We hebben voor mijn neef een sony kleuren tv gekocht de kdl 32 ex500
bij het plaatsen is er een bose box op tv gevallen
je ziet er niks aan maar als we hem aanleggen zijn er strepen in
ik denk dat lcd scherm kapot is.
Weet iemand of dit te herstellen is of we hem in de prullebak mogen smijten
display kleuren tv
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Bijlagen
-
- foto.JPG
- (142.03 KiB) 92 keer gedownload
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
familiale verzekering dan ? Misschien heb jij wel de bose speaker erop laten vallen, dan is het jouw fout en kun jij het aangeven bij de familiale verzekering, als je die hebt tenminste.
Er is wel een vrijstelling van iets meer dan 200 euro, maar das beter dan een hele nieuwe tv te moeten kopen, hé
Er is wel een vrijstelling van iets meer dan 200 euro, maar das beter dan een hele nieuwe tv te moeten kopen, hé
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Dat ziet er niet goed uit. Valt sowieso niet meer onder garantie en ik denk dat het maken ervan even duur gaat zijn als de tv zelf (als het al te maken is, zo'n schermen zijn niet gemaakt om herstelt te worden).
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Altijd proberen om die garantie te krijgen, als er aan de buitenkant niets te zien is dan moet je terug naar de winkel gaan en gewoon zeggen dat die tv dat al deed toen je hem voor de eerste keer aanzette. Je moet je van de domme houden 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Physical damage, LCD panel is gewoon gebroken, krijg je nooit in garantie gedaan. Breukpatroon is perfect te zien (vanaf ongeveer midden, rechtse kant, onderste helft, fraktuurvorming). Verzekering is de enige juiste weg en mits "slikken van de franchise" zal dat de minst dure optie zijn.
Ik zie wekelijks laptops met dit soort schade, en in de ruwweg 15 jaar dat ik in de sector zit heb ik nog *niemand* erin zien slagen om zoiets in garantie geregeld te krijgen. Kan best zijn dat je als enduser geen "spoor" ziet van schade, maar iedere techneut of niet-blinde verkoper herkent dit soort schade van enkele meters afstand. Garantie krijg je dan enkel als je kan bewijzen dat er transportschade mee gemoeid is : daarvoor moet je een foto hebben van de verpakking met duidelijke schade; de crux is dat op bijna alle dozen de vermelding staat dat "bij schade aan de doos je de doos niet mag open doen maar moet weigeren". éénmaal open .... geen schijn van kans, of je moet toevallig op België's meest stupide verkoper uitkomen.
Ik zie wekelijks laptops met dit soort schade, en in de ruwweg 15 jaar dat ik in de sector zit heb ik nog *niemand* erin zien slagen om zoiets in garantie geregeld te krijgen. Kan best zijn dat je als enduser geen "spoor" ziet van schade, maar iedere techneut of niet-blinde verkoper herkent dit soort schade van enkele meters afstand. Garantie krijg je dan enkel als je kan bewijzen dat er transportschade mee gemoeid is : daarvoor moet je een foto hebben van de verpakking met duidelijke schade; de crux is dat op bijna alle dozen de vermelding staat dat "bij schade aan de doos je de doos niet mag open doen maar moet weigeren". éénmaal open .... geen schijn van kans, of je moet toevallig op België's meest stupide verkoper uitkomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Inderdaad, het is eigenlijk niet moeilijk om dat te zien. Trouwens de verkoper gaat het dan anders zelfs op transportschade kunnen steken als je zegt "het was zo toen ik hem eruit pakte)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Stel dat men zo'n doos netjes laat vallen vanaf 30 cm hoogte... zou het niet kunnen dan dat de doos geen schade heeft, maar het panel wel gebroken is ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
ik vrees toch ook wel het ergste... Waarom? Omdat elke kleine electronica zaak waar je nog niet als een "nummer" wordt bekeken volgens mij zélf de TV wel komt installeren. Da's mijn ervaring tenminste: koop je electro bij een kleine lokale handelaar zit daar meestal standaard levering & installatie in de prijs. Koop je bij de grotere handelaars/ketens is het dikwijls zelf meenemen & installeren.
Helaas is het bij de grotere ook meestal zo dat je als klant echt niet veel te betekenen hebt... Bij een lokale kleine handelaar zijn ze meestal iets flexibeler omdat de mogelijke impact van slechte mond-aan-mond reclame groter is!
Helaas is het bij de grotere ook meestal zo dat je als klant echt niet veel te betekenen hebt... Bij een lokale kleine handelaar zijn ze meestal iets flexibeler omdat de mogelijke impact van slechte mond-aan-mond reclame groter is!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik heb mijn tv bij een kleine handelaar gekocht. En ik kon kiezen, ofwel de tv meenemen, ofwel 3 weken wachten tot ze het komen installeren.
Daarbij kreeg ik nog bovenop een korting van 150€ omdat ik het zelf zou afhalen.
Daarbij kreeg ik nog bovenop een korting van 150€ omdat ik het zelf zou afhalen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Tja, ik heb bij geen enkel van mijn apparaten (diepvries, was-/droogtrommel, TV,...) langer dan 2 dagen moeten wachten op installatie eens het toestel beschikbaar was in de winkel. En ze zijn allemaal mooi door de installateur (telkens een andere winkel trouwens) geïnstalleerd en afgesteld. Ook de berg plastiek & karton hebben ze elke keer meegenomen 
En ja, waarschijnlijk kan je wat korting krijgen als je zelf je apparaten gaat halen... maar dan moet je ook zelf instaan voor de risico's tijdens transport/installatie. Hoewel ik technisch perfect in staat ben om alles zelf te installeren, is dit voor mij toch één van de redenen om toch voor een (iets duurdere) lokale leverancier & bijhorende service te kiezen!

En ja, waarschijnlijk kan je wat korting krijgen als je zelf je apparaten gaat halen... maar dan moet je ook zelf instaan voor de risico's tijdens transport/installatie. Hoewel ik technisch perfect in staat ben om alles zelf te installeren, is dit voor mij toch één van de redenen om toch voor een (iets duurdere) lokale leverancier & bijhorende service te kiezen!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ik denk dat we geholpen zijn door bepaalde krachten
zonder enig morren hebben ze terug genomen geklasseerd onder hun transportschade en een nieuwe meegekregen
en het was het hele grote zaak

zonder enig morren hebben ze terug genomen geklasseerd onder hun transportschade en een nieuwe meegekregen

en het was het hele grote zaak
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML