foto's toevoegen aan dvd(-formaat)

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb een dvd met een dvd-bestandsformaat (.vob, .ifo en .bup). Graag zou ik aan deze dvd foto's toevoegen en branden op een nieuwe dvd.

Aangezien de dvd door nonkels en tantes afgespeeld zal worden, moet deze afspeelbaar zijn in een gewone dvd-speler. Er staat eigen materiaal op dvd dus geen beveiligingsproblemen ofzo.

Ik heb Nero7, Cyberlink software (hp) en DVD Shrink.

Is het mogelijk om een dvd te maken, waarmee je ook een fotomap op hebt staan? Of moeten deze tout court op 2 dvd/cd's blijven staan?

Alvast bedankt!!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dfrog schreef:Is het mogelijk om een dvd te maken, waarmee je ook een fotomap op hebt staan? Of moeten deze tout court op 2 dvd/cd's blijven staan?
Technisch is dat perfect mogelijk, maar dan zal je hem niet kunnen afspelen in een gewone DVD-speler vrees ik.

Voor je nonkels en tantes maak je best gewoon twee DVD's (je foto's kan je trouwens omzetten in een soort film via Nero Vision).
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb na lang zoeken, het kunnen fixen via PowerDirector (Cyberlink). De foto's zoals je zei in filmweergave en daarna de films eraan vast geplakt en een paar hoofdstukken toegevoegd.

ps: fijne creatie voor een verrassingsfamiliefeest: foto's uit de (heel) oude doos en 8mm film op dvd gezet
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik denk dat er heel wat dvd-spelers rechtstreeks JPEG kunnen weergeven (ofwel is dat omdat deze modellen DIVX enzo ondersteunen)
Let wel op, dit is zeer langzaam als je een aantal MegaPixel wilt laden, dus herschalen is de boodschap :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Dfrog schreef:Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb na lang zoeken, het kunnen fixen via PowerDirector (Cyberlink). De foto's zoals je zei in filmweergave en daarna de films eraan vast geplakt en een paar hoofdstukken toegevoegd.

ps: fijne creatie voor een verrassingsfamiliefeest: foto's uit de (heel) oude doos en 8mm film op dvd gezet
Foto's in filmmontage zetten is veel werk maar heeft ook de meeste instelmogelijkheden: zo kan je bv. per beeld (foto), muziek, geluiden etc kiezen. Als er daar een reden voor is kan je ook 1 foto wat langer tonen dan de andere foto's etc. Je kan voor de foto's een apart filmhoofdstuk kiezen zodat je er ook een aparte knop kan aan toekennen in de hoofdnavigatie (zoals bij de "echte DVD's" met bonusmateriaal :-) )

Wel opletten met effecten (zoomen, pannen en dergelijke). Oudere dvd spelers kunnnen daar dikwijls slecht of niet mee overweg. Het zoomen gebeurt dan bv. met haperingen...

Ter volledigheid, de andere snelle manier om foto's op dvd te plaatsen is via de functie slideshow aanmaken maar dan kan je geen geluiden toevoegen, geen aparte muziekfragmentjes en dergelijke.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

fredo66, ze zijn nu gemaakt. Maar via welk programma zou je echter het bovenstaande doen?

Waarom zou dit handig zijn? Stel dat de ontvanger niet alleen een film van foto's wil zien, maar ook effectief een foto wenst af te drukken. Dan is het veel eenvoudiger dat het afzonderlijke bestandjes blijven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dfrog schreef:Dan is het veel eenvoudiger dat het afzonderlijke bestandjes blijven.
Maar dan moet je een DVD speler hebben die een JPEG-viewer heeft... en dat is vaak niet het geval.

Eigenlijk moet je dus zowel je foto's converteren naar een slideshow (waardoor het dus video wordt), en nogmaals individueel bewaren als JPEG (zodat je ze kan lezen via PC en afdrukken).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Dfrog schreef:fredo66, ze zijn nu gemaakt. Maar via welk programma zou je echter het bovenstaande doen?
Zelf werk ik met Adobe Premiere elements
Dfrog schreef:Waarom zou dit handig zijn?
Ik schreef ook niet dat dat handiger zou zijn, zeker niet om te maken. Wel meer montagemogelijkheden en dus een levendiger presentatie. Al die compactcamera's kunnen tegenwoordig ook korte filmclipjes opnemen, die kan je er dan ook tussen mixen...
Dfrog schreef:Stel dat de ontvanger niet alleen een film van foto's wil zien, maar ook effectief een foto wenst af te drukken. Dan is het veel eenvoudiger dat het afzonderlijke bestandjes blijven.
Dat klopt. Een fysieke drager kan nu eenmaal niet alle functies tegelijk benutten.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Eigenlijk moet je dus zowel je foto's converteren naar een slideshow (waardoor het dus video wordt), en nogmaals individueel bewaren als JPEG (zodat je ze kan lezen via PC en afdrukken).
fredo66 schreef:... Een fysieke drager kan nu eenmaal niet alle functies tegelijk benutten.
Het is dus niet mogelijk om op een dvd én apparte foto's te zetten en "dvd-afspeelmateriaal"
Dfrog schreef:Waarom zou dit handig zijn?
Even een misverstand, ik beantwoorde de vraag erna.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dfrog schreef:Het is dus niet mogelijk om op een dvd én apparte foto's te zetten en "dvd-afspeelmateriaal"
Ik denk het wel... denk niet dat een DVD speler een probleem maakt dat hij naast de mappen AUDIO en VIDEOTS ook nog een map foto's ziet.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”