Mobistar 1u disconnect?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Sinds kort zijn we met het werk overgeschakeld van proximus naar mobistar internet everywhere wat betreft de mobiele datasticks voor pc. Wat ik nu vaststel zijn heel wat tragere snelheden op 3G (ook minder 3G dekking) en ook een disconnect van de verbinding ieder uur?! Ik zie nergens informatie over een geforceerde disconnect om het uur op het mobistar netwerk. dus mijn vraag aan de iets ervarener internet everywhere gebruiker: is dit normaal? :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik kan dit wel enigszins bevestigen. Hier thuis is de Mobistar-dekking 80% EDGE, 20% HDSPA (1 Megabit). Dit weekend heb ik Proximus hier thuis eens geprobeerd ('t is toch gratis tijdens het weekend) en ik had een vlotte HSDPA-verbinding met 2 Megabit, wat ik toch zeer degelijk vind voor mobiel internet. Ik had de verbinding natuurlijk niet continu aanstaan, dus het was maar een momentopname.

Van die disconnect weet ik niet, maar bij mij disconnectte hij wel geregeld eens. Ik dacht dat dit was omdat de stick zo heet aanvoelde.

Nu ben ik geen klant meer bij Mobistar. Ik heb twee maanden geleden mijn vaste internetverbinding bij hen opgezegd (en mobiel internet idem).
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Schrok hier wel even van. We gebruiken die connecties soms voor streaming etc. Bij proximus was dit allemaal geen probleem, daar hadden we ook een stabiele mobiele connectie. Mobistar daarentegen... :s
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Vreemd genoeg kan ik met mijn internet simkaart enkel connecteren op APN mworld.be (de andere APN's weigeren te verbinden). Ik heb met mijn telefoonsimkaart even internetconnectie gemaakt via de stick, dan kan ik wel op APN internet.be & iew.be connecteren en heb ik de disconnects dus niet.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Zou het niet kunnen dat deze gelocked is volgens provider, niet enkel op netwerk, maar ook apn's enzo?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Daar lijkt het toch op ja, m'n GSM simkaart is ook mobistar, mat die simkaart kan ik wel op iew.be en internet.be connecten (dit zijn de mobistar APN's dacht ik). Met m'n internet everywhere simkaart kan ik dus enkel op mworld.be connecten en heb ik die 1u disconnect. (de andere APN's geven verificatiefout) Ik dacht ook dat die "mworld.be" APN bedoeld was voor "prepaid internet" users, en dat de internet.be en iew.be APN voor de mobiele internet abonnementen dient.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”