Scarlet Modem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Even een vraagje ivm de modem van Scarlet.
De modem staat langs voor in het huis. Vanaf de poort TV1 op de modem vertrekt een kabel naar zo'n Devolo powerline adapter (Devolo1). Uit Devolo2 komt dan het signaal die doorverbonden is aan de Belgacom HD-Recorder. Tot dus zover werkt deze opstelling perfect!

Ik heb echter nog een media center pc'tje staan naast die Belgacom HD-Recorder waar ook bekabeld internet zou moeten worden op aangesloten. Mijn vraag is nu: kan ik de netwerkkabel die uit de Devolo2 komt aansluiten op een Switch/Router en dan vanaf de Switch/Router doorverbinden naar het media pc'tje en naar de Belgacom HD-Recorder?

Alles in het zwart getekend is de bestaande werkende methode, in het rood is eigenlijk mijn methode die ik zou willen gebruiken en die dus ook mijn vraag is.
http://lh3.ggpht.com/_Mad2bxvnD9A/TOO0H ... ternet.jpg

Ik vrees dat het niet lukt daar het TV signaal en het internet signaal op een andere VLAN zijn aangesloten zeker?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Argon schreef:Ik vrees dat het niet lukt daar het TV signaal en het internet signaal op een andere VLAN zijn aangesloten zeker?
Jep. Dat gaat niet lukken.

Ik dacht dat er ergens op de forum een voorbeeld was waarbij er twee verschillende elektriciteitsadaptoren werden gebruikt om zo twee netwerkcircuits(TV + Int) over uw elektriciteitsnet te sturen. Maar ik zou niet weten welke twee merken dat zouden zijn.

Ik vermoed dat er ook geen mogelijkheid bestaat om uw sagem vlak bij de TV te zetten? (Zonder uw inkomende koperdraad extreem te verlengen cfr. signaalverlies)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

driesve schreef: Ik dacht dat er ergens op de forum een voorbeeld was waarbij er twee verschillende elektriciteitsadaptoren werden gebruikt om zo twee netwerkcircuits(TV + Int) over uw elektriciteitsnet te sturen. Maar ik zou niet weten welke twee merken dat zouden zijn.
Dat kan perfect met 4 Powerline's, die je twee-per-twee "pairt".
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Ik heb 6 zo'n Devolo dLAN 200 AVsmart adapters ( http://www.devolo.com/consumer/70_dlan- ... .html?l=en )
Misschien best proberen om toch een upt kabel vanaf de modem te leggen tot aan de belgacom HD Recorder daar ik op het bovenverdiep ook nog internet wil via deze powerline adapters.

Zoals philippe_d zegt is het misschien wel mogelijk, maar dan zou ik al bij de modem 2 adapters moeten inpluggen (heb maar 1 stopcontact). Ene voor de VLAN van tv en ene voor de gewone LAN verbindingen. Beetje teveel van het goeie naar mijn gedacht. Ik bekijk vanavond eens als ik toch maar geen kabel kan leggen van de modem naar de Belgacom HD-Recorder en dan enkel de adapters gebruik voor het LAN gedeelte.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”