Mystereuze 016 oproepen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Verschillende keren kregen we een oproep (via Weepee) van een onbekend nummer:

+1679909
de andere keer:
+32311679909

Als naam vermeldt Weepee: 01679909
Er is een cijfer te kort voor een geldig Belgisch nummer.
Als ik opneem hoor ik niets.

De uitleg van Weepee:
Deze calls komen van buiten ons netwerk, de clip is inderdaad misvormd,
maar helaas kunnen wij hierover niet meer informatie verstrekken, wellicht
probeert iemand u te bereiken vanuit een itsp die zich niet zo aan de regels houd,
Dat klopt allicht. Heeft er nog iemand zulke oproep gekregen ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Waarschijnlijk iemand die je probeert te bellen vanuit het buitenland om te investeren in iets. Zeg maar "u probeert op te lichten". En wees maar gerust dat ze blijven volhouden.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

oei, ik denk er aan om ook voip te gaan gebruiken maar kan iemand zeggen hoe vaak het voorvalt dat de voiptelefoon in het holst van de nacht rinkelt omdat één of andere dubieuze firma je bestookt? Dit schrikt me beetje af om voor voip te gaan, tenzij iemand mij geruststelt
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Goh neem eens op ze zullen wel in het Engels beginnen "me speak geen english " ze laten je wel met rust :-D
Hier eens een gekregen en de download stond net aan die hoorn ging ook rap in de haak aan de andere kant.
bartman schreef:oei, ik denk er aan om ook voip te gaan gebruiken maar kan iemand zeggen hoe vaak het voorvalt dat de voiptelefoon in het holst van de nacht rinkelt omdat één of andere dubieuze firma je bestookt? Dit schrikt me beetje af om voor voip te gaan, tenzij iemand mij geruststelt
En er is nog een topic over dit soort dingen en het is niet voip gerelateerd bij mijn weten.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 755 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hier is er een paar weken geleden ook een spam telefoontje geweest.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

bartman schreef:oei, ik denk er aan om ook voip te gaan gebruiken maar kan iemand zeggen hoe vaak het voorvalt dat de voiptelefoon in het holst van de nacht rinkelt omdat één of andere dubieuze firma je bestookt? Dit schrikt me beetje af om voor voip te gaan, tenzij iemand mij geruststelt
Bij voip is het juist handiger om dit tegen te gaan met blocklists. Via voip kan je vaak meer instellen dan je analoge telefoon lijn.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

goh "spamtelefoontjes" de eerste keer dat ik m'n "vast" (gevoipiseerd") nr liet forwarden naar m'n werk zodat ik ook tijdens werkuren bereikbaar was zonder dat m'n mijn gsm nr moest kennen :-)

of toen ik het leuk vond ook om ook een gratis telefoonnr te hebben in Amerika (waar ze nog wakker zijn als we slapen)

maar voor de rest neen weinig tot geen telefoontjes...krijg er ondertussen al meer op m'n gsm dan dat er iemand naar een vaste lijn belt :-)
Dirk234
Starter
Starter

Ik heb juist hetzelfde probleem ,
ik werd verschillende keren opgebeld door dat mystery
ieuze nummer , en het blijft maar bellen
als ik dan opneem hoor ik niets !!
Weet er iemand wat dit concreed inhoud ??
:???:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Voor we bij Weepee waren hadden we ook af en toe. Maar we hadden geen nummerweergave. Zoiets werd dan aanzien als "verkeerd verbonden".
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 755 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bij onze laatste spam-call bleek het nummer op internet bekend als een westvlaams bedrijf dat mensen opbelt om huisbeveiliging aan de man te brengen (door de mensen schrik aan te jagen).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Ik ontvang op mijn WeePee VoIP nummers minder ongewenste telefoontjes dan toen deze nummers nog bij Belgacom en Telenet zaten.
Heel uitzonderlijk, of moet ik zeggen uiterst zelden, krijg ik nu nog een ongewenste oproep (en al zeker niet 's nachts).

Buiten het veranderen van provider heb ik, gelijk met het overschakelen op VoIP, wel nog een andere belangrijke verandering doorgevoerd: mijn nummers laten schrappen uit de databanken als 1207 etc.
Sindsdien is het aantal ongewenste oproepen zéér sterk teruggelopen!!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik denk ook niet dat zoiets specifiek voip is.
En met voip kan je inderdaad meer instellen. Geheime nummers worden hier automatisch naar het antwoordapparaat doorgestuurd, efficient tegen tele-verkoop. En de nummers van spammers zet ik op de block-list. Daar staat momenteel twee Amerikaanse nummers op.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”