Om een account op ebay terug werkende te krijgen laat ebay je bellen naar een +80020080200 nummer met de boodschap dat dit een gratis oproep is (dit wordt ook herhaald tijdens de wachttijd) Ebay-BE.
Ik bel 2x in omdat de lijn de eerste maal de hele tijd bezet bleef (meer dan 15 minuten gewacht). Uiteindelijk geef ik het dan maar op.
Nu blijken de gesprekken gewoon aangerekend te zijn, in de historiek van weepee staat doodleuk International Freephone en de kosten erbij.
Wie speelt hier met mijn voeten, weepee of ebay ?
Gratis oproep niet gratis bij weepee ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Dit valt onder http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_ ... ne_numbers
Bij de WeePee tarieven staat er: USA - Freephone: 0.04 voor setup en 0.25 per minuut.
Volgens mij zijn dit ( http://www.itu.int/cgi-bin/htsh/uifn/ui ... EL&Belgium ) enkel de providers waarbij deze oproepen gratis zijn. Maar kan mij daar ook in vergissen.
Bij de WeePee tarieven staat er: USA - Freephone: 0.04 voor setup en 0.25 per minuut.
Volgens mij zijn dit ( http://www.itu.int/cgi-bin/htsh/uifn/ui ... EL&Belgium ) enkel de providers waarbij deze oproepen gratis zijn. Maar kan mij daar ook in vergissen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3748 keer
- Recent bedankt: 12 keer
"USA Freephone" zijn de +1 800 nummers. Deze nummers zijn toll-free in the VS/NANPA0.driesve schreef:Bij de WeePee tarieven staat er: USA - Freephone: 0.04 voor setup en 0.25 per minuut.
De 00800 nummers ("UIFN") zouden in principe gratis moeten zijn.
Best eens navragen bij WeePee ([email protected]).
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
@fredo66; wat was de reactie van weepee?
Het klopt wel met hun tarievenlijst dat men moet betalen. Is te vinden als land "International free phone".
Bij 3starsnet, belgacom en telenet heb ik het niet kunnen vinden. Wel heb ik dit gevonden;
http://europa.eu/europedirect/call_us/i ... m#how_call
Gratis?* Bel 00 800 67 89 10 11, van overal in de EU.
* Sommige operatoren (en telefooncellen en hotels) bieden geen toegang tot 00800-nummers of brengen deze gesprekken in rekening.
Het klopt wel met hun tarievenlijst dat men moet betalen. Is te vinden als land "International free phone".
Bij 3starsnet, belgacom en telenet heb ik het niet kunnen vinden. Wel heb ik dit gevonden;
http://europa.eu/europedirect/call_us/i ... m#how_call
Gratis?* Bel 00 800 67 89 10 11, van overal in de EU.
* Sommige operatoren (en telefooncellen en hotels) bieden geen toegang tot 00800-nummers of brengen deze gesprekken in rekening.
Onlangs is het me ook opgevallen, dat ik eens betaald voor het gesprek met een (gewoon belgisch) 0800 nummer...
Ik ben hier niet verder op in gegaan, omdat het slechts om een minuut ging.
Ervoor (en na dit gesprek), was het wel telkens gratis. Ergens een foutje waarschijnlijk in hun systeem.
Grtz
Ik ben hier niet verder op in gegaan, omdat het slechts om een minuut ging.
Ervoor (en na dit gesprek), was het wel telkens gratis. Ergens een foutje waarschijnlijk in hun systeem.
Grtz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Gezien de reactie hier dat dit wel kan kloppen, heb ik ook geen actie ondernomen naar weepee toe.WalterB1 schreef:@fredo66; wat was de reactie van weepee?
Het is dan e-bay die wat zorgvuldiger zou mogen zijn in hun communicatie, maar ja, het gratis gesprek zal alleen slaan op vaste lijnen zeker en aan voip denken ze dan niet ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
vraag een gratis USA nummer aan..en gebruik die om naar "001" nummers te bellen...
Voipbuster is ook niet gratis naar 0800 nr's (terwijl fixed line dan weer wel gratis is ?
een 078 nr ging zelfs niet via voipbuster dacht ik (betalend)
Voipbuster is ook niet gratis naar 0800 nr's (terwijl fixed line dan weer wel gratis is ?

een 078 nr ging zelfs niet via voipbuster dacht ik (betalend)
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
En waar kan je gratis (werkende
) +1 nummers vinden?
Meestal zijn die verbonden aan allerlei voorwaarden zoals wonen in US zelf etc toch?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti