Hey,
Ik ga een beamer aanschaffen, maar nu zit ik met een probleem.
Al mijn apparaten aansluiten op de Logitech Z5500...
Eerst sloot ik al mijn apparaten aan op de tv en dan van de tv met de coax (digitaal) naar de logitech.
Dit is nu met de beamer niet meer mogelijk.
Dus zal ik van al mijn apparaten met een optische kabel moeten gaan werken en eventueel ook nog een coax (digitaal).
Maar de Logitech heeft maar een paar aansluitingen, ik krijg nooit alles aangesloten.
Wat moet ik nu doen?
Bestaat er niet een soort switch die dat voor je oplost?
Of beter een home cinema set kopen, die versterkers hebben heel wat aansluit mogelijkheden.
Maar eigenlijk ben ik zeer tevreden van de Z5500 dus als het kan wil ik die behouden.
Graag jullie hulp gevraagd.
Alvast bedankt,
Logitech Z5500 als Home Cinema
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
-
- Pro Member
- Bedankt: 5 keer
Ikzelf heb een HTPC en een decoder aangesloten op de Z5500.
1tje via optisch en 1tje via coax.
Welke apparaten wil jij allemaal aansluiten misschien?.
Ik denk dat er trouwens wel splitters bestaan voor coax of optisch, dus mogelijkheden zullen er altijd wel zijn.
1tje via optisch en 1tje via coax.
Welke apparaten wil jij allemaal aansluiten misschien?.
Ik denk dat er trouwens wel splitters bestaan voor coax of optisch, dus mogelijkheden zullen er altijd wel zijn.
-
- Pro Member
Xbox 360, ps3, dvd speler en mediaspeler
xbox, ps3, dvd optisch en mediaspeler via coax.
Maar omdat de logitech maar 1 optische ingang heeft zit ik vast.
Er bestaan een soort van switchen heb ik gezien, werkt dat goed?
xbox, ps3, dvd optisch en mediaspeler via coax.
Maar omdat de logitech maar 1 optische ingang heeft zit ik vast.
Er bestaan een soort van switchen heb ik gezien, werkt dat goed?
-
- Pro Member
Jep dat werkt goed, maar zorg er wel voor dat je een autoswitch pakt.
Stel dat je bijvoorbeeld uw tv opzet, dan kiest uw switch vanzelf die poort. Als je dit steeds manueel moet doen, denk dat je dat snel beu word. Zeker met 3 apparaten.
Je hebt er ook die je normaal manueel kan bedienen + met een afstandsbediening. Zijn iets goeikoper maar dus niet automatisch dan.
Veel succes en laat het resultaat maar weten
Stel dat je bijvoorbeeld uw tv opzet, dan kiest uw switch vanzelf die poort. Als je dit steeds manueel moet doen, denk dat je dat snel beu word. Zeker met 3 apparaten.
Je hebt er ook die je normaal manueel kan bedienen + met een afstandsbediening. Zijn iets goeikoper maar dus niet automatisch dan.
Veel succes en laat het resultaat maar weten

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Heeft die beamer overigens voldoende inputs voor al je toestellen ? Het lijkt me immers dat je zowel voor je audio als voor je video een switch gaat nodig hebben.
Betwijfel of die Logitech kan concurreren met een echte home cinema set (aparte versterker en speakers). Als je ook maar een beetje geinteresseerd bent in verdere uitbreiding, zou je kunnen beginnen met een AV versterker en daarvan de Pre outputs naar je Logitech sturen, eventueel zelfs digitaal. Dan heb je in elk geval al een goede versterker met ingebouwde switching voor zowel audio als video. Bovendien heb je dan op zijn minst ook al een hoop home-cinema features zoals instelbare delays voor de speakers, DSP programma's, equalizing,... Dan kun je nog wat doorsparen om op termijn ook deftige speakers te kopen.
De versterker gaat wellicht ook niet zoveel duurder zijn dan een goede switch.
BTW, gebruik je die DVD-speler überhaupt nog ? De PS3 is immers een superieure DVD speler. Heb destijds eens een test gedaan met een of andere benchmark DVD en de PS3 scoorde stukken beter dan mijn upscaling Sony DVD speler. Die DVD speler staat sindsdien stof te vangen.
Edit: switches zijn blijkbaar toch niet zo heel duur meer. Ik word oud
. Bvb: http://www.photonage.com.au/4-way-hdmi- ... 10924.html
Betwijfel of die Logitech kan concurreren met een echte home cinema set (aparte versterker en speakers). Als je ook maar een beetje geinteresseerd bent in verdere uitbreiding, zou je kunnen beginnen met een AV versterker en daarvan de Pre outputs naar je Logitech sturen, eventueel zelfs digitaal. Dan heb je in elk geval al een goede versterker met ingebouwde switching voor zowel audio als video. Bovendien heb je dan op zijn minst ook al een hoop home-cinema features zoals instelbare delays voor de speakers, DSP programma's, equalizing,... Dan kun je nog wat doorsparen om op termijn ook deftige speakers te kopen.
De versterker gaat wellicht ook niet zoveel duurder zijn dan een goede switch.
BTW, gebruik je die DVD-speler überhaupt nog ? De PS3 is immers een superieure DVD speler. Heb destijds eens een test gedaan met een of andere benchmark DVD en de PS3 scoorde stukken beter dan mijn upscaling Sony DVD speler. Die DVD speler staat sindsdien stof te vangen.
Edit: switches zijn blijkbaar toch niet zo heel duur meer. Ik word oud

-
- Pro Member
Nee die dvd speler staat hier ook stof te eten, maar de record functie gebruik ik nog wel eens af en toe.
Beamer heeft genoeg video inputs voor al mijn apparaten die ik wil aansluiten.
Heb hier enkele goede oplossingen gekregen, maar de switches die ik vind zijn inderdaad bijna allemaal handbediend of met een afstandsbediening.
Bestaat er niet een switch die een soort scan doet over al zijn kanalen en dat ziet welk kanaal actief is en dan daarop schakelt?
Want als ik dat iedere keer moet omzetten..
Niet dat het een ramp is, maar auto-switchen is toch gemakkelijker
Beamer heeft genoeg video inputs voor al mijn apparaten die ik wil aansluiten.
Heb hier enkele goede oplossingen gekregen, maar de switches die ik vind zijn inderdaad bijna allemaal handbediend of met een afstandsbediening.
Bestaat er niet een switch die een soort scan doet over al zijn kanalen en dat ziet welk kanaal actief is en dan daarop schakelt?
Want als ik dat iedere keer moet omzetten..
Niet dat het een ramp is, maar auto-switchen is toch gemakkelijker

-
- Elite Poster
Gaat je beamer auto-switchen? Wellicht ook niet. Dan zou ik toch ook eens kijken voor een universele afstandsbediening gelijk een Harmony One. Niet goedkoop, maar o zo gemakkelijk. Dan kan je wat geld uitsparen voor je switch door gewoon voor een audio-switch te gaan die met infrarood afstandsbediening werkt.
-
- Pro Member
Nee dat doet de beamer niet.
Maar wat kost me zo een switch dan?
+ die logitech Harmony 130€
Kan ik dan niet beter nog een beetje bijleggen en een home cinema aanschaffen?
Maar wat kost me zo een switch dan?
+ die logitech Harmony 130€
Kan ik dan niet beter nog een beetje bijleggen en een home cinema aanschaffen?
-
- Pro Member
Het beste is zoals hierboven reeds gezegd is een aparte versterker, enz... op termijn is dat ook de beste oplossing. Maar een deftige versterker kost in mijn ogen toch wel wat, hangt er ook vanaf wat je ermee wil doen hé.
Als je enkel een versterker koopt om er de logitech set aan te hangen en later volledig nieuw te kopen dan kan je een goedkope versterker nemen want verschil me de huidige boxenset zal niet geweldig zijn.
Wil je nu ineens een deftige versterker kopen om later ook deftig setje boxen aan te hangen, dan moet je toch iets duurder gaan.
Persoonlijk ben ik altijd voor Marantz geweest, mijn ouders en men broer hebben zo eentje. Mijn broer een nieuwe model, mijn vader eentje van vele jaren terug en die werkt nog perfect. (voor wat hij dient).
Aan u dus de keuze, maar zoals je ziet is alles mogelijk alleen hangt het af van wat jij er wil aan spenderen
Als je enkel een versterker koopt om er de logitech set aan te hangen en later volledig nieuw te kopen dan kan je een goedkope versterker nemen want verschil me de huidige boxenset zal niet geweldig zijn.
Wil je nu ineens een deftige versterker kopen om later ook deftig setje boxen aan te hangen, dan moet je toch iets duurder gaan.
Persoonlijk ben ik altijd voor Marantz geweest, mijn ouders en men broer hebben zo eentje. Mijn broer een nieuwe model, mijn vader eentje van vele jaren terug en die werkt nog perfect. (voor wat hij dient).
Aan u dus de keuze, maar zoals je ziet is alles mogelijk alleen hangt het af van wat jij er wil aan spenderen

-
- Elite Poster
Enige probleem is dat goedkopere versterkers dan weer beperkt gaan zijn qua aantal ingangen en switching mogelijkheden. Alhoewel, zoals ik al zei ben ik niet zo goed meer mee met die dingen
. En zoveel toestellen heb je nu ook weer niet. Als ik het goed begrijp heb je nodig :
Video: 3x HDMI, 1xComponent (XBox360)
Audio: 3x Optisch, 1xCoax
Reken toch op minstens €300. Ook is het zo dat de goedkopere versterkers meestal niet converteren qua video-signaal. Dus wat binnenkomt aan de Component ingang gaat ook alleen buiten in de component ingang en niet via de HDMI. Of maw, je gaat dan toch nog altijd de juiste ingang moeten selecteren in je beamer.
Bvb: http://www.redcoon.be/index.php/cmd/sho ... 65_titaan/

Video: 3x HDMI, 1xComponent (XBox360)
Audio: 3x Optisch, 1xCoax
Reken toch op minstens €300. Ook is het zo dat de goedkopere versterkers meestal niet converteren qua video-signaal. Dus wat binnenkomt aan de Component ingang gaat ook alleen buiten in de component ingang en niet via de HDMI. Of maw, je gaat dan toch nog altijd de juiste ingang moeten selecteren in je beamer.
Bvb: http://www.redcoon.be/index.php/cmd/sho ... 65_titaan/
-
- Pro Member
Ziet er goed uit en zeker naar de toekomst toe genoeg ingangen !
Maar kan ik mijn woofer en boxen van de logitech set daarop gebruiken?
Maar kan ik mijn woofer en boxen van de logitech set daarop gebruiken?
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Je kleine luidsprekers kan je erop aan sluiten, maar ik zie niet direct een mogelijkheid om die subwoofer er op aan te sluiten.
Ik zou een volledig nieuwe versterker kopen met goede luidsprekers erbij. Ik heb hier zelf een Z5500 en ben er toch niet echt tevreden van want het zijn plastieke luidsprekers die resoneren bij bepaalde klanken.
Ik zou een volledig nieuwe versterker kopen met goede luidsprekers erbij. Ik heb hier zelf een Z5500 en ben er toch niet echt tevreden van want het zijn plastieke luidsprekers die resoneren bij bepaalde klanken.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Voor de snelle beslisser:
http://www.actiespullen.nl/
http://www.actiespullen.nl/
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
Ik koop nu een optische switch.
Dan spaar ik verder voor een home cinema set, want dat kost toch ook een hele som.
Allemaal bedankt voor de hulp
Dan spaar ik verder voor een home cinema set, want dat kost toch ook een hele som.
Allemaal bedankt voor de hulp