Opstartprobleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Hey forummers,

Ik zit met het volgende pc-probleem. Wnr de pc een tijdje afgezet is geweest en ik de pc opstart, dan werkt hij "meestal" zonder probleem. Nu wanneer ik de pc reboot, wil hij niet meer opstarten. Hij slaagt altijd vast bij het biosopstartscherm. soms voor het weergeven van Ram en detectie hdd drives, soms eens erna. Maar vastslagen doetie dan bijna altijd.

Nu heb ik reeds batterijtje eens eruitgehaald, de bios op default gezet, windows opnieuw installed, onderdelen allemaal nagekeken of ze goed zitten...

Maar het rare is dat wanneer hij bv een paar uurtjes heeft afgestaan hij wel opstart, ik kan hem dan dagen en weken laten opstaan en die blijft perfect werken, dus het is ook niet dat hij bv te warm word en dan afslaat.

Weet iemand hoe ik dit kan proberen op te lossen?

Alvast bedankt
GunSmoke
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Kijk eens of je condensatoren niet kapot zijn op je moederbord..
Dit zijn van die lange buisjes met deksel die rond je CPU zitten. Als deze opengebarsten zijn, start je pc niet op wanneer hij lang heeft afgestaan....
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Hij start juist WEL op als hij lang heeft afgestaan, hij start meestal niet meer op na een reboot. Bv na een update van windows, of andere redenen waarom je de pc wil rebooten.

Als je dan wat ligt te "foefelen", pc voeding afzette, na enkele seconden weer opzetten, dan weer powerknop drukken, dan start ie na dit paar keer te proberen soms weer op. Het is dus echt heel wisselvallig.

Ik zal vanavond alle condensatoren eens checken, je weet uiteraard maar nooit.

Alvast bedankt voor de hulp.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Kijk ineens in je bios eens na of je voeding nog de juiste voltages doorgeeft....bij oude voedingen durft er wel eens een te weinig geven, als je dan een wat zwaarder systeem hebt krijg je ook problemen. (al hoewel ik niet denk dat daar het probleem zit)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”