na 15 minuten vanzelf opgelost.
Ik heb mijn oude volt-meter van zolder gehaald en over de twee draden (1 paar) gezet, maar ik meette niets. Dit kan ook aan mijn volt-meter liggen (of misschien is het normaal dat je niets meet)
De technieker heeft het niet rechtstreeks aangesloten op het binnenkomende paar, omdat de modem daar niet kon staan. De Sagem staat op 1 meter van het binnenkomende paar (1 meter verlengd naar ntp2007 en dan naar modem) en ik heb 5 maanden geen problemen gehad. Ik had heel goede lijnwaarden zonder schommelingen en synchronisatieverlies.
Omdat het plotseling gebeurt en dat ineens terug is opgelost, dacht ik vrijdag dat het probleem niet bij mij lag. Kan het zijn dat door de elektriciteitspanne er iets gebeurd is? Of misschien dat de Sagem de synchronisatie heeft verloren en niet in staat is om hem te herstellen.
Heeft er iemand deze problemen ook? Het gaat hier om Deurne, bij Antwerpen (zone 03).
Of kan er iemand kijken (die werkt bij Belgacom/Scarlet) of dat er iets buitenaf te merken is?
Alvast bedankt!
(Merci BASE voor de 1 Mbps 3G, dat maakt het nog werkbaar)
Om 16u54 werd mijn internetverbinding (incl telefoon) verbroken. Misschien niet geheel toevallig, maar op dat moment viel de elektriciteit hier ook voor 1 seconden uit. Genoeg om de wekkerradio's terug op 12u te zetten, maar niet genoeg om de Sagem volledig te herstarten (kan verder dan 16u54 in de logs kijken).
Ik krijg sindsdien bij VDSL Line Status: NOT CONNECTED!
Ik heb dit (toevallig) ook deze vrijdagmorgen gehad, maar dan was het na 15 minuten vanzelf opgelost.
Ik heb mijn oude volt-meter van zolder gehaald en over de twee draden (1 paar) gezet, maar ik meette niets. Dit kan ook aan mijn volt-meter liggen (of misschien is het normaal dat je niets meet)
De technieker heeft het niet rechtstreeks aangesloten op het binnenkomende paar, omdat de modem daar niet kon staan. De Sagem staat op 1 meter van het binnenkomende paar (1 meter verlengd naar ntp2007 en dan naar modem) en ik heb 5 maanden geen problemen gehad. Ik had heel goede lijnwaarden zonder schommelingen en synchronisatieverlies.
Omdat het plotseling gebeurt en dat ineens terug is opgelost, dacht ik vrijdag dat het probleem niet bij mij lag. Kan het zijn dat door de elektriciteitspanne er iets gebeurd is? Of misschien dat de Sagem de synchronisatie heeft verloren en niet in staat is om hem te herstellen.
Heeft er iemand deze problemen ook? Het gaat hier om Deurne, bij Antwerpen (zone 03).
Of kan er iemand kijken (die werkt bij Belgacom/Scarlet) of dat er iets buitenaf te merken is?
Alvast bedankt!
(Merci BASE voor de 1 Mbps 3G, dat maakt het nog werkbaar)