Pagina 1 van 1
enkel base naar base?
Geplaatst: 17 nov 2010, 20:37
door Regulus
Hallo ..
Kan iemand hier meer inzicht verschaffen?
Mijn echtgenote kreeg vandaag een gsm kado van onze zoon. Omdat ze niet echt veel belt, eentje met een pre-paid kaartje dus.
OK onze zoon test de verbinding, geen probleem. (maar hij heeft ook base ..)
Deze avond thuis gekomen .. geprobeerd te bellen met onze vaste telefoon (Belgacom) en met onze 2e gsm (Proximus) .. krijg enkel die vervelende engelse boodschap dat het nummer niet bestaat of fout is, doe maar opnieuw ..
Op de helpdesk (na uren kunst en vliegwerk) weet men mijn vrouw te vertellend at ze de simkaart in een andere gsm moet steken en een sms versturen naar haar eigen nummer LOVL! Kwadratische knulligheid. Ik zal een brief aan mijzelf schrijven en 'm dan beneden in mijn bus gaan stoppen om de b-post te testen!..

.. zelfde probeersel met de nieuwe gsm, uit puur onnozelheid, zelfde knullige resultaat natuurlijk ..
.. en nu? .. uw gewaardeerde medewerking wordt heel erg op prijs gesteld!!
TIA & mvg
Re: enkel base naar base?
Geplaatst: 17 nov 2010, 21:06
door lithion
Het nummer zal nog niet gekend zijn bij Belgacom zeker? Werkt het vanaf Telenet en Mobistar?
Re: enkel base naar base?
Geplaatst: 17 nov 2010, 22:11
door meon
Portering zal nog niet voltooid zijn.
Wat zegt het nummer op
www.1299.be ?
Re: enkel base naar base?
Geplaatst: 17 nov 2010, 22:26
door LPS
Regulus schreef:Op de helpdesk (na uren kunst en vliegwerk) weet men mijn vrouw te vertellend at ze de simkaart in een andere gsm moet steken en een sms versturen naar haar eigen nummer LOVL! Kwadratische knulligheid. Ik zal een brief aan mijzelf schrijven en 'm dan beneden in mijn bus gaan stoppen om de b-post te testen!..

.. zelfde probeersel met de nieuwe gsm, uit puur onnozelheid, zelfde knullige resultaat natuurlijk ..
Uw vergelijking is niet correct, je zou hem via de post naar jezelf moeten versturen, idd, om bpost te testen. Zo knullig is dat dus niet ^^.
En waarom is die werkwijze vreemd? Bij de operatoren vragen ze altijd dergelijke cross-tests uit te voeren om uit te sluiten / te ontdekken dat het (g)een probleem is die aan de gsm gelinkt zijn (je weet nooit).
Waarschijnlijk is er een foutje in de servers waardoor enkel BASE zelf weet dat het nummer 'bij BASE hoort'. De andere sturen de gegevens door naar het verkeerde netwerk. De oplossing hiervoor is terugbellen naar BASE, technische fiche laten opmaken met deze uitleg. Zou binnen een dag in orde moeten zijn.
Re: enkel base naar base?
Geplaatst: 17 nov 2010, 22:45
door Regulus
meon schreef:Portering zal nog niet voltooid zijn.
Wat zegt het nummer op
http://www.1299.be ?
Toegekend aan KPN ...

Re: enkel base naar base?
Geplaatst: 17 nov 2010, 22:47
door Regulus
lithion schreef:Het nummer zal nog niet gekend zijn bij Belgacom zeker? Werkt het vanaf Telenet en Mobistar?
Hmm .. ik heb geen Telenet (god forbid!) of Mobistar

Re: enkel base naar base?
Geplaatst: 17 nov 2010, 22:51
door Regulus
LPS schreef:
En waarom is die werkwijze vreemd? Bij de operatoren vragen ze altijd dergelijke cross-tests uit te voeren om uit te sluiten / te ontdekken dat het (g)een probleem is die aan de gsm gelinkt zijn (je weet nooit).
als men de helpdesk medewerker zegt dat bellen van "base naar base" werkt, wat moet hij dit soort knullige test dan nog voorstellen die hem en de klant verder niets meer leert behalve dat base nar base werkt QED!... (eerlijk gezegd dacht ik al lang aan een vertraagde database "push" zou kunnen zijn .. maar meer dan 12uur nodig voor zo'n push?)
Re: enkel base naar base?
Geplaatst: 18 nov 2010, 12:53
door Regulus
Update.
SMS sturen van en naar andere providers lukt nu probleemloos (al deed de eerste sms er 2 uur over om "binnen" te komen), bellen van Base uit kan wel, bellen vanaf een andere provider werkt niet.
Terug naar de Base shop ze weten totaal niet waar het aan ligt. Terug helpdesk gebeld, na de klassiek wachtavonturen toch eindelijk een medewerker aan de lijn gekregen. Ze weten totaal niet waar het aan ligt, schijnbaar hebben ze dat nog nooit voorgehad

... ze zullen de tech dienst inlichten ...

cool, mijn echtgenote vertrekt morgen avond op vakantie en is dus telefonisch onbereikbaar met een splinternieuwe gsm inclusief kaart

goe bezig Base

Re: enkel base naar base?
Geplaatst: 18 nov 2010, 16:16
door Joe de Mannen
Komt er van als je 2 dagen voor afreis een nieuwe GSM +abbo koopt.
Sinds de prijzen van de telecom die van de zitjes in de kerk benaderen kan er vanalles mislopen en is de support navenant. Iets langer op voorhand had beter geweest maar dat zijn vijgen na pasen. Succes met het oplossen.
J.
Re: enkel base naar base?
Geplaatst: 18 nov 2010, 19:18
door Regulus
FYI .. mijn Proximus werkte een uur na aankoop ...
.. en 't is sinds een uurtje opgelost ... ze hebben bij Base op de juiste knopjes gedrukt zeker?

Re: enkel base naar base?
Geplaatst: 18 nov 2010, 19:56
door LPS
Het kunnen evengoed de operatoren waar je niet naar kon bellen / kon door gebeld worden die de knopjes nu correct hebben bediend :')