Mobistar Iphone 4 op krediet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
rasman
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Op de site staat momenteel 0% interest, hopelijk klopt dit ook en zijn er geen verdoken zaken ?
Iemand een idee via welk bedrijf ze dit krediet regelen ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Neen. Maar ik kan enkel maar zeggen dat je geen dingen moet kopen op krediet. Dat begint bij een huis of auto aankopen, maar dat gaat verder naar een koelkast, wasmachine, kookplaat, tv en nu gsm. Als je het jezelf nu niet kunt veroorloven, blijf er eventjes van weg. Voor je het weet koop je alles op krediet aan, zelfs een brood bij de bakker.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Doet me denken aan een artikel van Test-aankoop en netoo.
KREDIET IS NOOIT GRATIS.

Bij de kleine lettertjes zul je wel zien waarom niet.
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Het kan gratis zijn, maar dan zijn er zo'n strenge voorwaarden dat er weinig moet gebeuren of je moet erg veel bijbetalen.
Kan ook niet anders, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen he ;-)
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Hoe langer ik wacht om te posten, hoe meer ik mijn mening in bovenstaande posts terugvind :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Als je het niet kan betalen, moet je het niet kopen. En dat geldt voor alle reguliere comsumptie artikelen exclusief grote aankopen zoals een wagen, vastgoed, verbouwingswerken,...
Dima_2005 schreef:Doet me denken aan een artikel van Test-aankoop en netoo.
KREDIET IS NOOIT GRATIS.

Uiteraard, want enkel de zon gaat voor niks op.

Feit dat er zoveel reclame gemaakt wordt met kopen op krediet (zelfs voor onbenulligheden van minder dan €100!) wijst er in feite alleen al op dat het voor de verkoper interessant is.
En de zwakkeren in de maatschappij lopen daar blindelings in (net zoals met die bedrieglijke belspelletjes). Tdoet mij beetje denken aan sommige Amerikanen die met grote krediet kaart schulden komen te zitten op den duur en dan de ene put graven om de andere te vullen.
Laatst gewijzigd door TomG 07 jan 2011, 17:20, in totaal 1 gewijzigd.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik spaar altijd voor mijn gerief en dat vind ik ook altijd het veiligste :)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

lenen voor een telefoon: het moet niet zotter worden
rasman
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Als ik hier goed lees dan vind iedereen het abnormaal dat je dit op krediet zou kopen, is nochtans geen goedkope telefoon om zo maar effen te kopen.
En heb weinig goesting om daar ineens zoveel geld neer te leggen. Ge moet natuurlijk ook niet overdrijven en alle elektro zo beginnen kopen hé
Waar trek je de grens natuurlijk, voor de meeste is dit blijkbaar de wagen en het huis. Bij mij kan dit er nog bij.
Ik besef ook wel de gevaren maar zolang je niet overdrijft is er geen probleem, zo zie ik het.

Is er ook iemand die mij de kleine lettertjes kan laten zien, want op de site vind ik ze niet.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Zou het dan soms kunnen dat dit toestel gekoppeld is aan een abonnement?
Dan moet je ook de kleine lettertjtes van het abonnement eens doorlezen hé, voor hetzelfde geld hang je 2 jaar vast aan een peperduur contract.

Ik heb nu zelf wel graag een goede smartphone, maar tegen je krediet is afbetaald ben je weer al toe aan een nieuwe :|
Hoe minder je voor het merk betaalt hoe beter natuurlijk :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Voila. Ik ben er zeker van dat je eenzelfde toestel hebt voor 150 euro minder. Waarom exact de iPhone 4?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Nu, het is ook een absurd dure telefoon voor wat hij is.

Zie de comment van Lord, ik ga me binnenkort een gsm kopen van 80€ die beter is dan de iPhone op elk vlak behalve de apps.

En krediet is niet handig voor zo'n dingen. Vergeet niet, je gsm is bv. kapot omdat je hem hebt laten vallen, maar je blijft er voor betalen, ook al heb je het niet meer.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Als je u grenzen kent kan je dat eventueel doen. Meestal bij 0% is da een voorschot en binnen die periode terugbetaald maar zelf vertrouw ik die 0% zever niet.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 300 keer

Handen van af houden. Zeker niet voor zoiets onbenulligs als een telefoon. Straks zitten we hier nog met van die Amerikaanse toestanden tot de zeepbel barst en we voelen nu iedere dag aan onze portemonnee wat dat betekent.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Een iPhone vergelijken met een GSM van €150 is beetje zoals een Mercedes vergelijken met een Opel: je zal wel met beide op je bestemming geraken en ze zullen wel gemeenschappelijk features hebben.
Maar het comfort en gebruiksvriendelijkheid (ok, dat laatste is niet echt zo groot bij auto's als bij elektronica) zal toch een groot stuk verschillen. Her en der zal je bij de Opel wel moeten inboeten aan zaken die bij de Mercedes er wel zijn (of er net niet zijn. zoals lawaai).

Met een GSM van €150 kan je even goed surfen. Al was dat onlangs toch geen prettige ervaring toen ik dat op een android toestel van €160 uit probeerde. 't is zoals een lederen zetel gewoon zijn en plots terug naar een stoffen exemplaar gaan.

Waarom dan een iPhone? Volwaardige mp3 speler die je inplugt in je auto (nee, tis geen Mercedes ;)) en die je via je autoradio kan bedienen. Der zullen tegenwoordig wel andere toestellen zijn die dat kunnen. Maar die iPod connector is al jaren gestandaardiseerd in talloze consumenten artikels: hifi systemen, dock's, auto's,...
En die zekere standaard wordt gemist bij andere mp3 spelers of smartphones. Ze gebruiken allemaal verschillende connectoren, de ene een jack (voor hoofdtelefoon bvb), de ander een dock achtige connector waar alles samen zit (inclusief audio) etc.
Ik gebruik die uiteraard ook om te bellen en te sms'en (deuh!), niks speciaals. Maar ook voor turn-by-turn route navigatie (en daar zijn die apps dan wel weer nuttig voor).
Al is Google maps te voet of op de fiets ook wel bruikbaar.
Die apps zijn net de grote meerwaarde, daarom voorziet Android daar ook in.

De mate waarin het toestel (of eigelijk moeten we eerder over het platform spreken) succes heeft in de markt, bepaald dan grotendeels wat er zoals beschikbaar komt. Van nutteloze rommel tot nuttige apps voor pakweg citytrips, metro lijnen, een tv gids, players die livestreams per land bundelen,wifi scanners, ssh en telnet client tools,...

Maar ik ga er wel mee akkoord dat de iPhone veel te duur geprijsd is, wetende dat de productieprijs daar misschien maar 20% of lager bedraagt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Betalen op krediet is ok zolang je maar zelf alles goed in de hand hebt en in de gate houdt. Jammer genoeg kan 90% van diegenen die op krediet betalen dat niet en zitten ze in de schulden voordat ze het weten.
Zelf betaal ik bijna alles met credit card (incl boodschappen bij Carrefour of Delhaize) en moest ik iets op 0% afbetaling kunnen betalen zou ik het ook doen. Gewoon omdat al het geld dat ik nu niet uitgeef nog enkele centen extra intrest opbrengen. Veel centjes samen zorgen uiteindelijk toch voor ettelijke euros winst op het einde van het jaar (denk ik :)). Bij die 90% gaat het geld dat ze nu niet uitgeven echter wellicht voor iets anders de deur uit :D.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

TomG schreef:Een iPhone vergelijken met een GSM van €150 is beetje zoals een Mercedes vergelijken met een Opel: je zal wel met beide op je bestemming geraken en ze zullen wel gemeenschappelijk features hebben.
Maar het comfort en gebruiksvriendelijkheid (ok, dat laatste is niet echt zo groot bij auto's als bij elektronica) zal toch een groot stuk verschillen. Her en der zal je bij de Opel wel moeten inboeten aan zaken die bij de Mercedes er wel zijn (of er net niet zijn. zoals lawaai).
Hangt ervan af welke Opel ge neemt. Een Android foon is even goed als een Apple, laat uw zicht niet vertroebelen door de marketingafdeling van Apple. (velen zijn er al voor gestrikt)

Ik had het niet over een toestel van 150 euro, maar over een toestel 150 euro goedkoper dan de iPhone = 489 euro.

Met een GSM van €150 kan je even goed surfen. Al was dat onlangs toch geen prettige ervaring toen ik dat op een android toestel van €160 uit probeerde. 't is zoals een lederen zetel gewoon zijn en plots terug naar een stoffen exemplaar gaan.
TomG schreef:Waarom dan een iPhone? Volwaardige mp3 speler die je inplugt in je auto (nee, tis geen Mercedes ;)) en die je via je autoradio kan bedienen. Der zullen tegenwoordig wel andere toestellen zijn die dat kunnen. Maar die iPod connector is al jaren gestandaardiseerd in talloze consumenten artikels: hifi systemen, dock's, auto's,...
Daarvoor kopen we een iPhone hé, om hem te kunnen inpluggen in onze auto. Een zeer kleine marge gebruikt dat ook volgens mij, ik heb daar geen bewijzen van, maar jij ook niet.

90% van alle apps (zowel op iPhone als Android) is volgens mij nutteloos. Alee, ik zie dat ook bij mezelf. Op mijn Apollo staan er amper apps, ik zou niet weten waarom ik tien verschillende apps nodig heb om op msn in te loggen via mijn telefoon.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

Dima_2005 schreef:Doet me denken aan een artikel van Test-aankoop en netoo.
KREDIET IS NOOIT GRATIS.

Vaak is krediet inderdaad duurder, maar bij echte 0% aanbiedingen is het zelfs beter dan onmiddelijk betalen.

Waarom: geld uitgeven in de toekomst is goedkoper dan nu geld uitgeven (zolang de inflatie >0; momenteel is de inflatie ongeveer 3.1 %) - uiteraard op voorwaarde dat het om een echte 0% aanbieding gaat. Daarenboven brengt wat je niet uitgeeft nog interest op ook (zoals Tomby reeds aanhaalde).

Als je dus de discipline hebt om goed in de gaten te houden wat je kan terugbetalen is echt 0% krediet dus eigenlijk steeds een aanrader.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Jan,

Voor grote investeringen klopt dat wel, maar in dit geval niet. Je krijgt die 0% namelijk enkel als je ook voor min. 18maanden een abbo bij M* neemt. Het addertje onder het gras zit 'm dus daar. En voor producten, is de inflatie altijd negatief zodat je binnen 18 maanden zeker en vast teveel betaald voor je abbo !

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

Sasuke schreef:Jan,

Voor grote investeringen klopt dat wel, maar in dit geval niet. Je krijgt die 0% namelijk enkel als je ook voor min. 18maanden een abbo bij M* neemt. Het addertje onder het gras zit 'm dus daar. En voor producten, is de inflatie altijd negatief zodat je binnen 18 maanden zeker en vast teveel betaald voor je abbo !

Grtz,
Sasuke
Als er iets aan vasthangt dan heb je zeker gelijk (voor mij is dit blijkbaar dan ook geen echte 0% aanbieding).

Maar vrij vaak kan je ook kleinere zaken (fototoestel, ...) met 0% krediet kopen en dat is dan meestal wel interessant.

Ik had met mijn post het algemene principe voor ogen (getriggerd door het "KREDIET IS NOOIT GRATIS" van hierboven) - het was niet mijn bedoeling om in dit specifieke geval voor verwarring te zorgen.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Mja, die 0% aanbiedingen zijn dan ook meestal met een of andere debet kaart. OK, kost je geen geld, maar er word wel een kredietopening geregistreerd bij de nationale bank, en zolang je die kaart hebt (ook al gebruik je die niet), sta je volgens de nationale bank dus in schuld (minimaal 1250 euro). Ook heb je dan nog eens 12,.. euro "kaartkosten" per jaar.

Niets is gratis hoor ... zeker niet kopen op krediet. Is misschien principieel, en ik heb in het verleden er ook genoeg tegen gezondigd, maar bezint eer ge begint is de enige goeie raad. Voor bvb een toestel dat je dringend nodig hebt door een defect (TV, wasmachine, ijskast, ...) zou ik het eventueel nog overwegen. Maar voor een iPhone (of welke andere GSM ook) .... niet voor mij :)

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”