Overschakeling ATM naar ethernet netwerk

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Bij ons staat in de cabine de overschakeling eind dit jaar gepland. Overschakeling van ATM naar ethernet (mogelijkheid tot vdsl 2). Houdt Belgacom zich aan deze datum of kan dat in werkelijkheid erg verschillen met wat BC belooft aan de ISP's? Of moet Belgacom boetes betalen elke dag er vertraging is?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Heb je het nu over PPPoA -> PPPoE?
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Dat is hetzelfde hé.

The Point-to-Point Protocol over ATM (PPPoA) ----> The Point-to-Point Protocol over Ethernet (PPPoE)
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

vroeg me toch hetzelfde af hoor :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

koekie schreef:Dat is hetzelfde hé.

The Point-to-Point Protocol over ATM (PPPoA) ----> The Point-to-Point Protocol over Ethernet (PPPoE)
Dat is helemaal niet hetzelfde. PPPPOE bestond 10 jaar geleden ook al. En toen was alles nog ATM. Een modem die verbonden is met een LAN kabel op een Ethernet netwerkkaart in een PC gebruikt het PPPOE protocol. Een USB modem zoals de fameuze groene kwal is een PPPOA modem.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

quistnix schreef:de fameuze groene kwal is een PPPOA modem.
Dat is/was een manta, geen kwal :P. Ding ondersteunt overigens OOK PPPoE, maar dan had je daar RasPPPoE voor nodig en allerlei ellende die je niet wilde hebben :)
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Dat groene ding moet ergens nog op zolder liggen. Werkte dat niet op ISDN? :P

http://annunci.studenti.it/italia/perif ... catel.html

UPDATE

Blijkbaar adsl versie en isdn (naar onder scrollen)

http://speedtouch.hysplace.co.uk/
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

meon schreef:Dat is/was een manta, geen kwal :P.
Toch is die bij Belgacom het best bekend als de kwal :lol: Had nog nooit gehoord over die manta, maar staat idd. met die naam in de link die koekie hierboven heeft gegeven
koekie schreef:Bij ons staat in de cabine de overschakeling eind dit jaar gepland. Overschakeling van ATM naar ethernet (mogelijkheid tot vdsl 2). Houdt Belgacom zich aan deze datum of kan dat in werkelijkheid erg verschillen met wat BC belooft aan de ISP's? Of moet Belgacom boetes betalen elke dag er vertraging is?
Hoe weet jij dat de overschakeling eind dit jaar gepland is ? Ik heb niet het gevoel dat je veel weet over het verschil tussen een ATM netwerk en een Ethernet netwerk, no offense however.

Wat bedoel je eigenlijk met "wat BC belooft aan de ISP's?" ? Ik heb geen flauw idee over welke beloftes het hier zou gaan. Graag enige duiding gewenst.

Mod edit: dubbele post samengevoegd
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Ik weet deze informatie van een ISP die ik niet bij naam ga noemen. Zij hebben informatie ter beschikking van Belgacom wanneer er upgrades gepland staan in de cabines. Zo is dat het geval in de cabine waar ik op aangesloten zit. Deze gaat eind dit jaar over van atm op ethernet netwerk. Zodoende zal vanaf dan VDSL 2 mogelijk zijn. Nu is dat nog niet het geval. Enkel adsl momenteel.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”