Goedemiddag ,
kan iemand mij soms zeggen met hoeveel pc 's of draadloze toestellen je tegelijk verbinding kan maken via het internet ? Ik heb een telenet diamond shake .
Mijn situatie is dat ik sinds kort een draadloze printer heb die continue aanstaat . De laatste tijd gebeurt het regelmatig als ik met mijn mac en laptop draadloos verbinding maak met internet mijn netwerk niet beschikbaar is . Er komt dan ook nog bij dat ik op mijn iphone en ipod touch het draadloze netwerk ook laat aanstaan . Heeft dit soms te maken dat ik maar een aantal ip adressen krijg in mijn shake en daardoor sommige toestellen geen verbinding meer kunnen maken ?
Worst case scenario is : mijn dochter surft op haar laptop , ik ondertussen op mijn imac (eveneens draadloos ) . Draadloze printer staat op , ook de draadloze netwerkverbinding van mijn iphone en ipod . Is er een internet formule bij telenet waar je met meer apparaten tegelijk een draadloze verbinding kan maken ?
Alvast bedankt voor de hulp en tips .
draadloze apparaten in een telenet diamond shake
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Koop een eigen routertje met draadloze functie, dan ben je daar vanaf.
't maakt ook bestanden en printers delen veel gemakkelijker.
Je kan ook je draadloos netwerk makkelijker gaan optimaliseren (beveiliging , storing van andere netwerken in de buurt)
(Tenzij je de allernieuwste telenet modem met ingebouwde WiFi hebt , die verleent min of meer dezelfde functies als een draadloos routertje)
Je kan ook je draadloos netwerk makkelijker gaan optimaliseren (beveiliging , storing van andere netwerken in de buurt)
(Tenzij je de allernieuwste telenet modem met ingebouwde WiFi hebt , die verleent min of meer dezelfde functies als een draadloos routertje)
Floris Bakker for president!
-
- Elite Poster
Ik heb een draadloze router nml een DLINK DIR-652 . Deze is verbonden via een utp kabeltje met een switch . Kan ik in dit geval met meerdere 'draadloze ' toestellen on line ?cavecat schreef:Koop een eigen routertje met draadloze functie, dan ben je daar vanaf.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Uiteraard, zolang je de switch maar met de WAN-poort verbindt 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
De utp kabel die verbonden is met de telenet modem en data kabel van mijn hd digicorder moeten toch in de switch gestoken worden he ? 

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
1) De utp kabel van de telenet modem moet in de switch.
2) De utp kabel naar de telenet digicorder moet in de switch.
3) De derde utp kabel moet in de switch en verbonden worden met de "Internet" poort van de D-Link (grijze poort)
- Alle andere PC's en toestellen moeten in één van de 4 LAN poorten van de D-Link (blauwe poorten)
- Alle wireless toestellen krijgen dan ook een intern IP van de D-Link.
Dan kan je er zoveel aankoppelen als je wil, er is geen beperking. Ze kunnen allemaal gelijktijdig op Internet.
Misschien was je router verkeerd aangesloten, zodat de toestellen rechtstreeks verbonden waren met Telenet (via de switch). Dan krijg je maar een beperkt aantal IP adressen.
Bij een correct aangesloten router krijg je van Telenet één adres (de router), alle andere toestellen krijgen interne adressen (theoretisch max 253)
Philippe.
3) De derde utp kabel moet in de switch en verbonden worden met de "Internet" poort van de D-Link (grijze poort)
- Alle andere PC's en toestellen moeten in één van de 4 LAN poorten van de D-Link (blauwe poorten)
Dan kan je er zoveel aankoppelen als je wil, er is geen beperking. Ze kunnen allemaal gelijktijdig op Internet.
Misschien was je router verkeerd aangesloten, zodat de toestellen rechtstreeks verbonden waren met Telenet (via de switch). Dan krijg je maar een beperkt aantal IP adressen.
Bij een correct aangesloten router krijg je van Telenet één adres (de router), alle andere toestellen krijgen interne adressen (theoretisch max 253)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
Bedankt voor deze zeer duidelijke uitleg . Ik heb alles eens nagekeken en de kabels zijn correct aangesloten . Ik zal eens kijken of mijn draadloze router correct geconfigureerd is . Ik kreeg daarnet 3 ip adressen (laptop,imac en printer ) . De laatste dagen vind mijn mac het draadloze netwerk niet , dit is eigenlijk begonnen sinds ik mijn draadloze printer laat aanstaan (standby mode ) . Misschien moet ik daar eens naar kijken .philippe.deleye schreef:1) De utp kabel van de telenet modem moet in de switch.
Philippe.

-
- Moderator
Jouw toestellen krijgen een lokaal IP (range 192.168.0.xxx), dat is al een goed teken.
Ik zou inderdaad eens kijken in de instellingen van de router en/of wireless adapters.
Zelf gebruik ik geen wireless N, en heb niet zoveel verstand van wireless.
Voor zover ik weet zijn er sommige routers die niet gelijktijdig op "g" en "n" kunnen werken, met andere woorden als jouw wireless clients een mengeling zijn van "g" en "n" apparaten zou de router moeten terugschakelen naar de lagere standard.
Misschien heb je daar een probleem ?
Zorg er ook voor dat alle adapters ingesteld staan op "Infrastructure" en niet op "Ad Hoc"
Infrastrucure is de modus zoals je wil: alle apparaten verbinden zich met de router.
In een "Ad Hoc" structuur praten de wireless adapters met mekaar.
Zorg er ook voor dat geen conflict hebt met IP adressen.
Ik zou de printer een vast IP adres geven (gemakkelijker om de printer in te stellen op de aangesloten PC's), maar zo'n vast IP adres moet je buiten de DHCP range van je router, maar natuurlijk wel binnen hetzefde subnet geven.
In jouw geval is dit een adres tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99. Bijvoorbeeld: 192.168.0.10
Als jouw printer een vast IP adres heeft, maar dit IP adres wordt nog eens uitgegeven door de DHCP server, dan heb je natuurlijk een "conflict".
Philippe.
Ik zou inderdaad eens kijken in de instellingen van de router en/of wireless adapters.
Zelf gebruik ik geen wireless N, en heb niet zoveel verstand van wireless.
Voor zover ik weet zijn er sommige routers die niet gelijktijdig op "g" en "n" kunnen werken, met andere woorden als jouw wireless clients een mengeling zijn van "g" en "n" apparaten zou de router moeten terugschakelen naar de lagere standard.
Misschien heb je daar een probleem ?
Zorg er ook voor dat alle adapters ingesteld staan op "Infrastructure" en niet op "Ad Hoc"
Infrastrucure is de modus zoals je wil: alle apparaten verbinden zich met de router.
In een "Ad Hoc" structuur praten de wireless adapters met mekaar.
Zorg er ook voor dat geen conflict hebt met IP adressen.
Ik zou de printer een vast IP adres geven (gemakkelijker om de printer in te stellen op de aangesloten PC's), maar zo'n vast IP adres moet je buiten de DHCP range van je router, maar natuurlijk wel binnen hetzefde subnet geven.
In jouw geval is dit een adres tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99. Bijvoorbeeld: 192.168.0.10
Als jouw printer een vast IP adres heeft, maar dit IP adres wordt nog eens uitgegeven door de DHCP server, dan heb je natuurlijk een "conflict".
Philippe.
-
- Elite Poster
Ik heb mijn printer nu een 'fixed ip' adres gegeven , zal dit een aantal dagen opvolgen . Al mijn draadloze apparaten kunnen met de 'N' standaard om .
Op mijn draadloze router staat de 802.11 mode op mixed n,b,g . Misschien moet ik daar eens 802.11N only proberen ?
Op mijn draadloze router staat de 802.11 mode op mixed n,b,g . Misschien moet ik daar eens 802.11N only proberen ?
-
- Moderator
Als je alléén N toestellen hebt, is het wellicht een goed idee om "802.11N only" te proberen.
En met je printer een vast IP te geven, vermijd je eventuele IP issues.
Hopelijk zijn je problemen nu opgelost
Success.
En met je printer een vast IP te geven, vermijd je eventuele IP issues.
Hopelijk zijn je problemen nu opgelost

Success.