Ben mijn brief met login en paswoord kwijt.
Voorlopig is dit geen probleem omdat alles nog werkt , maar zou het paswoord willen weten wanneer er iets zou mislopen.
Wanneer ik in de e-services het paswoord veranderd wordt deze dan direct aangenomen zodat ik deze ook in de modem kan veranderen of kan ik bij de klantendienst een duplicaat vragen van de brief met aanmeldings gegevens.
Wanneer ik dan toch mijn paswoord zou veranderen in de services is dan ook geldig voor email of kan deze anders ingesteld worden ?
Paswoord kwijt
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Voor zover ik weet kan je in e-services het ADSL paswoord en e-mail paswoord apart wijzigen.
Philippe.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- kaas2
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Als je een nieuw paswoord voor e service wil moet je dit aanvragen bij een BGC winkel, zij sturen dit dan binnen drie dagen naar thuis adres. Veronderstel dat dit ook wel via de klantendienst kan.
Voor de andere paswoorden (vdsl en e-mail) kan iku niet helpen
Wat wijziging van paswoorden betreft, je zal je oude moeten kennen om het te kunnen wijzigen?
Voor de andere paswoorden (vdsl en e-mail) kan iku niet helpen
Wat wijziging van paswoorden betreft, je zal je oude moeten kennen om het te kunnen wijzigen?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik denk dat je met de code die op je factuur staat, je e-services paswoord kan resetten.
Maar dat was de vraag niet van de TS. Ik neem aan dat hij nog altijd zijn e-services paswoord kent (of zich als nieuwe gebruiker in e-services wil aanmelden (met de code op de factuur).
Als je dan in e-services bent kan de paswoorden wijzigen, zonder het oude paswoord te kennen:
PS: In het eerste veld (nieuw paswoord) staat je huidig paswoord onder de *******
Als je in Fireox de "Unhide passwords" add-on hebt ge-installeerd kan je dit in klaartekst uitlezen.
Idem voor al je mailbox paswoorden.
Philippe.
Maar dat was de vraag niet van de TS. Ik neem aan dat hij nog altijd zijn e-services paswoord kent (of zich als nieuwe gebruiker in e-services wil aanmelden (met de code op de factuur).
Als je dan in e-services bent kan de paswoorden wijzigen, zonder het oude paswoord te kennen:
Code: Selecteer alles
Het paswoord wijzigen
Huidige internetverbinding : fx123456
Soort verbinding : Internet Favorite zonder vaste lijn
Hieronder kan u het paswoord van uw internetverbinding wijzigen. Uw paswoord hier wijzigen, betekent ook dat u bij de volgende internetverbinding de aanpassing ervan op uw computer dient uit te voeren.
Nieuw paswoord : *********
Bevestiging van het paswoord : ______
Als je in Fireox de "Unhide passwords" add-on hebt ge-installeerd kan je dit in klaartekst uitlezen.
Idem voor al je mailbox paswoorden.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Indien je je e-mail passwoord nog nooit hebt veranderd, is dat hetzelfde als je ADSL-login passwoord. Als dat het geval is kan je Mail PassView van Nirsoft http://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html gebruiken om je e-mail passwoord (en dus je ADSL passwoord) terug te vinden. Indien je je e-mail passwoord hebt gewijzigd, zal dit uiteraard niet werken.
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
- jphermans
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 109 keer
Bedankt voor de reakties , zal maandag proberen om via de klantendienst mijn origineel paswoord terug te krijgen.
Anders verander ik die via de e-serivces en zal ik de nieuwe noteren.
Anders verander ik die via de e-serivces en zal ik de nieuwe noteren.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Je kan ook proberen in te loggen met als login "[email protected]" en als wachwoord "test". Dit doe je ofwel in de modem/router ofwel door een nieuwe PPPOE sessie te starten vanaf je PC.
Met deze combinatie van login/wachtwoord is het enkel en alleen mogelijk om naar de Belgacom site te surfen om dan via e-Services je wachtwoord te resetten, m.a.w. je krijgt nooit ofte nooit je bestaande wachtwoord terug, maar je kan wel met het nieuwe wachtwoord die je is toegewezen nogmaals inloggen op e-Services om je eigen wachtwoord in te stellen.
Met de gegevens login/wachtwoord van hierboven is het ook heel erg gemakkellijk om basic connectiviteit te testen, voornamelijk voor techniekers maar ook voor klanten. Als je in de modem/router of via een PPPOE sessie vanaf de PC er in slaagt een connectie te maken met:
login: [email protected]
wachtwoord: test
(case sensitive !!!! dus allemaal met kleine letters)
dan is het voor 100 % duidelijk dat er geen probleem is met de connectiviteit ansich. Hoogstwaarschijnlijk is er dan een probleem met de combinatie login/wachtwoord of een probleem bij de radiusserver.
Met deze combinatie van login/wachtwoord is het enkel en alleen mogelijk om naar de Belgacom site te surfen om dan via e-Services je wachtwoord te resetten, m.a.w. je krijgt nooit ofte nooit je bestaande wachtwoord terug, maar je kan wel met het nieuwe wachtwoord die je is toegewezen nogmaals inloggen op e-Services om je eigen wachtwoord in te stellen.
Met de gegevens login/wachtwoord van hierboven is het ook heel erg gemakkellijk om basic connectiviteit te testen, voornamelijk voor techniekers maar ook voor klanten. Als je in de modem/router of via een PPPOE sessie vanaf de PC er in slaagt een connectie te maken met:
login: [email protected]
wachtwoord: test
(case sensitive !!!! dus allemaal met kleine letters)
dan is het voor 100 % duidelijk dat er geen probleem is met de connectiviteit ansich. Hoogstwaarschijnlijk is er dan een probleem met de combinatie login/wachtwoord of een probleem bij de radiusserver.