dvb-t usb stick
- frodo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik heb een usb dvb-t stick van technaxx. Is geschikt voor xp en vista.Geen ondersteuning voor windows7. Met de bijgeleverde software (Blazevideo hdtv player) krijg ik geen kanalen. De stick wordt wel weergegeven in de lijst .Mijn dvb-s kaart kan ik wel gebruiken met de software. Wanneer ik opstart in windows 7 kan ik via mediacenter wel alle kanalen bekijken van dvb-t. Van zodra ik mediacenter opstart gaat ook het lampje branden op de stick. In xp gebeurd dit nooit. Ik heb al met andere software geprobeerd .De driver kan enkel via exe bestand worden geinstalleerd,staan niet los op de cd.Iemand een idee?
- frodo
- Plus Member
Het bestand uitpakken gaat niet. En op de site van technaxx zijn ook geen drivers te vinden.Probleem is dat ik die stick gekocht had voor miin xp pc. Ik heb eens geprobeerd op een laptop met vista en daar hetzelfde probleem. Enkel de pc met windows 7 en mediacenter werkt. Daar ik aan geen drivers geraak kan ik ze niet manueel installeren. Het werkt alleen op het platform waarvoor geen ondersteuning is.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 18 keer
Kan je de chipset te weten komen van je stick?
Intel CE 9500 ?
Soms kan je zo ook aan drivers geraken.
Mvg,
Intel CE 9500 ?
Soms kan je zo ook aan drivers geraken.
Mvg,
Laatst gewijzigd door vasonline 29 mei 2011, 11:25, in totaal 1 gewijzigd.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Ik heb ook een dvb-t stick (geen merk), maar daar was ook blazevideo bij meegeleverd. Alleen met blazevideo werkte het. In XP had ik toen ook problemen en daar ging het ook niet mee wel zoals je zelf zegt met Windows7 en mediacenter. De laatste tijd gebruik ik deze stick in Ubuntu op m'n laptop. Het is bij mij een EC168 chip wat erin zit en daar vind je ook heel wat van voor onder linux dan.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Heb je de driver en de software al eens proberen te installeren in compatibileitsmode ? Zo heb ik al software aan de praat gekregen die maar tot XP compatible was.frodo schreef:Ik heb een usb dvb-t stick van technaxx. Is geschikt voor xp en vista.Geen ondersteuning voor windows7. Met de bijgeleverde software (Blazevideo hdtv player) krijg ik geen kanalen. De stick wordt wel weergegeven in de lijst .Mijn dvb-s kaart kan ik wel gebruiken met de software. Wanneer ik opstart in windows 7 kan ik via mediacenter wel alle kanalen bekijken van dvb-t. Van zodra ik mediacenter opstart gaat ook het lampje branden op de stick. In xp gebeurd dit nooit. Ik heb al met andere software geprobeerd .De driver kan enkel via exe bestand worden geinstalleerd,staan niet los op de cd.Iemand een idee?
- frodo
- Plus Member
Ik heb Windows xp opnieuw geinstalleerd (een mens heeft al eens wat tijd over deze periode vh jaar) en nu werkt het zonder problemen. Als je de uitleg van die dingen leest dan is het simpel ,een drivertje installeren en inpluggen. Helaas is dit maar zelden het geval. Uren heb ik hier al verspilt aan al die rommel.