Ik vraag me af of het mogelijk is om een mediaspeler met een ingebouwde analoge TV-tuner te vinden waarmee er tv-programma's kunnen opgenomen worden op de HDD? Indien wel, welke mogelijkheden zijn er?
Ik weet dat het mogelijk is om een kleine pc in elkaar te draaien maar we hebben geen zin om zelf te beginnen prullen met een computer, wellicht een rommel-OS, codec's, etc. We willen graag een apparaat kopen dat werkt analoog aan bijvoorbeeld een tv: opzetten en in de zetel ploffen. Bedankt alvast!
Mediaspeler met TV-tuner
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Emtec heeft een heel gamma, zowel met analoge als digitale (dvb-t in dat geval) tuners als zelfs een combinatie van beide.
Prijs in verhouding met mogelijkheden is zeer gunstig maar de software is dikwijls nogal rommelig.
http://www.emtec.be link moviecube
Prijs in verhouding met mogelijkheden is zeer gunstig maar de software is dikwijls nogal rommelig.
http://www.emtec.be link moviecube
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- Razornord
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 18 keer
Die producten van Emtec zijn wel wat ik bedoelde maar ze zijn ook afkomstig uit de steentijd.
Intussen heb ik wel een alternatief gevonden dat zo ongeveer enige in zijn soort blijkt te zijn: de LG MS400H (die vreemd genoeg niet op de LG-site te vinden is). Heeft alle gangbare functionaliteiten van een mediaspeler maar leeft onder de categorie van de DVD-recorders.
http://www.pixmania.be/be/nl/3778350/ar ... d-rec.html
Intussen heb ik wel een alternatief gevonden dat zo ongeveer enige in zijn soort blijkt te zijn: de LG MS400H (die vreemd genoeg niet op de LG-site te vinden is). Heeft alle gangbare functionaliteiten van een mediaspeler maar leeft onder de categorie van de DVD-recorders.
http://www.pixmania.be/be/nl/3778350/ar ... d-rec.html
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 2 keer
De MS 400H is ook al een ouder toestel en vervangen door de HR 400/500 reeks. DE HR500 reeks is nog niet in BE verkrijgbaar, maar de HR heeft dezelfde eigenschappen als de MS 400H, maar dan met 1080p opname kwaliteit en een blurayspeler.
Het probleem met deze toestellen is compatabiliteit. Men geeft bvb aan dat MKV ondersteunt word, maar dat kan vanalles zijn. Op de site staat wel h.264 compatabiliteit, maar niet de open-source x264 codec, welke gebruikt word in quasi alles wat je download als HD content.
Het zien er knappe toestellen uit, maar ik zou een winkel zoeken waar je die aan het werk kan zien en een USB stick meenemen met een mkv/x264 + srt bestand zodat je kan testen.
Grtz,
Sasuke
Het probleem met deze toestellen is compatabiliteit. Men geeft bvb aan dat MKV ondersteunt word, maar dat kan vanalles zijn. Op de site staat wel h.264 compatabiliteit, maar niet de open-source x264 codec, welke gebruikt word in quasi alles wat je download als HD content.
Het zien er knappe toestellen uit, maar ik zou een winkel zoeken waar je die aan het werk kan zien en een USB stick meenemen met een mkv/x264 + srt bestand zodat je kan testen.
Grtz,
Sasuke
- Razornord
- Pro Member
Bedankt voor de uitleg en de tip! Ik ben nog een leek dus zulke opmerkingen helpen.
Kan die opensourceversie van de h.264-codec enkel getest worden of zijn er manieren om hier achter te komen van op afstand? Wellicht door reviews?
Edit: Ik heb juist die LG HR400 eens bekeken en het is toch niet helemaal hetzelfde. Die HR400 heeft geen DLNA, mist enkele video-ondersteuningen (MKV, AVI, MPEG2,...) en heeft een erg kleine harde schijf. Deze negatieve puntjes zijn beter bij de HR500 maar natuurlijk gaat de prijs ook wel behoorlijk de hoogte in navenant. Het lijkt mij dus dat LG met deze producten vooral de Blue-ray absoluut wilt promoten (waarom oh waarom toch aangezien, volgens mij, dit medium nooit zal doorbreken wegens te duur en voorbijgestreefd) en daarbij bespaart op andere zaken. Heeft er iemand goede alternatieven? Het moet niet per se LG zijn.
Kan die opensourceversie van de h.264-codec enkel getest worden of zijn er manieren om hier achter te komen van op afstand? Wellicht door reviews?
Edit: Ik heb juist die LG HR400 eens bekeken en het is toch niet helemaal hetzelfde. Die HR400 heeft geen DLNA, mist enkele video-ondersteuningen (MKV, AVI, MPEG2,...) en heeft een erg kleine harde schijf. Deze negatieve puntjes zijn beter bij de HR500 maar natuurlijk gaat de prijs ook wel behoorlijk de hoogte in navenant. Het lijkt mij dus dat LG met deze producten vooral de Blue-ray absoluut wilt promoten (waarom oh waarom toch aangezien, volgens mij, dit medium nooit zal doorbreken wegens te duur en voorbijgestreefd) en daarbij bespaart op andere zaken. Heeft er iemand goede alternatieven? Het moet niet per se LG zijn.
Laatst gewijzigd door Razornord 14 nov 2010, 14:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Ik weet niet wat je bedoelt met steentijdperk, model dat ik kocht (s800h) zijn de eerste prijsvermeldingen op internet van december 2009, dat noem ik niet echt oud. Maar dit toestel heeft geen analoge tuner maar dat is nu echt iets uit het steentijdperk... Speelt veel formaten af zonder probleem.
Beeldkwaliteit en geluid heel goed. DVB-T tuner is wel te zwak en zeer rommelige en soms zelfs gebrekkige software (bt torrent, netwerkinstellingen, webradio etc ...)
Beeldkwaliteit en geluid heel goed. DVB-T tuner is wel te zwak en zeer rommelige en soms zelfs gebrekkige software (bt torrent, netwerkinstellingen, webradio etc ...)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- Razornord
- Pro Member
Hmm ik begin me af te vragen of ik niet met verkeerde opvattingen zit: wij hebben hier thuis gewoon nog een analoog tv-abbo bij Telenet. Als ik dan iets wil opnemen op een HDD-recorder, DVD-recorder, mediaspeler of wat dan ook dan moet ik toch een analoge TV-tuner hebben? Of niet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Inderdaad, ivb het type A.C. Ryan Playon!DVR HD PV75100 heeft een analoge tuner het ander model is onduidelijk..
op forum zelf vindt ik op het eerste zicht enkel dit http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=127&t=7030
op forum zelf vindt ik op het eerste zicht enkel dit http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=127&t=7030