Raid 0 asus p5k lukt niet

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
treve01
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Ik heb 2 nieuwe HD's gekocht (seatgate 7200.12) en probeer deze nu in raid 0 te krijgen met mn Asus P5K. Dit door de HD's aan te sluiten op de esata en sata_2. Dit zou moeten werken met een Jmircon, southridge.

bij het opstarten kan ik control -J indrukken om raid in te stellen, alleen ziet hij maar 1 HD ipv 2. bios ziet ze beiden dacht ik. Dit probleem komt veel voor heb ik kunnen lezen, maar een echte oplossing stond er nergens bij :?

Wat ik wel kan vinden, is de oplossing voor vista :s maar met windows 7 ben ik daar niet veel mee... de manual spreekt over diskette maken met de drivers voor de jmb36, en die met behulp van F6 toevoegen tijdens de installatie van windows vista :s de diskette kan gemaakt worden via tool op de cd rom, dus na het zoeken van een floppy drive, en deze te hebben aangesloten sta ik nog nergens... ik kan namelijk nergens ingeven (voor dat windows start) dat hij deze drivers moet installeren of dergelijke.

kan iemand mij helpen zodanig ik mijn 2HDs zie bij het opstarten van de Jmicron bios tool, en zo raid kan instellen?
Laatst gewijzigd door treve01 22 dec 2010, 23:14, in totaal 1 gewijzigd.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb even naar de specs gekeken en vond dit
-----------------------------------
South Bridge
- 4 x SATA 3.0 Gb/s-poorten
JMicron® JMB363 PATA- en SATA-controller
- 1 x UltraDMA 133/100/66 voor max. 2 PATA-apparaten
- 1 x SATA 3.0 Gb/s-poort
- 1 x Externe SATA 3.0 Gb/s-poort (SATA On-the-Go)
- Ondersteunt SATA RAID 0,1 en JBOD
------------------------------------
Op die micron heb je twee sata's. eentje intern en eentje extern . Dus de tweede moet extern aangesloten zijn ?

5 intern waarvan eentje voor de micron. 4 op de chipset ICH9, eentje intern op de micron, en eentje extern op de micron.

Edit : Extern heb je dit dus al eentje aangesloten. als het in de bios zichtbaar is (waarvan je niet zeker bent) zou het toch moeten werken.
treve01
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

ik zie er eigenlijk maar 4 intern naast elkaar (s1 s2 s3 en s4) en zoals gelezen zou de 2e verbonden zijn met die jmicron, of moet dit ingesteld worden door drivers ofzo, zal snel even zaklampje nemen en kijken als ik geen 5e zie

edit: extern is aangesloten want als ik de estata loskoppel en boot krijg ik de optie control -j niet meer van de jmicron.

ik dacht ook gelezen te hebben dat deze oorspronkelijk tussen pata en esata is, en je nog iets moet doen (drivers?) om dit tussen sata_2 en esata te krijgen, maar dit is allemaal zeer nieuw voor mij

edit: mja, beetje blind duidelijk, had de zwarte aansluiting niet gezien... zat wat verscholen onder de grafische kaart :angel:
Alvast bedankt, dacht al, 5... ik tel er maar 4 :D

raid zou nu gelukt zijn, maar in windows zie ik mn schijf nog niet :s

edit: het zal het late uur zijn, vergeten te formatteren/toewijzen Bij deze staan mn barracudas in raid 0 en zijn ze herkend als 1 schijf. bedankt (tijd om af te sluiten en floppy terug te demonteren, hehe, die oude rommel wil ik niet
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”