Kosteloos opzeggen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Hallo,

Ik heb momenteel nog Classic Happy Time-telefonie van Belgacom, met een jaarcontract tot eind maart 2011.
Nu is mijn aanvraag voor Scarlet Internet+Telefonie lopend, maar het zal op het randje zijn om Belgacom op te zeggen voor 30 september.
Ik heb mijn facturen er terug bijgenomen om te zien wat ik kan doen.

Factuur 23 juni
Prijzen vaste telefonie vanaf 01/08/2010
Op 01/08/2010 volgt een prijsverhoging van 3% voor de abonnementen op de vaste telefoon, de diensten met toegevoegde waarden, nationale oproepen naar vastelijnoperatoren en internationale oproepen. Nationale oproepen met Happy Time op weekdagen tussen 8 en 17 uur worden 1 cent op oproep duurder. Voor meer details of indien u niet met deze wijzigingen akkoord gaat, zie het einde van deze factuur
Nieuwe algemene voorwaarden vanaf 31/08/2010
Op 31/08/2010 worden nieuwe algemene voorwaarden van kracht. Meer info over deze nieuwe algemene voorwaarden vindt u vanaf 01/07/2010 op http://www.belgacom.be/voorwaarden. U kunt uw abonnement zonder vergoeding en tot 30/09/2010 opzeggen via aangetekende brief.
Einde factuur 23 juni
Het abonnement inclusief btw wordt 0.50 EUR duurder voor Classic Line en 0.30 EUR voor Discovery Line, 0.07 EUR of 0.12 EUR voor de diensten met toegevoegde waarde. Zie http://www.belgacom.be/tarieven voor de details per tariefplan en oproepbestemming. U kunt uw abonnement opzeggen zonder vergoeding via aangetekende brief tot de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur met de nieuwe tarieven
Factuur 24 augustus
Vanaf 01/10/2010 geldt ook voor oproepen naar nationale mobiele netwerken een tarief per gesprek; 0.36 EUR incl. btw (maximumduur van 60 minuten per gesprek en daarna tarief per seconde van Belgacom Classic). Wijziging niet van toepassing op klanten met Pulse to GSM, Together of Fusion Call to Mobile. U kunt uw abonnement via aangetekende brief kosteloos opzeggen, tot de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur met de nieuwe tarieven.
Uit de factuur van 23 juni leidt ik af dat ik mijn opzegbrief voor 30 september moet verzonden hebben.
Uit factuur van 24 augustus leidt ik weer af dat ik nog een zee van tijd heb, want de factuur met de gesprekken van oktober 2010 komt pas in december denk ik.
Alleen begrijp ik niet goed wat er vanaf 01/10/2010 zou veranderen, want naar mobiele netwerken is momenteel toch per seconde of gaan ze dat afschaffen en vervangen door die 0.36 EUR?

Klopt dit? Of kan iemand duidelijkheid scheppen, want ik kan niet meer volgen en ben geen jurist.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”