Hallo,
Ik ben een tevreden klant bij Scarlet ADSL (sync op 6144kbps). Ik zit op 1,3km van de centrale (berekend via de linestats). Mijn attenuation is 18dB.
Er staat een gebouw van Belgacom in "koedreef 9080 Zaffelare". Deze staat inderdaad op ongeveer 1,3km van ons huis. Iedereen rond die cabine kan aangesloten worden op VDSL2+. In onze straat hebben ze geen VDSL2+ gelegd (waarschijnlijk omdat er maar 4 huizen staan in een straat van 2km lang).
Nu vraag ik mij af of het praktisch mogelijk is om mij om te schakelen naar ADSL2+? Ik heb al gebeld naar belgacom en naar scarlet en daar zeggen ze beiden van niet. Mijn PC-leverancier zeg dat het 100% zeker wel moet gaan. Het zou kunnen dat het een administratieve fout is kreeg ik als antwoord van mijn PC leverancier.
Zou een werknemer van belgacom eens kunnen controleren of het nu wel of niet mogelijk is? Ik zou graag eens wat duidelijkheid hebben. Iedereen zegt dat het moet gaan maar als ik naar belgacom of scarlet bel zeggen ze dat ik véél te ver van de centrale woon.
Hieronder een foto (google maps) van de centrale van Belgacom.
Alvast bedankt
Tom
ADSL of ADSL2+?
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Bij Scarlet gaan ze u dat praktisch niet, ook al is het mogelijk.
Scarlet is het witte product van BC en moet het maar stellen met de oudste apparatuur.
Je kan natuurlijk proberen bij de helpdesk maar tot je eens een bereidwillige medewerker te pakken hebt maar anders...
Scarlet is het witte product van BC en moet het maar stellen met de oudste apparatuur.
Je kan natuurlijk proberen bij de helpdesk maar tot je eens een bereidwillige medewerker te pakken hebt maar anders...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
De 18dB die je vermeldt klopt inderdaad met de geschatte afstand van 1.3km.TomVH schreef:Ik zit op 1,3km van de centrale (berekend via de linestats). Mijn attenuation is 18dB.
Met deze prachtige lijnwaarden kan je theoretisch tot 21mbps download halen. Jammer bestaat zo'n profiel niet, en het maximum dat ze je kunnen geven op ADSL2+ is het 12.000/512 profiel.
Dus antwoord op je vragen:
* ADSL2+ is perfect mogelijk met deze lijnwaarden.
* het antwoord dat je krijgt dat je "te ver van de centrale woont" is compleet bullshit.
* maar of ze jou willen overzetten is natuurlijk een andere vraag, waar alleen Scarlet kan op antwoorden.
De enige druk die je kan uitoefenen is dreigen met opzeg (indien je >1 jaar klant bent)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Niet alle centrales zijn uitgerust met ADSL2-apparatuur. Ik woon ook landelijk. Bij mijn weten is hier alleen ADSL of VDSL2 mogelijk. Geen ADSL2+ .
Volgens mij is het antwoord van Belgacom goed mogelijk.
Volgens mij is het antwoord van Belgacom goed mogelijk.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
In de Koedreef staat er een LDC (91LOC0_491), geen "kabine". Daar bevindt zich het volgende:TomVH schreef:Er staat een gebouw van Belgacom in "koedreef 9080 Zaffelare". Deze staat inderdaad op ongeveer 1,3km van ons huis. Iedereen rond die cabine kan aangesloten worden op VDSL2+. In onze straat hebben ze geen VDSL2+ gelegd (waarschijnlijk omdat er maar 4 huizen staan in een straat van 2km lang).
Nu vraag ik mij af of het praktisch mogelijk is om mij om te schakelen naar ADSL2+? Ik heb al gebeld naar belgacom en naar scarlet en daar zeggen ze beiden van niet.
Tom
- Een ADSL(1) centrale
- Een VDSL2 ROP van het type LDC
Dus, klanten binnen een straal van max. 1000 meter van deze ROP kunnen VDSL2 bekomen. De anderen, zoals jij, zitten op de ADSL(1) centrale vanwege de afstand. Vermits er zich geen ADSL2+ centrale bevindt in de Koedreef, kan jij enkel en alleen ADSL(1) verkrijgen (wat je PC leverancier ook moge beweren).
PS: boodschappen als "ze willen niet", "bullshit" en "dreigen met opzeg" zijn bij deze dus volledig ontkracht

@MarkDM: volledig juist
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Sorry voor de verkeerde boodschapquistnix schreef: Vermits er zich geen ADSL2+ centrale bevindt in de Koedreef, kan jij enkel en alleen ADSL(1) verkrijgen (wat je PC leverancier ook moge beweren).
PS: boodschappen als "ze willen niet", "bullshit" en "dreigen met opzeg" zijn bij deze dus volledig ontkracht

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Toch beetje jammer dat er nog zoveel ADSL1 centrales zijn. Zijn er door de uitrol van VDSL2 geen plaatsen waar ADSL2+ apparatuur vrijkomt?
Dan moeten alle klanten wel een ADSL2+ modem hebben, maar das toch al een stuk beter dan te moeten surfen ADSL1 snelheden.
Je kunt die klanten toch maar moeilijk nog 5 jaar laten surfen op ADSL1 snelheden?
Dan moeten alle klanten wel een ADSL2+ modem hebben, maar das toch al een stuk beter dan te moeten surfen ADSL1 snelheden.
Je kunt die klanten toch maar moeilijk nog 5 jaar laten surfen op ADSL1 snelheden?

- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
@tomw : vele providers (base, mobistar, scarlet, ...) gebruiken de oude adsl 1 apparatuur van belgacom, dus waarom zouden ze deze weggooien als ze dit nog kunnen verkopen?
@quistnix : waar heb jij de info over dat hier geen adsl2 zit in deze LDC? Ik heb hier enkele weken geleden een aansluiting op moeten doen, en dat was een ADSL2+ lijn weldegelijk dacht ik.
@TS : heb je een adsl2+ modem?
De genoemde LDC is er ééntje die hangt aan het net 91LOC0 (hoofdcentrale : lochristi). In het totaal hangen er hier 3 LDC's aan : één bevindt zich aan de grote parking van "het feestpaleis", één in zaffelare (de genoemde hier) en één bevindt zich op ongeveer 3 km van de LDC van het feestpaleis (naam kwijt van dorp
).
@quistnix : waar heb jij de info over dat hier geen adsl2 zit in deze LDC? Ik heb hier enkele weken geleden een aansluiting op moeten doen, en dat was een ADSL2+ lijn weldegelijk dacht ik.
@TS : heb je een adsl2+ modem?
De genoemde LDC is er ééntje die hangt aan het net 91LOC0 (hoofdcentrale : lochristi). In het totaal hangen er hier 3 LDC's aan : één bevindt zich aan de grote parking van "het feestpaleis", één in zaffelare (de genoemde hier) en één bevindt zich op ongeveer 3 km van de LDC van het feestpaleis (naam kwijt van dorp

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- quistnix
- Erelid
Je zal je vergist hebben, mijn beste
De 3 LDCs zijn (allen ADSL(1)):
91LOC0491 - LDC ZAFFELARE - Koedreef 13, 9080 Lochristi
91LOC0691 - LDC BEERVELDE - Beerveldse Baan 47, 9080 Lochristi
91LOC0692 - LDC ZEVENEKEN - Bastelare 87, 9080 Lochristi
In Zaffelare bevindt zich ook de IP DSLAM L91LOC49101 (VDSL2)
Voor de rest zijn er ook nog de volgende ADSL2+ DSLAMs in de hoofdcentrale:
G91LOC0000-3 - Dekenijstraat 11, 9080 Lochristi
G91LOC0000-5 - zelfde adres
Voor de volledigheid zijn er ook nog 3 andere ADSL(1) DSLAMs én een VDSL1 host in de hoofdcentrale.
Als je graag zou willen weten waar ik deze info vandaan haal, stuur mij dan een PB.

De 3 LDCs zijn (allen ADSL(1)):
91LOC0491 - LDC ZAFFELARE - Koedreef 13, 9080 Lochristi
91LOC0691 - LDC BEERVELDE - Beerveldse Baan 47, 9080 Lochristi
91LOC0692 - LDC ZEVENEKEN - Bastelare 87, 9080 Lochristi
In Zaffelare bevindt zich ook de IP DSLAM L91LOC49101 (VDSL2)
Voor de rest zijn er ook nog de volgende ADSL2+ DSLAMs in de hoofdcentrale:
G91LOC0000-3 - Dekenijstraat 11, 9080 Lochristi
G91LOC0000-5 - zelfde adres
Voor de volledigheid zijn er ook nog 3 andere ADSL(1) DSLAMs én een VDSL1 host in de hoofdcentrale.
Als je graag zou willen weten waar ik deze info vandaan haal, stuur mij dan een PB.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
quistnix schreef: In de Koedreef staat er een LDC (91LOC0_491), geen "kabine". Daar bevindt zich het volgende:
- Een ADSL(1) centrale
- Een VDSL2 ROP van het type LDC
Dus, klanten binnen een straal van max. 1000 meter van deze ROP kunnen VDSL2 bekomen. De anderen, zoals jij, zitten op de ADSL(1) centrale vanwege de afstand. Vermits er zich geen ADSL2+ centrale bevindt in de Koedreef, kan jij enkel en alleen ADSL(1) verkrijgen (wat je PC leverancier ook moge beweren).
@MarkDM: volledig juist
@krisken, ben jij fout of zijn de gegevens van quistnix fout?krisken schreef: @quistnix : waar heb jij de info over dat hier geen adsl2 zit in deze LDC? Ik heb hier enkele weken geleden een aansluiting op moeten doen, en dat was een ADSL2+ lijn weldegelijk dacht ik.
Laatst gewijzigd door TomVH 10 jan 2011, 12:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Twitter: VanveerdeghemS
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 9 keer
Belgacom investeert toch niet meer in ADSL2+, dus als het nu nog niet beschikbaar is word ADSL2+ niet meer beschikbaar voor u.
U zal moeten geduld hebben tot dat VDSL2 bij u beschikbaar is.
Geduld is lastig, heb trouwens ook enkel maar ADSL 2.2Mbits (heb nog geluk dat ik dat heb want volgens belgacom woon ik op 8Km(kabellengte) van centrale)
U zal moeten geduld hebben tot dat VDSL2 bij u beschikbaar is.
Geduld is lastig, heb trouwens ook enkel maar ADSL 2.2Mbits (heb nog geluk dat ik dat heb want volgens belgacom woon ik op 8Km(kabellengte) van centrale)
- quistnix
- Erelid
Er wordt nog wel degelijk in ADSL2+ geinvesteerd al is het maar met mondjesmaat. Bvb. daar waar het lokaal bestuur geen werken meer toelaat om nog nieuwe ROPS te plaatsen.
Waarom sta ik trouwens tussen quotes ?
Ik fout ? You godda be kiddingTomVH schreef:@krisken, ben jij fout of zijn de gegevens van "quistnix" fout?

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Quotes zijn weg nu. Was niet mijn bedoeling. Bedankt.
hmm, volgens mij nog héééél veel geduld denk ik. Ik weet nu het antwoord en dat is ook al veel.simon1205 schreef:U zal moeten geduld hebben tot dat VDSL2 bij u beschikbaar is.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Even nagevraagd : Quistnix had gelijk! Ik had het op een andere LDC (njah...als je elke dag een paar keer in die dingen bent mis je wel eens). Sorry Quistnix!! 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti