Belgacom I-Talk terug beschikbaar ?? (was: Discovery Line)

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
petervm
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Voor alle duidelijkheid het antwoord op mijn vraag naar het bestaan van I-talk door Eva van BGC
I-talk wordt momenteel niet meer aangeboden.

U kan dus niet genieten van een gratis 2de nummer.

De informatie die vermeldt wordt op onze website is dus niet correct. De bevoegde interne dienst zorgt zo snel mogelijk voor een aanpassing van deze informatie op de site.

Belgacom is niet aansprakelijk voor de inhoud of de juistheid van de informatie die zich op deze site bevindt. Dit kunt u terugvinden op onze website onder de wettelijke vermeldingen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Eva schreef:I-talk wordt momenteel niet meer aangeboden.
De informatie die vermeld wordt op onze website is dus niet correct.
Dus mijn vermoeden dat de info op de site totally out-of-date was, is toch juist:
philippe_d schreef:Belgacom moet dan wel heel dringend de informatie over I-Talk updaten. Volgens mij is dit compleet out-of-date (en foutief) ....
Indien i-Talk werkelijk nog bestaat, moet Belgacom eens werk maken om hun info te actualiseren ...
Maar quistnix had het deze keer toch ook niet juist ;) - of is Eva mis ??
quistnix schreef:Ja, ook voor particulieren. En i-Talk is al bijna een half jaar terug verkrijbaar.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1699
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Alhoewel quistnix al veel nuttige informatie heeft gegeven hier op het forum denk ik toch dat hij fout is over i-talk.
Wij hebben geen bericht gehad dat i-talk terug aktief is en het komt bij ons ook niet voor tijdens de installaties.

Misschien kan quistnix toch nog eens napluizen of dit wel bestelbaar is.

Het gaat natuurlijk over i-talk, i-office daarentegen is wel bestelbaar.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15154
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben toch blij dat ik nog altijd mijn iTalk die ik toentertijd heb besteld kan behouden :). Dat werkt eigenlijk perfect.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

I-Talk is momenteel niet verkrijgbaar!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Belgacom is momenteel aan het overschakelen van technologie voor de iTalk. Sinds een goeie maand zijn er terug volop testen bezig op het nieuwe platform waar de medewerkers zich voor konden inschrijven om testpersoon te worden.

Via VoIP kan je geen nooddiensten bellen daar dit geen vaste locatie heeft. Als je nu belt met bgc naar een nooddienst (bvb 100 in de zone 09) dan kom je automatisch terecht bij de bevoegde noodcentrale voor die provincie. Als je later gaat bellen naar de 100 met een 09-nummer maar je bevind je in laat ons zeggen Hasselt...dan gaat ook de noodcentrale van Gent deze oproep krijgen! Niet echt handig dus in tijden dat communicatie vlot afgehandeld moet worden...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

krisken schreef:Via VoIP kan je geen nooddiensten bellen daar dit geen vaste locatie heeft
Dat is niet helemaal correct.
  • Als je i-Talk hebt van Belgacom, of VOIP van Scarlet, of zelfs VOIP van EDPNet kan je wel nooddiensten bellen, gezien deze providers er van uitgaan dat je je geografisch nummer niet nomadisch gebruikt.
  • In het geval van Belgacom/Scarlet is nomadisch gebruik (bijna) uitgesloten, gezien dit verloopt via VLAN20. De alternatieve locatie moet al een Belgacom internet aansluiting hebben, met een BBox2, waar je de VOIP login zou moeten instellen ... in de praktijk dus (bijna) uit te sluiten.
  • In het geval van EDPNet verloopt VOIP via het normale internet, maar is nomadisch gebruik ook (bijna) uitgesloten, gezien ze alleen registraties toelaten vanop het eigen netwerk (IP check). Je moet dus op de alternatieve locatie ook een EDPNet aansluiting hebben.
  • Ik denk dat je met 3* en Nomado wel de nooddiensten kan bellen. Daar gaan ze dan ook uit van de adresgegevens van de klant, neem ik aan.
  • Bij WeePee kan je (nog) geen noodnummers bellen.
  • Via buitenlandse VOIP providers kan je natuurlijk geen Belgische noodcentrales bereiken (ook geen Belgische "speciale" nummers)
Het probleem is niet alleen welke centrale de oproep krijgt (vb 100 centrale in Gent krijgt een oproep vanuit Hasselt), maar dat het adres van waar de oproep komt niet gekend is, wat soms nodig is bij dringende hulpverlening.

Maar ik vind dat allemaal geen reden. Ik woon aan de Noordkant van Waregem (zone 056), maar als ik vanaf mijn thuislocatie de 100 bel met mijn GSM, dan kom ik in de 100 centrale van Gent terecht, in plaats van Brugge. Het exacte adres van mijn locatie weten ze ook niet (pre-paid kaartje). Maar toch kan ik de 100 bellen met mijn GSM.

Ik vind dat hulpdiensten ook bereikbaar moeten zijn voor VOIP gebruikers (zoals dat in het buitenland wel kan).
Er zijn natuurlijk nog enkele problemen op te lossen, technisch, administratief, juridisch ...
  • technisch: de VoIP provider moet de mogelijkheid hebben om de oproep door te schakelen naar de juiste alarmcentrale, afhankelijk van jouw adres.
  • administratief: a) de VOIP provider moet exacte gegevens bijhouden van het adres van de klant.
    b) de klant, die wil gebruik maken van de mogelijkheid om de hulpdiensten te bellen, moet de mogelijkheid hebben om zijn locatie on-line aan te passen (voorbeeld vakantie adres).
    c) de klant moet de mogelijkheid hebben om de toegang tot de hulpdiensten zelf aan- of af te zetten (als je een Belgisch VOIP nummer gebruikt in het buitenland heb je geen toegang tot de 100 nodig)
  • juridisch: de VOIP providers moeten zich contractueel kunnen indekken indien de adresgegevens niet correct zijn (als bijvoorbeeld de brandweer naar een verkeerde locatie gestuurd wordt).
Dus er is nog wel wat werk aan de winkel .... maar alle problemen zijn oplosbaar als de wil er is (of de wettelijke context / verplichting)

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben volledig akkoord Philippe. Met de huidige IP telefooncentrales is er trouwens ook geen garantie dat de noodoproep in de correcte centrale terechtkomt. Als eindgebruiker zou je gewoon je adres moeten kunnen doorgeven waarop je een bepaald nummer gaat gebruiken zodat dit dan wordt doorgegeven aan de noodcentrale.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1699
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Bij een gsm weten ze je locatie toch ook niet dus ik snap niet waarom ze daar toch zo moeilijk over doen.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

philippe_d schreef:Maar quistnix had het deze keer toch ook niet juist ;) - of is Eva mis ??
Philippe.
redman schreef:Alhoewel quistnix al veel nuttige informatie heeft gegeven hier op het forum denk ik toch dat hij fout is over i-talk.
Wij hebben geen bericht gehad dat i-talk terug aktief is en het komt bij ons ook niet voor tijdens de installaties.

Misschien kan quistnix toch nog eens napluizen of dit wel bestelbaar is.

Het gaat natuurlijk over i-talk, i-office daarentegen is wel bestelbaar.
Zamba schreef:I-Talk is momenteel niet verkrijgbaar!
Het is duidelijk dat ik het mis heb, waarvoor m'n excuses. Ik ga eens napluizen op welke manier en met welke marketingterm VoIP tegenwoordig wordt aangeboden/verkocht.
Goztow schreef:Ik ben toch blij dat ik nog altijd mijn iTalk die ik toentertijd heb besteld kan behouden :). Dat werkt eigenlijk perfect.
Ja, ik ook. En dat was bovendien gratis als je over een vaste lijn beschikte. Werkt inderdaad perfect, zowel met het telefoontoestel dat aangesloten is op de BBOX-2 als met de Softphone software vanaf de PC.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

redman schreef:Bij een gsm weten ze je locatie toch ook niet dus ik snap niet waarom ze daar toch zo moeilijk over doen.
gsm maakt gebruik van minimum één mast waar je op aangelogt bent. soms zelfs 2, 3 of meer. Hoe meer masten, hoe beter je een plaatsbepaling kan doen!

Rest ga ik vanavond wel beantwoorden :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1699
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Tis juist dat, als ge aan één mast vasthangt is je positiebepaling belangen niet goed genoeg zodat de hulpdiensten je direct kunnen vinden.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gaat perfect met één mast...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1699
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Dit kan al een paar honders meters fout zitten, dit al kan problematisch zijn om je op te sporen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

In de eerste plaats gaat het om te bepalen welke noodcentrale het dichtste bij is, dus dan zal die 100m heus geen verschil maken. Zelfs met meerdere masten is er geen mogelijkheid om op een redelijke termijn een correcte plaatsbepaling te doen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Dacht dat dat met 3 masten tot op enkele meters na te bepalen was? Google Maps enzo hebben toch toegang tot die gegevens?
Enfin ja, 't gaat nu over VoIP, en dat heeft hier niks mee te maken.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Met 3 masten is dit zeker mogelijk! En wees gerust, zelfs met 2 kan je al wat aanvangen. Hetzelfde principe van GPS hé.

En met VoIP zijn er nog altijd beperkingen. BIPT laat toe welke nooddiensten kunnen bellen en wie niet.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

meon schreef:Enfin ja, 't gaat nu over VoIP, en dat heeft hier niks mee te maken.
De discussie over de GSM kwam door de vergelijking met VOIP:
- Eén van de redenen waarom je via VOIP geen noodnummers kan bellen, is dat de hulpdiensten het adres vanwaar de oproep komt, niet kan achterhalen (wegens nomadisch gebruik).
- Vandaar de vergelijking met de GSM: als je met een GSM een noodnummer draait, kunnen de hulpdiensten ook het adres niet achterhalen vanwaar de oproep komt. Dus de reden van "adres onbekend" is niet doorslaggevend.

Wat Krisken vertelt over de "plaatsbepaling" via de masten lost het probleem van het adres niet op. Het enige wat daarmee gebeurt is - zoals Trojan al zei - het doorschakelen naar de correcte noodcentrale (wat bij VoIP al moeilijker is).

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Nooddiensten bereiken met nomadische VoIP nummers gaat wel bij EDPnet. De reden is dat zij niet toelaten dat je je nummer op een andere locatie gebruikt dan die die je opgegeven hebt.
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Zamba schreef:I-Talk is momenteel niet verkrijgbaar!
Klopt. Heb mij ondertussen bevraagd. Enkel via I-Office kan men VOIP bekomen. I-Talk zou ten vroegste in 2012 terugkeren, maar ik heb daar verder geen details over. Wel is het uiteraard zo, dat alle bestaande i-Talk klanten (waaronder mezelf) deze dienst kunnen blijven gebruiken met alle nodige support.

Voor vragen over VOIP oplossingen bij Belgacom moet men bij marketing zijn. Ikzelf ben maar een nederige technische medewerker.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15154
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

15 zweepslagen voor de foutieve informatie! :D
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Aan alles is er een voordeel.
Nu weet Belgacom (als ze meelezen), dat de info over i-Talk op hun site dringend aan aanpassing toe is.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7442
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

zou italk terug zijn.
Als ik belde naarde technischte dienst om een profiel te achterhalen kwam ik in het menu problemen met uw italk tegen.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 910
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

quistnix schreef: Wel is het uiteraard zo, dat alle bestaande i-Talk klanten (waaronder mezelf) deze dienst kunnen blijven gebruiken met alle nodige support.
proximusboyke schreef:Als ik belde naarde technischte dienst om een profiel te achterhalen kwam ik in het menu problemen met uw italk tegen.
zal dus wel gewoon voor de bestaande I-Talk klanten zijn, zeker?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

proximusboyke schreef:zou italk terug zijn.
Als ik belde naarde technischte dienst om een profiel te achterhalen kwam ik in het menu problemen met uw italk tegen.
Er zijn heus wel nog bestaande klanten met I-Talk hoor...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Gewoon uit interesse .... hoeveel i-Talk klanten zou Belgacom hebben?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Alle SNOW klanten gebruiken eigenlijk ook i-Talk bij Belgacom. Hoeveel er in totaal zijn, geen flauw idee.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”