ExpressnetXL ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
salli
Starter
Starter

Graag reacties hierop want ik ben zeker niet alleen.

Reeds vele jaren heb ik internet via Telenet nl: Expressnet. ( 42.91 eur )
Na lang overwegen heb ik de overstap gemaakt naar een GroovyShake+ omdat ik nu ook intresse heb voor digitale tv.
Heb probleem dat ik nu ervaar dat is dat ik op verschillende plaatsen informatie heb verkregen die helaas niet correct is.
Zo ook bij de Telenet klantendienst en het Telenet verdeelpunt waar ik de GroovyShake actief heb laten maken.

Mijn probleem:

Een Groovy Shake+ : Internet & Digitale TV : het pakket dat Expressnet XL (30 Mbps down, 1.25 Mpbs up en 80 GB volume) combineert met een pakket digitale TV (incl huur van de HD digicorder) kost momenteel bij Telenet: 52 euro per maand.

Mijn vorig internet Expressnet (30 Mbps down, 1.25 Mpbs up en 80 GB volume) betaalde ik 42.91 euro per maand.

Als ik echter de producten los van elkaar zou betalen (dus niet in hun voordeelpakket Shake) dan zou ik betalen:
- Expressnet (zelfde modaliteiten : 30 Mbps down, 1.25 Mpbs up en 80 GB volume) aan 42,91 euro per maand
- Digitale tv (inclusief huur HD digicorder) : 8 euro per maand
of in totaal 50,91 euro per maand.

Vragen naar het verschil via de klantendienst van Telenet, laatste maal geinformeerd op 15/10 is het antwoordt net zoals op andere keren en zoals in het verdeelpunt ... :
Uw internet veranderd naar XL met als gevolg het wordt sneller en u krijgt meer volume.

Tevens vermeld de site van Telenet,

Wat zijn de voordelen van de Shakes:
Met een Shake combineer/bundel je de Telenet diensten en geniet je van een voordelig tarief.

Internet -> meer volume, nog sneller surfen
Digitale tv -> ultieme High Definition en Comfort Experience met digitale tv en het HD XL-Pack
Een eerste antwoordt van Telenet dat het verschil in de prijs het HD XL Pack omvat.

De vermelding op de site:

HD XL Pack is gratis ingebrepen in de Shakes+ met Telenet Digitale TV of apart verkrijgbaar aan € 10/maand (jaarovereenkomst) als je Telenet Digitale TV hebt.

Voor het HD XL Pack vermeld men hier incl btw 5 eur aan waar de site vermeld 'gratis inbegrepen ' en men vermeld onderaan een korting voor HD XL PACK van 1.34 eur dus blijft er 3.66 eur over. (gratis ? )

Op 15/10 werd het nog onduidelijker, de persoon van de telenet klantendienst heeft na 2 maal navraag dit moeten toegeven dat het inderdaad hetzelfde was maar kwam dan met een uitleg over ip-adressen waar ik op de site niks van terug vind.

Wat niet wegneemt dat zelfs Telenet draadloze routers levert waardoor je technisch gezien alvast tientallen pc's kan aansluiten via dezelfde verbinding.
Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat er klanten zijn bij Telenet die daarom een duurdere Shake optie kiezen.
Ons gesprek heeft meer dan een half uur in beslag genomen maar het werd zelfs voor de klantendienst onduidelijk .

Mijn volgende vraag:
Ik heb van Telenet een uiteenzetting gekregen van de factuur van mijn overstap naar de Shake.
En mijn internet van 42.91 eur is plots na de overstap naar XL 15.09 eur duurder geworden nl 58 Eur btw in.
Dit is op zich al zeer merkwaardig daar het hier blijkbaar om hetzelfde produkt gaat enkel vermeld men nu blijkbaar XL achter de naam.
Op mijn vraag hierop kreeg ik als antwoordt, dat is niet belangrijk u moet enkel op het einde kijken en dat is 52 eur voor het pakket.

Maar waarom betaal ik voorheen 42.90 eur en nu begint men van een internet van 58 eur en daarna de rest van de berekening en zwaaien met wat kortingen , als alles hetzelfde is en enkel het hier dan eventueel gaat over wat ip-adressen voor meerdere pc's kost dit dan nu 58 eur op de factuur

Mijn factuur : incl.btw
ExpressNet XL a….. € 47.93 € 58,00
Huur HD Digicorder, inclusief HD Start en FlexView DTV... € 6,61 € 8,00
HD XL Pack DTV... € 4,46 € 5,00
Shake+ korting € - 14,60 € - 17,66
Shake+ korting (HD XL Pack) € - 1,19 € - 1,34

U betaalt maandelijks voor uw Shake € 52,00

Ik kan hier totaal niet volgen en blijkbaar ben ik niet de enige zelfs de klantendienst van telenet en de verkoopspunten kunnen hier geen uiteenzetting over geven ..
Volgens mij is enkel de naam XL de verandering voor het internet waardoor men een andere prijs heeft kunnen geven aan de Shakes maar men blijkbaar zelf niet wil vermelden dat er geen verschil meer is tussen beide.

Graag wil ik hier nu een duidelijk antwoordt op want ik en zelfs degene die het zouden moeten weten geraken hier niet aan uit.

De enige reactie dat ik van Telenet ontvangen heb op 18/10 is :
Wij hebben uw terechte opmerkingen doorgestuurd naar de verantwoordelijke dienst. Jammer genoeg kan ik u op dit ogenblik geen antwoord geven. Zodra wij meer informatie hebben, sturen wij u deze door.Indien u wenst kunnen wij uw ExpressNetXL terug aanpassen naar een ExpressNet. Met uw akkoord brengen wij dit in orde.
Wij hopen alvast dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven en bieden u onze oprechte excuses aan voor het ongemak.

Ik hoop dat u begrijpt dat dit voor mij zeer onduidelijk is door foutieve informatie betreffende de Shake en volgens mij enige misleiding van Telenet zoals men op de site vermeld: Met een Shake combineer/bundel je de Telenet diensten en geniet je van een voordelig tarief en de onduidelijkheid over dat het HD XL Pack gratis is ingebrepen in de Shakes+ met Telenet Digitale TV en deze dan toch in de afrekening vermeld, waar is dan het voordelig tarief voor mij.

De reactie van telenet via de ombudsman heb ik nog niet gekregen , wel al een telfoon van telenet waar men mij over de hele lijn gelijk geeft , maar nog geen officiele reactie hierop.
De site is nog steeds niet aangepast ondanks de belofte van telenet.
Reageer aub zo alleen kan dit verholpen worden.

[Edit Mod]
- drie-dubbele post verwijderd
- onnodige lege regels verwijderd
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Zelf vind ik die niet zo moeilijk. Ik heb dit hier trouwens al eens aangekaart m.b.t. Shake+ die dezelfde 'problemen' heeft.

Je Groovyshake+ (let op de plus) bevat:
ExpressNet 42,91 euro
Digicorder 8 euro
HD XL pakket 10 euro
Totaal: 60,91 euro

Dus ja, je bespaart weldegelijk met de shake.
Zelf vind ik het onverantwoord dat je het HD XL pakket MOET nemen. Uiteindelijk moet je iets nemen wat veel te duur is voor wat het maar is.
Dus ja, je kan beter de producten afzonderlijk bestellen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Telenet past trouwens regelmatig z'n aanbod aan... en als je goed kijkt word je als klant op die manier min of meer gepushed naar een formule die je vaak niet nodig hebt (gans het Shake versus Shake+ verhaal), maar er wel enkele euro's extra door zal betalen (en dat maal enkele miljoenen klanten en je kan de rekening maken).

Grondig vergelijken wat je krijgt en nodig hebt is dus steeds de boodschap !
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Je moet ook oppassen dacht ik als je downgraded van formule. Als straf :roll: dien je hiervoor 50 euro te betalen. Van durven gesproken.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Als je hard genoeg klaagt gelijk ik krijg je de downgrade gratis :P
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

titanium schreef:Als je hard genoeg klaagt gelijk ik krijg je de downgrade gratis :P
niet veel woorden aan vuil maken: als ze niet willen vragen dat ze je doorverbinden met kwaliteitsopvolging wie weet krijg je dan nog een maand of 2 extra gratis!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”