Omdat ik enkel de gratis tv-zenders (één, canvas,..) wil ontvangen op mijn televisietoestel, heb ik mij een binnenantenne aangeschaft. Het gaat hier om een Temium UHF/VHF/FM binnenantenne.
Ik heb deze aangesloten op mijn tv en op het stopcontact. Het toestel staat aan en ik heb mijn tv toestel laten zoeken naar tv-zenders. Het enîge dat ik echter als resultaat krijg is sneeuw op mijn tv.
Ik heb al geprobeerd mijn tv en mijn antenne ergens anders in huis te plaatsen, maar het resultaat blijft hetzelfde. Er is zelfs niet een beetje beeld te bespeuren, dus heb ik geen slechte ontvangst, maar helemaal geen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat mogelijk de oorzaak kan zijn van mijn probleem?
geen ontvangst binnenantenne tv
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De oorzaak van jouw probleem is dat de VRT gestopt is met het uitzenden van het analoge TV signaal.
Je kan dus alleen het digitaal antennesignaal opvangen uit de ether.
Hiervoor moet
a) jouw TV toestel uitgerust zijn met een DVB-T tuner (of een DVB-T settopbox gebruiken)
b) je de gepaste antenne gebruiken.
Philippe.
Je kan dus alleen het digitaal antennesignaal opvangen uit de ether.
Hiervoor moet
a) jouw TV toestel uitgerust zijn met een DVB-T tuner (of een DVB-T settopbox gebruiken)
b) je de gepaste antenne gebruiken.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Tenzij TS zijn TV een "blauw beeld" functie heeft (of iets in dezelfde zin) zal hij in zijn geval altijd sneeuw zien .. z'n TV krijgt namelijk geen enkel signaal binnen noch digitaal noch analoog ... tenzij hij op het "AV" kanaal gaat staan dan blijft z'n TV waarschijnlijk zwart ... 

- Azgard
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb onlangs zelf zo'n antenne in elkaar geklust, wat veel betere resultaten gaf dan het antennetje dat ik gekocht had.
Zelfs voor een a-technisch persoon, zeer simpel in elkaar te boksen, de handleiding vind je hier:
Zelfbouw DVB-T antenne
Zelfs voor een a-technisch persoon, zeer simpel in elkaar te boksen, de handleiding vind je hier:
Zelfbouw DVB-T antenne
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
Ik heb die blikjesantenne ook nagebouwd, werkt veel beter dan een commerciële DVB-T antenne die nog aparte USB power nodig had ....