Hallo,
Om 16u54 werd mijn internetverbinding (incl telefoon) verbroken. Misschien niet geheel toevallig, maar op dat moment viel de elektriciteit hier ook voor 1 seconden uit. Genoeg om de wekkerradio's terug op 12u te zetten, maar niet genoeg om de Sagem volledig te herstarten (kan verder dan 16u54 in de logs kijken).
Ik krijg sindsdien bij VDSL Line Status: NOT CONNECTED!
Ik heb dit (toevallig) ook deze vrijdagmorgen gehad, maar dan was het na 15 minuten vanzelf opgelost.
Ik heb mijn oude volt-meter van zolder gehaald en over de twee draden (1 paar) gezet, maar ik meette niets. Dit kan ook aan mijn volt-meter liggen (of misschien is het normaal dat je niets meet)
De technieker heeft het niet rechtstreeks aangesloten op het binnenkomende paar, omdat de modem daar niet kon staan. De Sagem staat op 1 meter van het binnenkomende paar (1 meter verlengd naar ntp2007 en dan naar modem) en ik heb 5 maanden geen problemen gehad. Ik had heel goede lijnwaarden zonder schommelingen en synchronisatieverlies.
Omdat het plotseling gebeurt en dat ineens terug is opgelost, dacht ik vrijdag dat het probleem niet bij mij lag. Kan het zijn dat door de elektriciteitspanne er iets gebeurd is? Of misschien dat de Sagem de synchronisatie heeft verloren en niet in staat is om hem te herstellen.
Heeft er iemand deze problemen ook? Het gaat hier om Deurne, bij Antwerpen (zone 03).
Of kan er iemand kijken (die werkt bij Belgacom/Scarlet) of dat er iets buitenaf te merken is?
Alvast bedankt!
(Merci BASE voor de 1 Mbps 3G, dat maakt het nog werkbaar)
Scarlet Down?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Heb dat ook eens 's nachts gehad. Bleef ook constant op NOT CONNECTED staan, deed er niet te hoe vaak ik de modem aan- en uitschakelde. De volgende dag was het probleem opgelost.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Via Twitter weet ik dat de tram hier niet meer rijdt door de stroompanne. Misschien toevallig, maar de belgacom-centrale staat naast de tramlijn. Voorlopig kan ik niets meer doen dan wachten.
Het is natuurlijk niet zeker dat dat de oorzaak is, misschien ben ik de enige...
[
Post made via mobile device ]
Het is natuurlijk niet zeker dat dat de oorzaak is, misschien ben ik de enige...
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Ondertussen is het euvel gelukkig van de baan. Sinds ongeveer kwart na negen heb ik terug internet en telefoon. Ik heb niets aangepast en ineens was het signaal er terug. Ik vermoed dat de fout dus ook niet aan mij lag, zeker omdat een belgacom-klant hier in de buurt ook geen internet had.
Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van deze panne was?
Bij de laatste grote stroompanne, één jaar geleden, werkte de belgacom-centrale nog, nu is er eigelijk maar 1 seconden stroomonderbreking geweest en de tram reed niet, voor de rest werkte alles normaal.
Na vrijdag 30 minuten en vandaag 4à5 uur hoop ik dat het vanaf nu weer zoals de afgelopen 4 maanden mag zijn.
PS: Ik zie wel net dat mijn lijnwaarden iets gewijzigd zijn (ongeveer 1 dB) zijn. Maar dat ligt misschien aan het feit dat ik alles heb losgemaakt en daarna terug vastgemaakt, omdat ik eerst dacht dat de fout bij mij lag.
Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van deze panne was?
Bij de laatste grote stroompanne, één jaar geleden, werkte de belgacom-centrale nog, nu is er eigelijk maar 1 seconden stroomonderbreking geweest en de tram reed niet, voor de rest werkte alles normaal.
Na vrijdag 30 minuten en vandaag 4à5 uur hoop ik dat het vanaf nu weer zoals de afgelopen 4 maanden mag zijn.
PS: Ik zie wel net dat mijn lijnwaarden iets gewijzigd zijn (ongeveer 1 dB) zijn. Maar dat ligt misschien aan het feit dat ik alles heb losgemaakt en daarna terug vastgemaakt, omdat ik eerst dacht dat de fout bij mij lag.