Aangezien de helpdesk van Mobistar niet in staat zich in behoorlijk Nederlands uit te drukken, en hun tarieven nogal aan de hoge kant zijn dacht ik over te schakelen naar een herlaadkaart van Scarlet Mobile.
Mijn vraag is nu: is deze te herladen zonder kredietkaart (dus met bancontact of direct banking of iets dergelijks)?
Zijn er verder nog mensen die weten of Scarlet wel een goede keus is? Het enige wat ik doe is sporadisch bellen of sms'en (ik hoor dat Simyo geen support heeft, dus die lijkt me niet echt een optie)
Scarlet Mobile Herladen
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Volgens mij is dit geen prepaid hoor, maar krijg je een maandelijkse factuur via overschrijving of domiciliëring.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De nieuwe tarieven van Scarlet zijn zowel prepaid als postpaid. Zie het laatste bericht over Scarlet Mobile verschenen op de frontpage van Userbase.
-
- Starter
Dat was ook mijn eerste perceptie, maar ik hoopte dat iemand van jullie daar klant was om het te bevestigen.johcla schreef:Op hun website zie ik enkel de logo's van VISA en Mastercard staan om te herladen.
Ach, anders bel ik wel even naar de verkoopsdienst.
Toch bedankt allemaal!
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Indien enkel bellen en sms is misschien mobile vikings een optie?
Dat kan via bancontact.
Dat kan via bancontact.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik hoop dat je sms en surfen bedoelt.krisken schreef:Indien enkel bellen en sms is misschien mobile vikings een optie?
Dat kan via bancontact.
Als je geen mobiel internet nodig hebt (wat ik veronderstel, want je gaat naar Scarlet en die hebben geen databundels), dan is Mobile Vikings niet aan te raden.
Bellen is daar redelijk duur. Als je veel smst en surft, dan is Mobile Vikings perfect, maar als je niet surft?
Ik kan wel BASE Postpaid 0 aanraden, uit eigen ervaring, voor sporadisch bellen en smsen. (Afhankelijk van wat jij sporadisch noemt)
Maar eerlijk gezegd kan je dan beter Scarlet Postpaid kiezen, want dat is voor bellen en smsen goedkoper van BASE Postpaid 0.
Dus mij lijkt Scarlet (Postpaid) wel een goede optie!
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Zoveel schelen die tarieven ook weer niet hoor...
Scarlet Mobile : http://www.scarletmobile.be/nl/ontdek/f ... deelpacks/
MV : http://mobilevikings.com/nl/offer/price ... ll-option/
Voor €15 kan je bij scarlet 500min bellen, maar dit is enkel naar scarlet klanten (!!).
Verder heb je 1000 gratis smsjes bij mv, en 500 bij Scarlet (enkel naar scarlet klanten).
Bellen doe je aan 0.24 (MV) en aan 0.16 (scarlet) cent per minuut.
Je belt dus wel goedkoper, maar per SMS bericht die je stuurt naar niet-scarlet klanten mag je ook nog eens 9 cent betalen.
Voor €15 kan je bij scarlet 500min bellen, maar dit is enkel naar scarlet klanten (!!).
Verder heb je 1000 gratis smsjes bij mv, en 500 bij Scarlet (enkel naar scarlet klanten).
Je belt dus wel goedkoper, maar per SMS bericht die je stuurt naar niet-scarlet klanten mag je ook nog eens 9 cent betalen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Bij Scarlet Mobile bel je aan 16 cent/minuut en sms je aan 0.09 cent.krisken schreef:Zoveel schelen die tarieven ook weer niet hoor...
Dus voor 15 euro kan je: 93.75 minuten bellen OF 166 smsjes sturen
Met het héél grote voordeel dat je gewoon betaalt wat je hebt verbruikt, terwijl je bij Mobile Vikings telkens wel 15 euro moet herladen.
Mobile Vikings heeft een groot nadeel dat je altijd je minuut volledig betaalt, 1min1sec bellen = 2min betalen.
In sommige gevallen kan Mobile Vikings misschien ook passen, maar vermits hij hier spreekt over sporadisch gebruik, denk ik dat dat veel te duur gaat zijn. Sporadisch gebruik daar versta ik onder: heel af en toe bellen en smsen. Neem ongeveer 15min/maand, 50sms/maand en dat kost dan bij Scarlet: 15*0.16 + 50*0.09 = 6.9 euro.
Maar zoals al gezegd, blijft het een persoonlijke voorkeur en in enkele gevallen is Mobile Vikings misschien aantrekkelijker.
[Sporadisch Gebruik]
Ik heb dat persoonlijk een half jaar geleden ook onderzocht voor mijn ouders.
Hier een kost overzichtje. In ieder geval betaal je enkel wat je verbruikt
BASE Postpaid 0: 18cent/min; 10cent/sms
Scarlet Mobile: 16cent/min; 9cent/sms
Carrefour Mobile: 15cent/min; 6cent/sms
Simyo: 20cent/min; 10cent/sms (indien je enkel naar vaste lijnen belt, is dit ook nog interessant)
Medion Mobile: 16cent/min; 6cent/sms
Ik heb toen voor BASE Postpaid 0 gekozen omdat ik tevreden ben van BASE, ken veel mensen met gratis minuten naar BASE en gemakkelijk. (factuur komt in de bus en wordt via domiciliëring betaald).
Maar toen bestond Scarlet Mobile nog niet in zijn huidige vorm. Als ik nu opnieuw moest kiezen (en ik ken niet veel mensen met gratis minuten), dan had ik voor Scarlet Mobile gekozen, maar postpaid. Zo krijg je gewoon een factuur en moet je niet telkens eraan denken om te herladen.
Dan heb je ook ineens niet dat "probleem" van herladen zijn kredietkaart.