Daar mijn huidige provider 3starsnet mij vanaf heden 50 euro per jaar gaat kosten (20 euro voor mijn nummer en 2x15 eur belwaarde) was ik aan het uitkijken om mijn nummer te porteren naar Weepee.
Ik had daar reeds een testaccountje gemaakt verleden jaar en daarmee kocht ik via visa belwaarde.
Ik gaf tevens aan mijn nummer te willen porteren.
Vulde de nodige fomulieren in en verstuurde die met de post.
Daar ik blijkbaar een verkeerd email adres had ingegeven kwam de belwaarde niet op mijn account.
Na enkele mailtjes kreeg ik dan toch een herlaadcode die ik kon verzilveren via 1960.
Daar ik echter op de softphone van weepee niet kon inloggen vroeg ik of dit kon via elke weepee telefoon. (mijn zoon heeft immers ook een weepeenummer)
Dat kon blijkbaar.
Dus bel ik 1960 met het telefoontoestel van mijn zoon. En inderdaad de belwaarde komt ... op zijn account terecht.
Daar ik blijkbaar een verkeerd email adres had opgegeven was ik de informatie om correct te kunnen herladen mislopen. Bij weepee vonden ze het blijkbaar niet nodig om die informatie in de mail met de herlaadcode te vermelden.
Mijn zoon gelukkig, hij kan weer even verderbellen.
Ik minder gelukkig en de overstap naar weepee zal voor een andere keer zijn…
Soms blijf je beter waar je bent.
overstap van 3starsnet naar weepee
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Dus, jij 'verknoeit' het door een verkeerd email adres in te geven en het is Weepee's fout dat jouw geld op je zoon zijn account terecht komt? Twisted logic.
Laat jouw zoon je het geld van de herlaadbeurt terugbetalen en probeer het gewoon opnieuw zou ik zeggen. Maar deze keer het juiste adres invullen he.

Laat jouw zoon je het geld van de herlaadbeurt terugbetalen en probeer het gewoon opnieuw zou ik zeggen. Maar deze keer het juiste adres invullen he.

There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
euh... http://www.weepee.be -> klanten -> inloggen -> wijzig emailadres... probleem#1 is opgelost...
tja de laadcode is net zoals "scratch"-kaartjes in de plaatselijke telecom winkel universeel... wie de code oplaad... krijgt de belwaarde
dus je zoon
je kunt eventueel een ticket op http://www.weepee.be -> Support aanmaken en dit laten rechtzetten?
dit kan waarschijnlijk wel snel rechtgezet worden...
in tegenstelling tot 3starsnet was de response tijd wel sneller
tja de laadcode is net zoals "scratch"-kaartjes in de plaatselijke telecom winkel universeel... wie de code oplaad... krijgt de belwaarde
dus je zoon
je kunt eventueel een ticket op http://www.weepee.be -> Support aanmaken en dit laten rechtzetten?
dit kan waarschijnlijk wel snel rechtgezet worden...
in tegenstelling tot 3starsnet was de response tijd wel sneller
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 41 keer
Mijn email adres hadden ze al toen ik verleden jaar mijn account aangemaakt had.
Dus dat kan het probleem niet zijn.
Een ticket is reeds aangemaakt. Ik heb het probleem reeds doorgegeven.
Dit was het antwoord van Weepee:
"Er zijn veel mensen die vouchers kopen voor hun kinderen,
hun ouders etc ... dus nee niet iedereen koopt vouchers om op zijn eigen rekening te zetten.
Onze softphone werkt niet samen met een SIP account, indien u een softphone wenst te gebruiken dient u een softphone account te nemen, deze werkt met een ander protocol.
Volgens mij is dit gewoon een samenloop van problemen, die voor verwarring zorgen,
niet meer niet minder,
Door het opgeven van een foutief email adres bij uw aankoop hebt u alle communicatie
over hoe herladen misgelopen, al deze communicatie bevat hoe u moet inloggen op uw klantentool en hoe u belwaarde kan herladen,"
Als ze bij weepee een klant bijwillen dan kunnen ze dat natuurlijk rechtzetten.
Dus dat kan het probleem niet zijn.
Een ticket is reeds aangemaakt. Ik heb het probleem reeds doorgegeven.
Dit was het antwoord van Weepee:
"Er zijn veel mensen die vouchers kopen voor hun kinderen,
hun ouders etc ... dus nee niet iedereen koopt vouchers om op zijn eigen rekening te zetten.
Onze softphone werkt niet samen met een SIP account, indien u een softphone wenst te gebruiken dient u een softphone account te nemen, deze werkt met een ander protocol.
Volgens mij is dit gewoon een samenloop van problemen, die voor verwarring zorgen,
niet meer niet minder,
Door het opgeven van een foutief email adres bij uw aankoop hebt u alle communicatie
over hoe herladen misgelopen, al deze communicatie bevat hoe u moet inloggen op uw klantentool en hoe u belwaarde kan herladen,"
Als ze bij weepee een klant bijwillen dan kunnen ze dat natuurlijk rechtzetten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
hun "softphone" werkt waarschijnlijk via IAX ipv SIP...blidi schreef:Als ze bij weepee een klant bijwillen dan kunnen ze dat natuurlijk rechtzetten.
persoonlijk gebruik ik SIP en dus het standaard account
je kunt dus nu vragen of het nog mogelijk is om de voucher te "ontladen" zodat je hem zelf kunt opladen ipv bij je zoon
op http://www.3cx.com/ kun je een gratis sip telefoon software voor windows afhalen en gebruiken om "op te laden"
als je nog nooit hebt opgeladen kun je evengoed een nieuw account aanmaken (met 2 euro belwaarde)
en met het correcte emailadres
ik vermoed dat je nog geen "telefoonnr" hebt aangeschaft of geporteerd...
en dat je je accountnr ook niet kent (want alle email daaromtrent ging verloren)
dus wat schaad het dat je een nieuw account aanmaakt en deze keer met de correcte gegevens?
er bestaat geen knop om belwaarde van je zoon naar jouw account door te sluizen...
alleen een verzilver & aankoop knop... via de website
en een inbelnummer om te verzilveren via een "voicemenu" systeem"
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
* Dit kon natuurlijk wel met het telefoontoestel van je zoon .... alleen je had dan wel met jouw eigen account moeten inloggen.blidi schreef: Daar ik echter op de softphone van weepee niet kon inloggen vroeg ik of dit kon via elke weepee telefoon. (mijn zoon heeft immers ook een weepeenummer). Dat kon blijkbaar.
Dus bel ik 1960 met het telefoontoestel van mijn zoon. En inderdaad de belwaarde komt ... op zijn account terecht.
* Je kan ook de Splash webphone gebruiken: gewoon inloggen met je SIP account (32990900xxxx + paswoord).
* Jouw zoon moet een mail sturen naar [email protected] en hen verzoeken om de voucher te verhuizen naar jouw account. Wel beide account nummers opgeven (van > naar) voor alle duidelijkheid. Volgens mij kan dit wel rechtegezet worden (indien er nog belkredit genoeg over is op je zoon's account).
Dit is een beetje zoals een verkeerde overschrijving. Je kan nooit de bank verzoeken om je geld terug te krijgen. Het initiatief moet uitgaan van degene die het geld (eventueel) terug wil geven

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Pro Member
Philippeskynetbbs schreef:* Jouw zoon moet een mail sturen naar [email protected] en hen verzoeken om de voucher te verhuizen naar jouw account. Wel beide account nummers opgeven (van > naar) voor alle duidelijkheid. Volgens mij kan dit wel rechtegezet worden (indien er nog belkredit genoeg over is op je zoon's account).
Bedankt, zal langs deze weg eens proberen.
Dirk
Ik ben begonnen bij VOIPBUSTER, plaatste daar 10 euro + btw = +-13 euro op waarmee je 4 maanden gratis belt naar vaste lijnen.
Na de 4 maanden betaal je al je niet bijlaad met het zelfde bedrag z'n 1,2 cent per min. d.i. naar vaste lijnen. Je vindt de tarieven op desbetreffende website.
Bellen naar gsm kost ongeveer 24 cent. Met sommige andere BETAMAX voip providers kan je zelfs bellen naar een gsm voor een 10cent.
Ik heb een keer alles opgezocht.
Daar ik daar geen telefoon nummer kon krijgen heb ik daarbij met een 2e toestel WEEPEE bijgenomen waar ik tevreden over ben.
De toestellen die ik gebruik zijn Siemens Gigaset 480 en 675, waar ik geen opmerkingen over heb.
Na de 4 maanden betaal je al je niet bijlaad met het zelfde bedrag z'n 1,2 cent per min. d.i. naar vaste lijnen. Je vindt de tarieven op desbetreffende website.
Bellen naar gsm kost ongeveer 24 cent. Met sommige andere BETAMAX voip providers kan je zelfs bellen naar een gsm voor een 10cent.
Ik heb een keer alles opgezocht.
Daar ik daar geen telefoon nummer kon krijgen heb ik daarbij met een 2e toestel WEEPEE bijgenomen waar ik tevreden over ben.
De toestellen die ik gebruik zijn Siemens Gigaset 480 en 675, waar ik geen opmerkingen over heb.
Laatst gewijzigd door keromar 18 sep 2010, 19:37, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Bedrag werd van de rekening van mijn zoon afgetrokken en ik kon het gewoon op mijn rekening zetten.
Is dus toch redelijk rap goedgekomen. Nu nog de nummeroverdracht. Maar dat kan waarschijnlijk wel enige tijd duren.
Trouwens keromar, met jumblo, bel je naar gsm voor 3 cent. Btw en kosten om te betalen reken ongeveer 4 cent.
Is dus toch redelijk rap goedgekomen. Nu nog de nummeroverdracht. Maar dat kan waarschijnlijk wel enige tijd duren.
Trouwens keromar, met jumblo, bel je naar gsm voor 3 cent. Btw en kosten om te betalen reken ongeveer 4 cent.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
- Nummeroverdracht gaat normaal redelijk vlot (max 2 weken).blidi schreef:Is dus toch redelijk rap goedgekomen. Nu nog de nummeroverdracht. Maar dat kan waarschijnlijk wel enige tijd duren.
- Reken er mee dat je wellicht 30 dagen opzeg moet doen bij de huidige provider, indien nummeroverdracht vroeger gebeurt zal je eventueel boete moeten betalen (de "boete" is in principe het verschuldigd resterend abonnementsgeld zonder BTW)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.