China Mobile, 's werelds grootste mobiele operator, overweegt de aankoop van een Belgische 4G-licentie. Dat zegt topman Wang Jianzhou in Davos aan het agentschap Bloomberg. Het kabinet van minister Van Quickenborne bevestigt de Chinese interesse.
"België vroeg of we interesse hebben in een Belgische 4G-licentie", aldus Wang tijdens een interview op het World Economic Forum. "Dat is een groot verschil in Davos dit jaar. Veel regeringen en bedrijven spreken met ons over mogelijke investeringen".
Kabinet Van Quickenborne bevestigt
Bij het kabinet van minister van Economie Vincent Van Quickenborne, zelf in Davos, bevestigt men de interesse van China Mobile voor de Belgische markt. Het is evenwel nog niet duidelijk of dit om een 3G- of 4G-licentie gaat, luidt het. "Het zou de eerste keer zijn dat China Mobile buiten de Chinese grenzen treedt", aldus de woordvoerder van Van Quickenborne. 4G staat voor supersnel internet via mobiele telefonie, de vierde generatie.
Wereldwijde expansie
China Mobile wil de komende tien jaar wereldwijd uitbreiden. De telecomreus wil dit eerst doen in opkomende economieën, "maar alle projecten die zouden helpen met de ontwikkeling van onze TD-LTE technologie zullen zeker worden overwogen", aldus Wang. TD-LTE is een vierde generatie draadloze technologie die in China is ontwikkeld.
bron : http://www.hln.be
Als je het mij vraagt , laat ze maar komen
China Mobile aast op mobiele licentie in België
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 30 keer
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Groeimarkten. Nu twijfel ik of ze doelen op landen als België of de Afrikaanse landen?
Denk dat Europa en meer bepaald België veel te streng zijn met te veel regeltjes. Chinese providers gaan dus liever uitbreiden in andere landen dan België, denk ik.
edit: schreifvauten.

Denk dat Europa en meer bepaald België veel te streng zijn met te veel regeltjes. Chinese providers gaan dus liever uitbreiden in andere landen dan België, denk ik.
edit: schreifvauten.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 26 jan 2011, 16:59, in totaal 1 gewijzigd.
- hardyscript
- Premium Member
misschien maar goed van die regeltjes anders zouden ze met een
klein legertje in thuisland China alle 'interessante' gesprekken kunnen filteren en bij houden
Ik zeg niet dat ze het zouden doen ...
Toch maar liever die regeltjes....
klein legertje in thuisland China alle 'interessante' gesprekken kunnen filteren en bij houden

Ik zeg niet dat ze het zouden doen ...
Toch maar liever die regeltjes....
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Quickie zal wel beloofd hebben dat we hier een "adminstratieve vereenvoudiging" aan het doen zijn (zijn stokpaardje)
.
Intussen blijven er maar nieuwe en ingewikkelder regels komen
.

Intussen blijven er maar nieuwe en ingewikkelder regels komen

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- hardyscript
- Premium Member
Ok er zijn teveel regels, toch blijf ik erbij dat ze nodig zijn om "ons" de consument te beschermen !
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Over het algemeen kan je wsl idd zeggen dat het slecht is door al die regels, maar het zou nóg erger zijn zonder die regeltjes ;o).
Laat die Chinezen maar komen. Half Aziatië zit toch al in de infrastructuur van de 3 mobiele operatoren...
Laat die Chinezen maar komen. Half Aziatië zit toch al in de infrastructuur van de 3 mobiele operatoren...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Joepie, eindelijk zou er meer concurrentie in zicht komen voor de drie mastodonten die alles mooi onder elkaar verdelen aan veel te dure prijzen. Dan zouden we ook terug mee zijn met de technologische evolutie.
Vraag me wel af wat kwakkel Q beloofd heeft aan de Chinezen. Want alles van Q, daar hangt een geurtje aan of liever een geur.
Vraag me wel af wat kwakkel Q beloofd heeft aan de Chinezen. Want alles van Q, daar hangt een geurtje aan of liever een geur.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 139 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik denk dat die eerder zo laag mogelijk opkopen wat er kan gekocht worden. Ze azen zeker niet, maar chinezen brengen dikwijls een bod uit op bedrijven en dit liefst ver onder de marktprijs.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 1 keer
In dit artikel is België die polst.
België polst China Mobile naar interesse 4G-licentie
http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... 885641.htm

België polst China Mobile naar interesse 4G-licentie
http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... 885641.htm
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik zit er allesinds niet op te wachten... weer een andere standaard die vermoedelijk niet werkt met de normale GSMs die men hier verkoopt. Resultaat is dat een consument eens zo'n toestel gekocht eigenlijk gezien is, en nog vaster vast hangt aan z'n provider dan nu al het geval is.hardyscript schreef:TD-LTE is een vierde generatie draadloze technologie die in China is ontwikkeld.
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Op zich maakt het toch niet zoveel uit wie er achter zit?
Bij BASE is het eigenlijk ook KPN dat er achter zit, en toch hebben we geen Hollandse abonnementen en hebben we geen mobiele telefoons maar gsm's.
Bij BASE is het eigenlijk ook KPN dat er achter zit, en toch hebben we geen Hollandse abonnementen en hebben we geen mobiele telefoons maar gsm's.