Inkomende mails met (véél) vertraging

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fa225670
Starter
Starter

Maanden geleden - in de zomer denk ik - waren er voor een groot aantal Skynet abonnee's grote problemen. Ook voor mij.
Sindsdien is het nooit echt meer goedgekomen.
En mijn probleem werd al terloops ter sprake gebracht bij andere Skynet-abonnee's waarvan velen hetzelfde ervaren. Het gaat over e-mails die ik ONTVANG.

Er zijn dagen dat de ene e-mail pas na 20 minuten binnenkomt, een andere pas na enkele uren. En/of e-mail A, verzonden ná e-mail B, komt eerst binnen, twee uren later gevolgd door B.
Het is ook niet altijd, de dagen hebben verschil, en naarmate de dag vordert wordt het probleem meestal groter, om na 22u weer langzaam af te bouwen. Tegen 's morgens heb ik dan wel alles binnen, de grootste hoop komt dan toe tussen 01u00 en 05u00.

Nog iemand met dit probleem - ik wil Skynet/Belgacom bewust maken van deze zeer vervelende toestand ?
Of kent iemand de oplossing ?
aceke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

als je outlook of windows mail gebruikt kan je in de bron nagaan waar u email blijft hangen

verder kan je proberen een nieuwe mailbox aan te maken en kijken of die het daar ook doet
geen alias he echt een mailbx met een nieuwe login
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste fa225670,

Zoals aceke aangeeft kunnen we uit de bron (header) van de email heel wat informatie halen, mogelijks zelfs de oorzaak van het probleem terugvinden.
Deze header-informatie uit een email halen is echter verschillend bij elk mail programma. Weet u niet hoe u dit moet doen, laat ons dan weten welk mail programma u gebruikt en dan kunnen we stap voor stap beschrijven hoe je deze info bekomt.

Als u ons deze informatie (header) kan doorsturen (via persoonlijk bericht) dan kunnen wij een onderzoek starten.

MVG,

Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
fa225670
Starter
Starter

Bedankt voor de info. Ik heb ondertussen een aantal headers doorgespeeld naar Eva, via de mail op het Belgacomforum.
fa225670
Starter
Starter

@Aceke.
Een nieuwe mailbox zal weinig uithalen, aangezien het probleem dus écht wel niet bij mij ligt. Op de dagen dat het zich bij mij voordoet, doet het zich bij een aantal andere skynet abonnee's ook voor. We zijn daar achter gekomen via FB-discussies over om het even wat, waarbij reakties in willekeurige volgorde, en soms pas uren later in de mailbox binnenkomen. Op zo'n moment bij elke deelnemers aan de topic die bij Skynet zit met zijn e-mail. Niet bij de Telenet-gebruikers.
Eerst dachten we aan een FB probleem, maar bij nader inzien zijn er gedurende halve dag (of minder, of meer) ook vertragingen op reguliere mails. En da's iets wat niet snel opvalt.
aceke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

als het bij meerdere is zal dat waarschijnlijk niks helpen nee

nu moet je afwachten want in de headers staan de timings vermeld
aan de hand van dit kunnen ze zien waar ze blijven zitten
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”