Stotterend beeld

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Hallo,

Ik heb deze week een samsung c6000 tv gekocht en ben er zeer tevreden over. We kijken digitale tv via belgacom.

Nu heb ik al 2x gehad dat het beeld + geluid begint te stotteren. Dit gaat niet weg, tot ik de belgacom box uit - en weer aangedaan heb.

Ook als ik naar een hd zender zap, loopt het beeld voor op het geluid. Na een paar seconden loopt het terug synchroon.

Ligt dit aan de belgacom box, de hdmi kabel of de tv ?

Dank
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2120
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Hallo,

Dat bij zappen van HD geluid en beeld na een paar seconden pas synchroon lopen is normaal. Al zou het bij de nieuwest V4 decorder verwaarloosbaar zijn heb ik gehoord.

Welke verbinding heb je tussen de Bbox2 en je decorder ? Met kabel rechstreeks, via PLC Devolo (stroomadaptors Belgacom) of HD Ruckus (draadloze zender en ontvanger).

Werk je via de 5 naar 6 adaptor of heb je een nieuwe aansluiting geplaatst of is die geplaatst ? (te herkennen aan 6 gaten met erboven 2 vierkantjes met telefoonsymbool erop, de NT2007). Bbox2 moet ook op de eerste telefoon aansluiting geplaatst worden.

Kan ook aan de verbinding liggen, maar daarvoor moet Belgacom een test doen.

Andere problemen kunnen zijn bij sommige TV's waar soms een nieuwe firmware nodig is. Maar een Samsung C6000 hoort daar niet bij. Soms ook de HDMI kabel.

Maar in volgorde van vaak voorkomend voor deze problemen:

1. Draadloze verbinding
2. Belgacom verbinding tot aan de modem (dus ook binneninstallatie)
3. Videokabels en TV of decorder of modem.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Gebruikersavatar
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste Diederik,

Het probleem dat u momenteel ondervindt kan aan verschillende factoren liggen zoals vermeld door Abusimbal.
Hetgeen dat wij kunnen controleren en uitmeten is uw lijn tot aan de modem.

Als er zich daar geen problemen op bevinden dan zal er hoogstwaarschijnlijk een probleem zijn na uw modem.
De draadloze verbinding tussen decoder en modem is het meest voorkomende probleem. Andere factoren zijn de bekabeling tussen uw TV en decoder, de decoder zelf en/of uw TV.

Kan u mij uw telefoonnummer, login en uw volledige naam per privaat bericht toesturen? Zodat we alvast uw lijn kunnen controleren.

Mvg,

Eva van Belgacom.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2512
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 142 keer

Beste Diederik,
Uw probleem is eigen aan de techniek die BGC gebruikt in functie van digitale TV en zal dus quasi-zeker niet kunnen verholpen worden.

Als je eens zoekt, zul je op deze site een rubriek "schokkend beeld" vinden die ikzelf heb gelanceerd omwille van dezelfde problemen. Hier volgt een kort overzicht van hetgeen bij mij allemaal ondernomen is (sommige zaken zoals HDMI kabel, nazicht door TV technieker - die zelf aangaf dat hij bij alle klanten met BGC TV synchro-problemen vaststelt - vervanging telefoonkabel, heb ik allemaal zelf kunnen betalen natuurlijk):

- bezoek van 4 BGC- techniekers waarvan de laatste een "expert" (met telkens nazicht installatie binnenshuis) en eindeloze lijnmetingen waarvan de waarden tot op heden perfect zijn.
- vervanging VDSL2 wandcontactdoos in garage door BGC technicus
- vervanging bekabeling van VDSL2 opbouwdoos naar BBOX 2 door BGC technicus
- vervanging van alle telefoonbekabeling binnenshuis (door mezelf en mijn vader ex BGC technicus)
- andere aansluiting van mijn lijn in de verdeelkast op straat (ROP) door BGC technicus
- 2X vervanging HD decoder en - eind vorige maand - overgang naar het laatste type Cisco V4 (op advies storingsdienst BGC )
- vervanging door technieker BGC van powerline adapters (aangekocht in BGC winkel) door newerkbekabeling rechtstreeks van bbox 2 naar HD decoder
- tergelijkertijd met het vorige, vervanging Bbox 2 door één van de techniekers
- vervanging HDMI kabel door mezelf
- controle van alle aansluitingen door de leverancier van mijn TV (kleinhandel enkel gespecialiseerd in audio & video)

Laat je niet vangen door het verhaal dat problemen aan je TV te wijten zijn !!! Dit werd me aanvankelijk ook door de technierkers van BGC meegedeeld maar hoe komt het dan dat met een TELENET HD RECORDER die ik terug heb gehuurd na alle problemen met BGC TV en die voor de komst bij mij van BGC TV ook op mijn TV was aangesloten, er geen problemen waren: geen blokjes, geen synchronisatieproblemen bij zappen, geen haperingen, etc. en deze er tot op de dag van vandaag ook niet zijn ....

Ik heb de BGC decoder die toch in mijn BGC pakket zit, omwille van de tot op de dag van vandaag aanhodende problemen met BGC TV op de kamer van mijn kinderen geplaatst.

Finaal gaf de BGC "expert" aan dat de problemen misschien te maken hadden met mijn automatische garagepoort of de spoorweg in de buurt. Terwijl hij aanwezig was heb ik herhaaldelijk mijn poort open en toe gedaan zonder dat er op dat moment problemen ontstonden. Op het moment van zijn bezoek - augustus - reed er al sedert eind juni geen enkele trein meer op het spoorlijntje in de buurt en ik had BGC TV vanaf juli ... Bovendien gaat het daar om een diesel trein!!! :lol:

Neen Diederik, ik wil je niet ontmoedigen maar bezint eer ge allerhande kosten maakt, verlofdagen opneemt voor bezoeken techniekers etc.

Trouwens de expert van BGC zelf, heeft me bevestigd dat synchro-problemen inherent zijn aan de techniek die BGC gebruikt ... (bij mij soms tot 10 secn. vooraleer beiden gesynchroniseerd zijn en dan krijg je inderdaad nieuwslezers te zien met geloten mond terwijl je hun stem nog hoort of vice versa).

Het verschil met TN ligt hem in het feit dat het signaal bij Telenet voor beeld en geluid rechtsreeks toekomt bij de klant thuis en dat dit bij BGC toekomt in de ROP vanwaar het nog eens naar de klant moet.

Blijkbaar heeft de ene BGC klant er meer last van dan de andere maar bij mij heeft niets soelaas gebracht; met het 17A of 30 Mb profiel heb ik als enig voordeel dat mijn internetsnelheid niet meer lijdt onder TV kijken.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Ik vind het goed dat je post wat JIJ hebt meegemaakt... al vind ik wel dat je uw probleem toch niet moet veralgemenen.

Wat als het probleem van de topicstarten nu wel eens opgelost raakt? Dan zou hij weer van provider veranderen voor niets.

Mijn inziens zou ik effe afwachten, het probleem door bgc laten onderzoeken en als er dan geen oplossing komt een minnelijke schikking zoeken voor beide partijen, ik denk niet dat belgacom zelf akkoord zou gaan dat je naar blokkentv moet kijken.

Bij vele mensen werkt digi tv van bgc wel perfect, zelfs over devolo of ruckus systeem. En ik had vroeger die blokken tv bij telenet. Dus veranderen is niet altijd een garantie voor verbetering ;)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2512
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 142 keer

Volledig akkoord "Gunsmoke".

Ik hoop ten stelligste dat het opgelost raakt want niets is praktischer en leuker dan
1. tevreden klant zijn
2. als het effe kan, bij dezelfde provider voor internet TV en telefonie.

Ik wou Diederick in eerste instantie behoeden voor overbodige kosten (hdmi kabels, technicus TV, etc.) die niets opleveren.

Ik hoop echt dat hij ons op de hoogte houdt want zelf ben ik zeer nieuwsgierig naar de finale afloop. Nogmaals, voor wat internet en telefonie betreft, ben ik ook tevreden van BGC. Het wordt wel een dure aangelgenheid als je separatie producten - in mijn geval digi tv - bij 2 separate providers moet aanschaffen.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

ok, ik heb het voorlopig dus niet meer voor gehad. Dat het beeld in het begin niet synchroon loopt met het geluid is typisch blijkbaar (is ook niet zo een groot probleem)

Even ter verduidelijking, we kijken dus via een belgacom decoder maar wel via scarlet (wat niet veel verschil maakt denk ik)

Moest het terug komen, zal ik het hier melden.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

daarstraks terug het probleem gehad, best eens naar scarlet bellen zeker ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Stuur me anders je nummer eens door, ik zal je lijn eens uitmeten.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

quistnix ik heb een pm gezonden,

thnx
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ja, maar je nummer klopt niet. Ik heb jou ook een PB gestuurd.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”