Android + Exchange Activesync = Sync Protocol Error

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik heb hier een HTC Desire met Android 2.2 (Froyo). Ik heb een Exchange Activesync-profiel ingesteld voor synchronisatie van mail, contactpersonen en kalender via de ingebouwde functionaliteit. Helaas gaat dat maar een tijdje goed en krijg ik een "Sync protocolfout" of Sync Protocol Error en wilt ie mail en kalender niet meer synchroniseren. Backend-server is denk ik nog Exchange 2003-OWA via ISA 2004 gepublished.

Zijn hier nog mensen die een dergelijke setup gebruiken en dit probleem herkennen? Het valt gedeeltelijk op te lossen met het volledige exchange-profiel op de GSM te wissen en terug toe te voegen, maar dat is geen oplossing, vooral omdat de kalender niet volledig gewist wordt blijkbaar.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Zelf heb ik ook een Desire met een Exchange ActiveSync profiel, maar dan met een Exchange 2007 en ondervind ik geen enkele issue.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
rpr
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

meon schreef:Ik heb hier een HTC Desire met Android 2.2 (Froyo). Ik heb een Exchange Activesync-profiel ingesteld voor synchronisatie van mail, contactpersonen en kalender via de ingebouwde functionaliteit. Helaas gaat dat maar een tijdje goed en krijg ik een "Sync protocolfout" of Sync Protocol Error en wilt ie mail en kalender niet meer synchroniseren. Backend-server is denk ik nog Exchange 2003-OWA via ISA 2004 gepublished.

Zijn hier nog mensen die een dergelijke setup gebruiken en dit probleem herkennen? Het valt gedeeltelijk op te lossen met het volledige exchange-profiel op de GSM te wissen en terug toe te voegen, maar dat is geen oplossing, vooral omdat de kalender niet volledig gewist wordt blijkbaar.
Exact zelfde opstelling en toch niet dat probleem. Kijk eens de tijd na van beide zaken. Heb al diverse push e-mail problemen zo opgelost.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Tijd stond juist (automatisch instellen via netwerk staat aan).
Dat is het dus niet. Een G-search brengt overigens ook geen soelaas, behalve dat je http://www.nitrodesk.com/dk_touchdownFeatures.aspx kan gebruiken. Naast dat dat product vast veel beter is, is 't ook weer geen oplossing eh...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Meon,
De HTC Sense bevat een port van de Touchdown applicatie hoor. Dus om te zeggen dat die "beter" is lijkt me sterk. Of het moest zijn dat je een ROM zonder HTC Sense gebruikt ? If yes ... dan zou ik niet verder zoeken misschien ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

HTC Sense bevat port van Touchdown?
't Is een niet gejailbreakede HTC Desire, dus als ge me zegt waar ik moet kijken...
Exchange Activesync is ingesteld bij Instellingen > Accounts en Synchronisatie.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

hier in combinatie met exchange 2010 en exchange 2007 en geen problemen.

Maar die touchdown zou ik zeker eens proberen, is gewoon top vind ik
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”