enkel base naar base?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo ..

Kan iemand hier meer inzicht verschaffen?

Mijn echtgenote kreeg vandaag een gsm kado van onze zoon. Omdat ze niet echt veel belt, eentje met een pre-paid kaartje dus.

OK onze zoon test de verbinding, geen probleem. (maar hij heeft ook base ..)

Deze avond thuis gekomen .. geprobeerd te bellen met onze vaste telefoon (Belgacom) en met onze 2e gsm (Proximus) .. krijg enkel die vervelende engelse boodschap dat het nummer niet bestaat of fout is, doe maar opnieuw ..

Op de helpdesk (na uren kunst en vliegwerk) weet men mijn vrouw te vertellend at ze de simkaart in een andere gsm moet steken en een sms versturen naar haar eigen nummer LOVL! Kwadratische knulligheid. Ik zal een brief aan mijzelf schrijven en 'm dan beneden in mijn bus gaan stoppen om de b-post te testen!.. :roll: .. zelfde probeersel met de nieuwe gsm, uit puur onnozelheid, zelfde knullige resultaat natuurlijk ..

.. en nu? .. uw gewaardeerde medewerking wordt heel erg op prijs gesteld!!
TIA & mvg
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Het nummer zal nog niet gekend zijn bij Belgacom zeker? Werkt het vanaf Telenet en Mobistar?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Portering zal nog niet voltooid zijn.

Wat zegt het nummer op www.1299.be ?
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Regulus schreef:Op de helpdesk (na uren kunst en vliegwerk) weet men mijn vrouw te vertellend at ze de simkaart in een andere gsm moet steken en een sms versturen naar haar eigen nummer LOVL! Kwadratische knulligheid. Ik zal een brief aan mijzelf schrijven en 'm dan beneden in mijn bus gaan stoppen om de b-post te testen!.. :roll: .. zelfde probeersel met de nieuwe gsm, uit puur onnozelheid, zelfde knullige resultaat natuurlijk ..
Uw vergelijking is niet correct, je zou hem via de post naar jezelf moeten versturen, idd, om bpost te testen. Zo knullig is dat dus niet ^^.
En waarom is die werkwijze vreemd? Bij de operatoren vragen ze altijd dergelijke cross-tests uit te voeren om uit te sluiten / te ontdekken dat het (g)een probleem is die aan de gsm gelinkt zijn (je weet nooit).

Waarschijnlijk is er een foutje in de servers waardoor enkel BASE zelf weet dat het nummer 'bij BASE hoort'. De andere sturen de gegevens door naar het verkeerde netwerk. De oplossing hiervoor is terugbellen naar BASE, technische fiche laten opmaken met deze uitleg. Zou binnen een dag in orde moeten zijn.
Regulus
Pro Member
Pro Member

meon schreef:Portering zal nog niet voltooid zijn.

Wat zegt het nummer op http://www.1299.be ?
Toegekend aan KPN ... :???:
Regulus
Pro Member
Pro Member

lithion schreef:Het nummer zal nog niet gekend zijn bij Belgacom zeker? Werkt het vanaf Telenet en Mobistar?
Hmm .. ik heb geen Telenet (god forbid!) of Mobistar :wink:
Regulus
Pro Member
Pro Member

LPS schreef: En waarom is die werkwijze vreemd? Bij de operatoren vragen ze altijd dergelijke cross-tests uit te voeren om uit te sluiten / te ontdekken dat het (g)een probleem is die aan de gsm gelinkt zijn (je weet nooit).
als men de helpdesk medewerker zegt dat bellen van "base naar base" werkt, wat moet hij dit soort knullige test dan nog voorstellen die hem en de klant verder niets meer leert behalve dat base nar base werkt QED!... (eerlijk gezegd dacht ik al lang aan een vertraagde database "push" zou kunnen zijn .. maar meer dan 12uur nodig voor zo'n push?)
Regulus
Pro Member
Pro Member

Update.
SMS sturen van en naar andere providers lukt nu probleemloos (al deed de eerste sms er 2 uur over om "binnen" te komen), bellen van Base uit kan wel, bellen vanaf een andere provider werkt niet.
Terug naar de Base shop ze weten totaal niet waar het aan ligt. Terug helpdesk gebeld, na de klassiek wachtavonturen toch eindelijk een medewerker aan de lijn gekregen. Ze weten totaal niet waar het aan ligt, schijnbaar hebben ze dat nog nooit voorgehad :twisted: ... ze zullen de tech dienst inlichten ... 8) cool, mijn echtgenote vertrekt morgen avond op vakantie en is dus telefonisch onbereikbaar met een splinternieuwe gsm inclusief kaart :twisted: goe bezig Base :angel:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Komt er van als je 2 dagen voor afreis een nieuwe GSM +abbo koopt.
Sinds de prijzen van de telecom die van de zitjes in de kerk benaderen kan er vanalles mislopen en is de support navenant. Iets langer op voorhand had beter geweest maar dat zijn vijgen na pasen. Succes met het oplossen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Regulus
Pro Member
Pro Member

FYI .. mijn Proximus werkte een uur na aankoop ... :roll:
.. en 't is sinds een uurtje opgelost ... ze hebben bij Base op de juiste knopjes gedrukt zeker? :roll: :wink:
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Het kunnen evengoed de operatoren waar je niet naar kon bellen / kon door gebeld worden die de knopjes nu correct hebben bediend :')
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”