Goztow schreef:Zelfs toen ik opmerkte dat een vriend (zie forum hier) 2 maanden internet had weten los te peuteren, was dit "in het systeem niet beschikbaar".
Als je met die "vriend" mijn post bedoelde, dan is dat inderdaad zo. Ik heb gebeld om die 50% voor 6 maanden los te peuteren maar dat ging niet. Maar:
* Mijn jaarcontract was juist afgelopen en ik heb expliciet vermeld dat ik aan het rondkijken was wat het voordeligst was voor mij en dat ik dan bij hun promotie uitkwam. Ik heb dan ook gezegd dat indien ik die promotie niet kon krijgen ik groenere oorden zou opzoeken.

Toen stelden ze mij 2 maanden gratis voor mits verlenging met een jaar wat ik aanvaard heb. De kans dat ik effectief zou veranderen was redelijk klein

omdat mijn huidig abonnement (Generation) voor mij het voordeligst is (rekening houdend met mijn tevredenheid bij Belgacom), alleen overschakelen naar een Favorite met die korting was voordeliger (op jaarbasis).
* Ik heb hetzelfde geprobeerd een maand vóór mijn jaarcontract zou aflopen en toen kreeg ik een njet. Ik kon wel als ik wou van die 6 maanden onbeperkt volume aan €5 ipv €10 genieten. Dat heb ik ook nog geprobeerd los te peuteren maar kreeg ik dan deze keer weer niet.
* Ik heb een BTW-nr en ben een business-klant bij Belgacom, ook al heb ik een particulier abonnement. Ik heb ook met de business klantendienst gebeld (0800 22 500) en ik heb verscheidene andere abonnementen (telefonie, gsm)
* Eerste oproep was in de late namiddag (doorschakeling naar particuliere klantendienst? medewerker niet zo fris en goedgezind meer aan het eind van een lange dag?) en de tweede vroeg op de ochtend.
Ik zie dus volgende mogelijke redenen dat ik de korting gekregen heb:
* Jaarcontract afgelopen
* Business-klant
* Meerdere abonnementen
* Goodwill van persoon aan de lijn
* Tijdstip oproep
Of een combinatie van
De enige bedenking die ik mij achteraf nog gemaakt heb is dat ik op mijn eerstvolgende factuur eens goed moet kijken of ze mij niet stiekem naar een gewone Favorite hebben omgezet, maar indien dit zo is dan zal ik snel weer aan de lijn hangen want daar heb ik niet mee ingestemd
PS: als ik proximusboyke zijn post zie heb ik nog niet hard genoeg gepingeld