Waar blijft die snelheidsverhoging naar 30Mbit?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik geloof dat het in september was dat Belgacom bekend maakte dat de snelheid voor Intense werd opgetrokken naar 30Mbit ... onmiddellijk voor nieuwe klanten ... geleidelijk voor bestaande klanten ... zo'n twee maand later ben ik nog steeds wachtende ...

Hebben jullie al iets gezien van deze verhoging?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Blondie,

Wanneer je de zoekhulp zou gebruiken, dan zul je zien dat er hierover al heel wat virtuele inkt gevloeid is op userbase. Er zijn al heel wat Belgacom gebruikers die op 30Mbit zitten, er is helaas ook nog een groep die nog steeds op 20Mbit (of lager) staan. Bij de alternatieve providers is de situatie nog 'dramatischer' : enkel zij die recentelijk overgeschakeld zijn op VDSL2 zitten op 30Mbit. Alle overige niet-BGC gebruikers wachten voor zover ik weet ook nog op de snelheidsverhoging. Zoals je zelf zegt wordt de snelheidsverhoging stelselmatig doorgevoerd voor het einde van het jaar (nog 1,5 maanden). Geduld is dus de boodschap.

Daarnaast moet je je de vraag stellen of je überhaupt in aanmerking komt voor een 30Mbit profiel. BGC heeft een aantal voorwaarden gesteld (die je in andere draadjes kan terugvinden) die vervuld moeten zijn alvorens een lijn naar 30Mbit up te graden. Je komt dus misschien (op dit moment) helemaal niet in aanmerking voor 30Mbit.
blondie2001
Pro Member
Pro Member

Met de tooltjes die beschikbaar zijn lijkt het er inderdaad wel op dat deze snelheid mogelijk zou moeten zijn ...
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Helaas komt het tooltje niet overeen met de lijnwaarden die BGC uitleest volgens hun apparatuur. Het tooltje is maar een benadering van de werkelijkheid. Er zijn al een aantal gebruikers geweest die volgens het tooltje wel recht hadden op een snelheidsverhoging, maar die deze niet gekregen hebben omdat hun lijn toch niet voldoet aan de door BGC gestelde criteria van afstand en lijnverzwakking.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Uzzi schreef:Geduld is dus de boodschap.
Geduld is inderdaad een mooie deugd ;)

Mijn geduld werd verleden week beloond, ben sedert enkele dagen op 30 mbit gezet (56WAR0).
Dus zoals je ziet de roll-out is volop bezig. Maak je pas zorgen als je niet over bent tegen 31/12/10 !!!

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blondie2001
Pro Member
Pro Member

blondie2001 schreef:Met de tooltjes die beschikbaar zijn lijkt het er inderdaad wel op dat deze snelheid mogelijk zou moeten zijn ...
Als ik beschikbaarheidstest van dommel draai dan zou volle snelheid ook mogelijk zijn ... ok dat is ook weer geen garantie ... maar als dommel zegt dat 4.5 Mbit up mogelijk is dan kan ik me moeilijk voorstellen dat BGC gaat zeggen dat 2Mbit up de max is ...
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Er is uiteindelijk maar 1 bedrijf dat beslist of je naar 30mbit kan en dat is Belgacom. Dommel, Edpnet of eender wie heeft daarin niets in de pap te brokken. Er staat op de site van Edpnet ergens een test (even zoeken op het forum) die op basis van jouw gegevens (telefoonnummer of adres) nagaat of je naar 30Mbit/s kan. Volgens wat ik gehoord/gelezen heb, is deze test gebaseerd op de gegevens van BGC. Ook deze test is geen 100% zekerheid, maar het is toch al een goede indicatie.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

philippe_d schreef:
Geduld is inderdaad een mooie deugd ;)

Mijn geduld werd verleden week beloond, ben sedert enkele dagen op 30 mbit gezet (56WAR0).
Dus zoals je ziet de roll-out is volop bezig. Maak je pas zorgen als je niet over bent tegen 31/12/10 !!!

Philippe.
Dat komt dan al een beetje mijn buurt uit. Fingers crossed. Ik zit al bij al nog geen 200 meter van de ROP.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

philippe_d schreef:
Philippe.
Bij mij vorige week van 20 download naar 25 (Gent 09). Ik nam begin dit jaar een toen zogenaamd 'Generation' abonnement. Belgacom wijzigde dit op de facturen naar Internet Favorite, voor Favorite is 25 mb inderdaad het maximum.

Maar ik zie in je ondertekening dat jij ook intekende op 'Generation' ... ? Heb jij dan geen 25 ipv 30 ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Met die 30 Mbps bedoelt hij natuurlijk de SYNC snelheid :wink:
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Dat Belgacom 'Generation' internet abbo is niet meer beschikbaar.

Komt dit nog terug ?

Edit: Welke voorwaarden had dat 'Generation' internet ook al weer ?
- 25 Mpbs down, 200 GB verbruik (FUP mogelijk mits 10 euro/maand opleg)
- Prijs: 35 euro / jaar ? (eerste jaar 30 euro)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Zoals je zelf schrijft, onder die naam bestaat het niet meer, is nu internet favorite
De huidige maxwaarden zijn inderdaad 25 gb downloadsnelheid, 200 GB verbruik
Prijs is net geen 31 euro 1e jaar en daarna net geen 36 euro geloof ik.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

46 euro in de maand (inclusief FUP). Dat is de prijs die ik moest hebben.
Nu betaal ik hiervoor 53 euro in de maand (toch 6 euro/maand duurder).

Hopelijk lanceert Belgacom volgend jaar terug zo een aanbod.
En wordt hier wat reklame voor gemaakt op Userbase :-D

Edit: Al zal ik wel maar kunnen overstappen vanaf december 2011. Tenzij ik vroeger mijn abonnement kan/mag wijzigen. Ik ben nu een nieuwe klant (in wording :wink:)

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Paar misverstanden uit de weg ruimen ;)
- De naam Internet Generation bestaat wel nog, alleen je kan het niet meer aanvragen.
- Bestaande Internet Generation klanten blijven de voorwaarden behouden:
. Internet Generation = Internet Favourite (25 mbps down, 3.5 mbps up) maar met volgende kortingen:
. 30,15 € per maand gedurende 12 maanden, daarna 35,15 € per maand (in plaats van 42,90). Korting = 7,75 €
. extra volume van 100 GB (korting 9.99 € volgens factuur)

De formule Generation + FUP heeft m.i. nooit bestaan. Dus ook geen formule aan 46 € ...

Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
jimghw
Member
Member
Bedankt: 12 keer

Hey Philippe,

Ik kan nogtants de optie "Volume Pack Unlimited Surf voortaan zonder maandelijkse volumelimiet. € 10.00/maand" kopen via het belgacom e-services systeem, terwijl ik het generation abo heb.

Dit is dus gewoon mogelijk...

Grtz,
Jim
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Sorry, dan is mijn info inderdaad verkeerd.
Dus bestaande klanten kunnen toch "unlimited" erbij kopen (totaal wordt dan 45.15€)
Philippe.
blondie2001
Pro Member
Pro Member

philippe_d schreef:Sorry, dan is mijn info inderdaad verkeerd.
Dus bestaande klanten kunnen toch "unlimited" erbij kopen (totaal wordt dan 45.15€)
Philippe.
Hmmm ... voor 5 euro meer heb jij er bij scarlet nog eens tel en bgc tv bij ...

In februari kan ik kosteloos switchen en ben het ernstig aan het overwegen ...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”